Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leeftijdstoeslag autohuur
-
Bennogr
- Amerika-expert
Leeftijdstoeslag autohuur
Het is waarschijnlijk al bij velen bekend, dat autoverhuurders in de VS meer vragen voor huur door iemand die onder de 25 is. Maar ik merkte onlangs dat ook de ouderen onder ons voor deze (onaangename) verrassing komen te staan. Vanweg mijn vergevorderde leeftijd (boven de 70, ik ben 71) moest ik onlangs in Minnesota $13 per dag extra betalen. Mijn jongere (69) vrouw had de auto op haar naam gezet, maar ik betaalde met mijn kredietkaart. En daar kwam toen meteen die toeslag bij.
Niet echt een groot probleem. Maar men zij gewaarschuwd.
Niet echt een groot probleem. Maar men zij gewaarschuwd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
covri
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Leeftijdstoeslag autohuur
Dat is een behoorlijk bedrag als je meerdere weken gaat. Wij gaan altijd met een camper en mijn man (die altijd rijdt, ik durf eigenlijk niet te rijden in zo'n ding
) wordt volgend jaar 70 en ik ben benieuwd wat dat ons gaat kosten als we tzt weer gaan.......
Je hoort het waarschijnlijk pas als je aan de balie staat:
They hide maximum age limits
Some rental companies in some locations impose maximum age limits, starting at 70 years. That's bad enough, but what's worse is that those limits may not show up anywhere during the rental process — even when the website asks you to input your age. The result is that you don't find out about the problem until you arrive at the rental counter and the agent says, "sorry, but you're too old." Yes, you can often go to a nearby counter and rent from some other company, but you'll probably be stuck with a much higher rate.
This problem appears to be most severe in Europe, but you may face it in other areas as well. No matter where you're renting, if you're 70 or over, double check your eligibility before you commit to any rental.
They hide maximum age limits
Some rental companies in some locations impose maximum age limits, starting at 70 years. That's bad enough, but what's worse is that those limits may not show up anywhere during the rental process — even when the website asks you to input your age. The result is that you don't find out about the problem until you arrive at the rental counter and the agent says, "sorry, but you're too old." Yes, you can often go to a nearby counter and rent from some other company, but you'll probably be stuck with a much higher rate.
This problem appears to be most severe in Europe, but you may face it in other areas as well. No matter where you're renting, if you're 70 or over, double check your eligibility before you commit to any rental.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Voor campers wordt bij de voorwaarden, bij veel verhuurders in elk geval, aangegeven tot 70 jaar. Wat er gebeurt als je ouder bent, staat er niet bij. Kun je dan niet meer huren of wordt het gewoon duurder? Wij hebben nog 6 jaar te gaan en plannen alle jaren maar vol met Amerikavakanties
Als het daarna niet meer kan, of te duur wordt, dan hebben we dat alvast gehad.
Volgend jaar gaan we naar Canada (camper al geboekt) en dit weekend hebben we de route voor 2020 bedacht en wat uitgewerkt
We hebben in elk geval nog minimaal 2 reizen daarna al min of meer klaar in ons hoofd, dus het gaat wel goed komen. Als de bank meewerkt natuurlijk.
Volgend jaar gaan we naar Canada (camper al geboekt) en dit weekend hebben we de route voor 2020 bedacht en wat uitgewerkt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3214 Weergaves
-
Laatste bericht door theovg
-
- 23 Reacties