Advies gevraagd treinreis richting Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
petrajessy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jan 2008, 15:14

Advies gevraagd treinreis richting Chicago

Bericht door petrajessy »

Hallo,
Ik ben gek op Amerika en heb al veel rondreizen gemaakt per camper of huurauto vooral in Florida en het bekende rondje L-A-Las Vegas- San Fransisco etc.
Nu ga ik eind juli een vriendin bezoeken die in Chicago woont. Ik blijf bij haar 5-7 dagen maar het lijkt me leuk om nu eens een stuk met de trein te reizen. Vooral ook omdat ik normaal met mijn gezin ga en dan is een huurauto vaak praktischer.
De optie is bijv. een vlucht te boeken naar Boston, Pittsburgh, New York, Washington en dan vandaar uit naar Chicago te reizen. Maar ik sta open voor alle tips en adviezen. Wat is een mooie route? Wat moet ik zeker niet missen en waar kan ik het best mijn treinticket kopen?
Is het misschien nog mooier om vanaf Canada te reizen?
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Advies gevraagd treinreis richting Chicago

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
Tof idee. Kijk eens op de site van Amtrak https://www.amtrak.com/home.html. Daar kun je genoeg ideen opdoen. Wij gaan deze zomer vanaf Albuquerque naar Chicago, is een 26 h rijden. Vanaf New York of Washington lijkt me ook een leuke route. Kijk eens onder destinations, er rijden veel treinen naar Chicago want dat is echt een kruispunt voor Amtrak. Bedenk ook dat je wel eens een vertaging kunt hebben, echt klokvast zijn ze soms niet maar het is wel een belefenis.
Harry
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7721
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Advies gevraagd treinreis richting Chicago

Bericht door mtl »

Koop tickets zo vroeg mogelijk van te voren. Hoe later je boekt hoe duurder ze worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer