Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door goState » 11 jun 2019, 22:43

Heeft iemand ervaring met apps voor toll. Die ik zelf kan betalen of beheren. Zonder tussenkomst van verhuurder.
Paytollo of the toll roads, bijvoorbeeld.
Gaan zeker over de Golden Gate en misschien in LA stukje express way.
https://secure.thetollroads.com/violati ... toFleetVeh
https://www.paytollo.com/

Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.

Bericht door Kletskous » 12 jun 2019, 21:46

Dankjewel Harry.
Bij de balie dus een transponder halen/huren, kastje direct uitschuiven bij het wegrijden en verder hoef ik niets te doen en worden de tolbedragen automatisch afgeschreven.
2002 : West-Amerika
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 48

Bericht door harryh » 12 jun 2019, 21:48

Klopt!

Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Vraag over toll in Noord-oost Amerika

Bericht door Kokopelli » 12 jun 2019, 22:35

chippie777 schreef:
11 jun 2019, 20:58

@ Kokopelli ik zie dat jij bij Alamo in Boston hebt gehuurd. Hoe ging dat met het toll kastje? Kreeg je dat bij het uitrijden of moest je dat aan de balie regelen?
We hebben het bij de balie geregeld en kregen daar het kastje mee.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 12 jun 2019, 23:27

In mijn Hertz Rental SUV zit standaard een kastje achter de binnenspiegel. Hertz gebruikt toll by plate...geen gezeur met aanmelden en kentekens invoeren.

Bovendien zijn we tot nu toe prima in staat geweest om zonder tolwegen overal te komen waar we wilden. De noodzaak voor het rijden van tolwegen zie ik niet. In je Waze app (of welke navigatie app dan ook) geef je gewoon aan det je tolwegen wilt vermijden en je hebt geen gezeur.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 48

Bericht door harryh » 12 jun 2019, 23:45

Hertz heeft Plate Pass. Afhankelijk van waar je huurt heb of toll by plate of een transponder, zie https://platepass.com/locations/faq/renting-with-hertz/

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 13 jun 2019, 07:54

Terpies schreef:
12 jun 2019, 23:27
Bovendien zijn we tot nu toe prima in staat geweest om zonder tolwegen overal te komen waar we wilden. De noodzaak voor het rijden van tolwegen zie ik niet.
Op zich ben ik het met je eens, je kunt heel veel tolwegen vermijden. Echter, in het (noord)oosten heb je her en der bruggen en gebieden met zoveel tolwegen (bv Virgina Beach) dat het daar wel lastig is om ze helemaal te vermijden. Of je moet echt ver omrijden / onhandig doen / tijdrovend bezig gaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 13 jun 2019, 15:26

Inderdaad, normaal vermijd ik tolwegen zo veel mogelijk. Maar in mijn voorbereiding voor het noord oosten zie ik wel dat je soms behoorlijk moet omrijden. Neem luchthaven Boston, je kan alleen naar het zuiden door de tunnels waarvoor je tol moet betalen, of omrijden via de bruggen. Daarnaast zie je dat steeds meer automatisch wordt en cash verdwijnt. Cash was anders een prima alternatief.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 14 jun 2019, 16:27

@babarage Helemaal mee eens: in het geval van Bruggen (bv ook de golden gate), tunnels etc snap ik dat die lastig te vermijden zijn (of zorgen voor enorme lange omwegen)...maar voor gewone tolwegen zijn altijd alternatieve routes die niet altijd langer duren...

pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pollyblue » 14 jun 2019, 19:47

chippie777 schreef:
13 jun 2019, 15:26
Inderdaad, normaal vermijd ik tolwegen zo veel mogelijk. Maar in mijn voorbereiding voor het noord oosten zie ik wel dat je soms behoorlijk moet omrijden. Neem luchthaven Boston, je kan alleen naar het zuiden door de tunnels waarvoor je tol moet betalen, of omrijden via de bruggen. Daarnaast zie je dat steeds meer automatisch wordt en cash verdwijnt. Cash was anders een prima alternatief.
Mijn ervaring is: Als je in Boston bent rond de spits, sta je op de tolwegen even lang stil. Omrijden van/naar de luchthaven loopt wel via industrieterreinen (olie e.d.), maar is wel goed te doen.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 14 jun 2019, 22:55

wij wonen in New Jersey en ik zou echt niet kunnen zonder mijn EZ pass.
Ben altijd blij als na drukke wegen ik "eindelijk" op "onze" Turnpike kom met afgescheiden rijstroken voor auto's vs vrachtwagens, vlot verkeer en goed uitgebouwde service area's. Die tol nemen we er graag bij.
Wij rijden nooit om om tol te vermijden... maar nemen de snelste route.
NY inkomen zonder tol te betalen (met de auto) lijkt mij ook moeilijk.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 15 jun 2019, 03:56

@Tipsy_1 NY (de staat) is goed te doen zonder tol. :thumbup: ik neem aan dat je NYC bedoelt? Maar dan vraag ik me af: Wat moet je in NYC met een auto? Ik zou daar gewoon taxi of Subway nemen...

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 15 jun 2019, 14:17

ik bedoel New York, inderdaad. ik denk dat er in NY state niet zo veel tolwegen zijn. Het wegennet is er ook opmerkelijk slechter dan in de omringende staten trouwens.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

butterfly
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door butterfly » 21 jun 2019, 16:07

babarage schreef:
13 jun 2019, 07:54
Op zich ben ik het met je eens, je kunt heel veel tolwegen vermijden. Echter, in het (noord)oosten heb je her en der bruggen en gebieden met zoveel tolwegen (bv Virgina Beach) dat het daar wel lastig is om ze helemaal te vermijden. Of je moet echt ver omrijden / onhandig doen / tijdrovend bezig gaan.
Ik ben het helemaal met je eens. In 2017 huurden wij onze auto bij Dollar ( vanaf JFK). Omdat wij een ez pass konden huren en geen transponder werd het voor ons erg duur, we hebben daarom zonder gereden en tolwegen vermeden ( of ze betaald als er een bemand systeem was) Dat ging prima, behalve inderdaad rond Virginia Beach. Daar lukte het niet om zonder toll aan te komen. Uiteindelijk blijken we toch een toll weg genomen te hebben, want hiervoor werd later thuis 15 dollar van onze cc afgeschreven, maar die kosten waren te overzien :wink: .

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 27 jun 2019, 00:16

In Virginia kan je bij Wegmans (grote supermarktketen) transponders halen. Daar zijn geen kosten aan verbonden, al moet je wel $35 aan tol vooraf betalen. Die kastjes zijn echter in vrijwel alle oostelijke staten te gebruiken.

In VA kun je twee versies krijgen; een 'gewone' en één met een knop voor HOV-banen (high-occupancy vehicles - vaak drie of meer mensen in de auto). Let wel; in de VS wordt de bestuurder meestal een passagier genoemd...

De HOV-transponder heeft het voordeel dat je zonder kosten de HOV-banen kan gebruiken in VA en ook in MD (denk ik). Met minder mensen in de auto moet je wel tol betalen. Ik doe dat echter toch wel vaak omdat het veel tijd scheelt. Tussen Richmond (VA) en Washington (DC) kan dat al snel twee uur schelen (m.a.w. twee uur zonder files tegenover vier uur met files).

Een paar weken geleden moest ik voor een korte afspraak naar DC en ik heb twee van de kinderen meegenomen als 'ballast' zodat ik gratis via de HOV-baan kon. Scheelde zo'n $30 (enkele reis) en vele uren. We hebben er een leuk dagje uit van gemaakt. :D

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 27 jun 2019, 16:10

Op een HOV bord staat vermeld hoeveel personen in de auto moeten zitten. Het komt ook vaak voor dat de lanes voor 2+ persons per vehicle zijn.
93px-HOV_sign.svg.png
93px-HOV_sign.svg.png (8.54 KiB) 146 keer bekeken

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer