Reis StanDus: reisadvies Las Vegas - Yellowstone.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
StanDus
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis StanDus: reisadvies Las Vegas - Yellowstone.

Berichtdoor StanDus » 16 mei 2018, 16:07

Hallo,

We vliegen binnenkort met onze zoon van 3 jaar naar Las Vegas om een camperreis te maken van 22 dagen.
We hebben een planning gemaakt en zijn benieuwd naar jullie opmerkingen en of jullie nog tips hebben. Yellowstone willen we graag zien.

Hierbij een eerste opzet:
Dag 1: Vlucht Amsterdam - Las Vegas + aankomst
Dag 2: Las Vegas (camper ophalen)
Dag 3: Las Vegas – Zion NP (afstand: 260km; 2.45u. Overnachten Ruby’s Inn Campground and RV)
Dag 4: Zion NP
Dag 5: Zion NP –
Dag 6: …. - Salt Lake City
Dag 7: Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - ….
Dag 9: ….. - Grand Teton NP
Dag 10: Grand Teton NP
Dag 11: Grand Teton NP - Yellowstone NP (afstand: 94 km)
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15:
Dag 16: Salt Lake City - Arches NP (afstand: 376 km)
Dag 17: Arches NP - Canyonlands NP
Dag 18: Canyonlands NP – NP Capitol Reef (afstand: 250km; 2.45u. Overnachten Fruita Campground)
Dag 19: Muddy Mountains wilderness
Dag 20: Muddy Mountains wilderness - Las Vegas (afstand: 50km; 55min)
Dag 21: Vlucht Las Vegas - Amsterdam
Dag 22: aankomst

We hebben nog niks gereserveerd.

nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis StanDus: reisadvies Las Vegas - Yellowstone.

Berichtdoor nancywittebols » 16 mei 2018, 17:26

Bedoel je Ruby's Inn bij Bryce Canyon? Ligt wel heel ver van Zion. Ik zou in het park zelf proberen te kamperen. Je tijd voor Arches, Canyonlands en Capitol Reef vind ik zeer kort. Wil je geen korte wandelingen maken?

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26

Berichtdoor Marcopstal » 16 mei 2018, 17:35

Hier moet hopelijk een schrijffout inzitten.

Ruby's Inn campground ligt inderdaad bij Bryce Canyon en op een 4 uur van Las Vegas. Van hieruit Zion bezoeken is bijna gekkenwerk.
Tussen Zion en SLC in zou een stop in Bryce (met overnachting) wel logisch zijn.

Twee nachten SLC lijkt me een beetje zonde en van daaruit kun je gerust in één dag doorrijden naar Grand Teton, zeker aangezien je daar 2 nachten voorziet.

Terugkeren en opnieuw in Salt Lake City blijven lijkt me een beetje zonde.

De tijd voor Arches en Canyonlands is dan wel weer te kort. Er is daarenboven ook nog Dead Horspoint dus hier zou je toch minstens één extra nacht moeten hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 16 mei 2018, 19:24

Heb je de campings al geboekt?
Voor Zion is Ruby's inderdaad niet handig. Wil je ook naar Bryce? Ik zou dat tussen Capitol Reef en Las Vegas doen, dan breek je de rit naar Las Vegas ook beter.
Je zult voor Zion te laat zijn om Watchman te boeken, maar je kunt South tegenwoordig ook vastleggen en wel twee weken van te voren.

Marianne

StanDus
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor StanDus » 18 mei 2018, 13:38

Bedankt allemaal voor de tips. Fijn dat jullie meedenken.

Nee we hebben nog niks geboekt. Dit is de 4de keer dat we naar Amerika gaan, en het is ons altijd goed bevallen om nergens aan vast te zitten. Vandaar dat we nog niks hebben gereserveerd. Al hebben we wel in onze agenda staan om 2 weken van te voren een plek te reserveren bij Zion. Bryce zijn we al geweest.

Hebben jullie daarnaast nog leuke tips qua campings voor kinderen? Met bijvoorbeeld een zwembad.
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 mei 2018, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet volledig gequote te worden --> quote verwijderd.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 18 mei 2018, 23:01

Wanneer ga je precies? Valt het Memorial Day weekend in jullie vakantie?
Het lijkt me toch echt wel verstandig om zo hier en daar campings vast te leggen, zeker voor Yellowstone. De afstanden daar zijn groot; je wilt niet aan het eind van de dag nog zoeken naar een camping.
In Moab kun je eens kijken naar Canyonlands RV park. Er is daar een klein zwembad bij, en je zit midden in het dorp.
In Capitol Reef is Fruita inderdaad een aanrader. Die kun je tegenwoordig ook reserveren en dat zou ik dan ook zeker doen.
Ik weet niet wanneer je vorige reizen waren maar bedenk wel dat het steeds drukker wordt en dat zeker de parken heel snel vol zitten.
Voor tips in de parken en voor onderweg kun je eens in ons 2015-verslag kijken. Wij deden toen deels dezelfde route. En vorig jaar hebben we ook Yellowstone en Capitol Reef bezocht. We hebben in Yellowstone een paar nachten gekampeerd. Wij waren er toen in augustus. De camping was toen helemaal vol.

Marianne