Voorjaar 2019

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Angeline Kievits
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Voorjaar 2019

Berichtdoor Angeline Kievits » 17 mei 2018, 17:25

Net terug van 2 weken Florida met partner, kinderen en kleinkind en ja.....Amerika smaakt naar meer! Veel meer!

Het is dat we deze zomer al een vakantie hebben geboekt naar Portugal (wat klinkt dat nu opeens saaaaaai.....) dus gaan we ons richten op voorjaar 2019 (april / mei). Al veel mooie mogelijkheden bekeken op dit forum. We zijn er nog niet uit of we weer naar Florida willen, of toch maar een iets 'avontuurlijkere' reis. Langer dan 3 weken kunnen we i.v.m. werk niet weg.
Al een mooie rondreis gezien van Phoenix naar San Francisco, want ja, de nationale parken staan heel hoog op het verlanglijstje. Maar ook Oregon behoort nog tot de mogelijkheden. Of toch maar de Oostkust? Key-word is in ieder geval natuur (de pretparken hebben we gezien vanwege de kinderen, maar dat is beslist niet ons ding).

Hoe dan ook, de komenden maanden zal ik dit forum eens helemaal doorspitten voor tips, trucs en andere informatie. En zal ik ongetwijfeld vele vragen nog hebben: op het gebied van b.v. camperreizen zijn we nog echte newbies. Mijn partner is gek op autorijden, dus ik vermoed dat het die richting op gaat.

Vakantie is geweldig, waar voor mij ook de voorbereiding bij hoort. Heerlijk!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voorjaar 2019

Berichtdoor Martin & Marianne » 25 mei 2018, 13:23

Welkom op het forum!
Mooie plannen, het voorjaar is een heerlijke periode voor het zuidwesten. Voor Oregon is het wellicht aan de vroege kant, afhankelijk van wat je daar wilt doen. Wacht niet te lang met het vaststellen van een route; dan kun je op je gemak naar vliegtickets kijken en toeslaan als je een goede prijs ziet. Ook voor sommige parken is vroeg boeken niet onverstandig (annuleren kan altijd nog). Campings in de parken kunnen 6 maanden van te voren geboekt worden; en sommige zijn dan ook meteen vol!

Angeline Kievits schreef:op het gebied van b.v. camperreizen zijn we nog echte newbies. Mijn partner is gek op autorijden, dus ik vermoed dat het die richting op gaat.

Die begrijp ik niet helemaal; je wilt met een camper omdat je partner gek is op autorijden? Dan is een auto toch ook prima? :wink:

Succes met de planning!

Marianne

Angeline Kievits
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Voorjaar 2019

Berichtdoor Angeline Kievits » 29 mei 2018, 18:43

Dank je wel voor je tips!
En...mijn man heeft nog nooit in een camper gereden maar staat wel op zijn verlanglijstje dus denk ik dat we daar maar voor gaan.
Lijkt me ook wel lekkerder, je eigen 'huisje' bij je te hebben.