Welke tour in Denali?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Suzanne1978
Amerika-ontdekker

Welke tour in Denali?

Berichtdoor Suzanne1978 » 14 jun 2018, 19:14

Hoi Amerika fans!

Wij gaan eind augustus naar Alaska (zooooo veel zin in :-P ) en we hebben ruim drie dagen in/nabij Denali. We twijfelen erg over de bus tours. We hebben al de nodige slechte verhalen gelezen over de narrated bus tours. Je bent kennelijk erg afhankelijk van de chauffeur en aangezien wij echt gaan voor het park en de dieren, lijkt een gewone shuttlebus ons veel beter dan die dure narrated tours. Aan de andere kant willen we ook niets missen. Hebben jullie ervaring/tips? Tot aan Wonder Lake lijkt voldoende of missen we dan iets? Misschien hebben jullie ook ervaring met wandelen in Denali? Er zijn maar weinig gemarkeerde wandelingen en die zijn heel kort. Het lijkt ons heerlijk om gewoon een paar uur buiten te zijn en te wandelen, maar we zijn ook weer niet zo avontuurlijk/ervaren dat we heel diep het park in gaan. We hebben een wandel-gps, dus er kan ons weinig gebeuren, maar als er al uitgezette routes zijn, zou dat mooi zijn.

Groeten,
Suzanne

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Welke tour in Denali?

Berichtdoor ingrid14 » 14 jun 2018, 19:45

Ik stem voor de shuttle bus.
Ook hier vertellen de chauffeurs wat je ziet, ook hier wordt er gestopt voor dieren.
Bijkomend, je kan op en af stappen waar je wilt.
Oh ja, je moet zelf eten meenemen, dat is wel inbegrepen bij de tourbus.

Toen wij er waren, was het mogelijk om bij Eielson nog bij te betalen om tot Wonderlake te gaan. Ze houden daar enkele plaatsen voor vrij.
Je zou dan bij Eielson kunnen beslissen: is Denali te zien, dan zou ik naar Wonderlake verder rijden, is de berg niet te zien, dan zou ik niet verder gaan.
Wij waren er in 2014 en 2015 maar hebben helaas de berg niet gezien toen we in het park waren.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Seattle+VI 2018, Chicago-Seattle 2017, Seattle-SF 2016, Alaska 2015 + 2014, CA 2013, AZ+UT 2012,
NW USA Denver + Yellowstone 2011, CA 2010
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Amikix
Amerikakenner

Berichtdoor Amikix » 14 jun 2018, 20:27

Houd voor Wonder Lake rekening met letterlijk onvoorstelbare aantallen muggen! Gelukkig wist ik dat van tevoren en had ik handschoenen, een hoed en een muggengaas voor over de hoed en mijn nek waardoor ik geen onbedekte huid had en ik van het uitzicht bij het meertje kon genieten. In tegenstelling tot de mensen zonder volledige lichaamsbedekking maar met grote spuitbussen 100% deet die alsnog werden verslonden door al die muggen (het gezoem alleen al! :shock:).

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Berichtdoor ingrid14 » 14 jun 2018, 20:47

Oei, dan hebben wij geluk gehad.
Welgeteld 1 mug gezien en, goed voor mij, die zat dan nog mijn zoon te vervelen. :lol: :lol:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Seattle+VI 2018, Chicago-Seattle 2017, Seattle-SF 2016, Alaska 2015 + 2014, CA 2013, AZ+UT 2012,
NW USA Denver + Yellowstone 2011, CA 2010
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

babarage
Amerikakenner

Berichtdoor babarage » 14 jun 2018, 21:52

Ik stem ook voor Wonderlake en de shuttlebus. De chauffeur daarvan praat je over het algemeen ook bij. Comfort is het zelfde als de narrated tours. En door naar Wonderlake te gaan heb je het meeste kans om wildlife te zien. Bij Wonderlake hadden wij ook weinig last van muggen (half juli).

Wandelingen kan ik je niet mee helpen. Je zag wel dat de meeste mensen de hele dag op de Wonderlake bus bleven zitten en bij de regelmatige stops voor een wc bezoek enzo even de benen strekten maar dan weer meegingen.

Wat je kunt doen is 1 dag de Wonderlake shuttle boeken en dan een tweede dag naar Eielson. Op die dag kun je dan uitstappen en stukjes lopen. Er zijn weinig echt uitgezette wandelingen dieper in het park dat ik weet.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska

contactpersoon YFU Nederland

biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Berichtdoor biebyip » 15 jun 2018, 11:04

Ook ik raad de shuttlebus aan. Die chauffeurs kunnen al een behoorlijk verhaal vertellen en stoppen ook voor elke beer/bijzondere vogel/ mooi uitzicht. Als je al een nadeel zoekt; je moet dan inderdaad zelf je eten meenemen.

Wij gingen slechts tot het visitor center, ook omdat we maar een dag hadden. Als je meerdere dagen hebt zou ik de eerste dag inderdaad wonder lake doen. Dan kun je een andere dag naar het visitor center rijden. Bekijk dan per dag (hoe je je voet, hoe het weer is) wanneer en of je uitstapt.

Zomaar in het wild uit- en later weer opstappen en wandelen zonder route is voor mij nog steeds een van dé echte Alaska-ervaringen. Inclusief het ‘oeps er staat een beer’-gevoel.

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 15 jun 2018, 13:03

Zonder twijfel de shuttlebus. We hebben ze beide gedaan en kunnen dus goed vergelijken.

Muggen: in 2012 zowat leeggeprikt; in 2015 geen enkele mug gezien/gehoord/gevoeld. Nochtans identiek dezelfde reisperiode (begin juli).

babarage
Amerikakenner

Berichtdoor babarage » 15 jun 2018, 15:15

Wat betreft dat eten meenemen in de shuttlebus. Rondom Denali zijn er inmiddels de nodige tentjes die kant en klare lunchpakketjes aanbieden. Broodje, fruit, zakje chips, drinken dat soort werk. De Subway vlakbij de ingang gaat open om 7.30. Verder zijn er geen grote supers in de buurt maar natuurlijk we wat andere winkels waar je je kostje bij elkaar kan scharrelen. Wij hadden bv van die kuipjes met perziken op sap. Lunchables en andere crackers en zo wat van die andere snaai dingen. En natuurlijk genoeg te drinken. Je loopt wel niet veel maar toch. Voordeel is dat ik een klein koeltasje had waar ik eea in kon vervoeren. Je kunt niet een hele koelbox meenemen :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska

contactpersoon YFU Nederland

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Berichtdoor jojostravelusa » 16 jun 2018, 12:41

De shuttle! Wij hebben het vorig jaar gedaan en genoten. Onze chauffeur leek in eerste instantie een ongezellig, nors type, maar toen hij eenmaal wakker was, was hij geweldig. We konden toen, i.v.m. het seizoen, niet verder dan Eielson. Een week later zou de hele route open gaan. We zijn bij het visitor center uitgestapt en deze bus zou een uur later weer terug gaan. We hebben ervoor gekozen om niet te gaan hiken, maar weer met Mike mee terug te gaan het hele eind en daar hebben we geen seconde spijt van gehad. Hij was zelf een enthousiast wildfotograaf en had haviksogen. Hij zag het wild op kilometers afstand en deed alle moeite om het ons te laten zien. Kon hij meteen zelf ook foto's maken :wink:

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht