Nieuw internationaal paspoort

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Lyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Nieuw internationaal paspoort

Berichtdoor Lyntje » 26 apr 2018, 16:46

Dag lieve forummers :-)

Even een klein vraagje... Midden 2016 ben ik geopereerd aan een gastric bypass. Bijgevolg ben ik een pak kilo's kwijt.
In december 2016 was ik naar ny geweest en toen mijn paspoort vernieuwd omdat ik reeds 45kg kwijt was.

Maar sedert december 2016 ben ik nog een 30tal kg kwijt... Nu vraag ik mij af of ik nu terug moet vernieuwen.
Je ziet het uiteraard aan de foto maar ik ben zeker nog herkenbaar (vind ik zelf en mijn mijn familie :-))

Zou ik nog kunnen afreizen met mijn paspoort? Het is uiteindelijk nog geldig tot 2023 en ook mijn esta is nog geldig.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

Alvast bedankt voor de info!

ClaireVHaut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Nieuw internationaal paspoort

Berichtdoor ClaireVHaut » 26 apr 2018, 17:03

ik was ook 35 kilo afgevallen , lang haar ipv kort haar en ben opeens brildragend.. ik heb mijn paspoort niet vernieuwd. Ik lijk in mijn gezicht nog wel op mijzelf maar dan dunner. Ik doe wel vaak mijn bril af, vooral China vonden ze dat wel handig. Ik zou het iig niet doen.

Lyntje
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Lyntje » 26 apr 2018, 17:55

Super, bedankt Claire!

SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Berichtdoor SpaceAce » 26 apr 2018, 19:20

Allereerst: wauw, wat een prestatie! 75kg in totaal begrijp ik? :clap: Die laatste 30kg zijn sedert december 2017 neem ik aan? ;)

En als antwoord op je vraag: als je nog steeds genoeg op je foto lijkt, zou ik het inderdaad ook niet vernieuwen nu.

Mijn paspoort is in 2016 vernieuwd en ik ben daarna in 2017 20kg afgevallen. Mijn hoofd is dus ook wat geslonken. Maar toch ga ik geen nieuw paspoort halen. Betekent dat ik nog tot 2026 (in Nederland zijn paspoorten 10 jaar geldig. Begrijp dat jij uit België komt, omdat je het hebt over een internationaal paspoort) zit met een 'te groot hoofd'.

En offtopic: ik hoop zó dat ik met Kiefer Sutherland na zijn optreden in Antwerpen (waar we heen gaan) op de foto kan. In 2016 ben ik na zijn concert op de foto geweest in Canada. Maar toen dus ook met die 'bolle' kop. Nu deze wat slanker is, moet ik gewoon een nieuwe he ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar Deep South: https://usatour2017.wordpress.com/

headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Berichtdoor headhunterke » 27 apr 2018, 01:47

Eerst en vooral proficiat met die prestatie!!

Maar maak je geen zorgen, er zijn een heleboel criteria om je te herkennen op je foto, ook al zie je er totaal anders uit.
Sommige dingen veranderen nu eenmaal niet, ook al ben je nu een totaal ander mens.
Je kan dus gewoon je huidige paspoort gebruiken, geen enkel probleem ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."

Lyntje
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Lyntje » 18 mei 2018, 14:28

Het heeft even geduurd voor ik terug reageerde maar alvast bedankt voor de reacties!

Ik heb dus inderdaad geen nieuw paspoort aangevraagd... Ik ben benieuwd. :-)
Maar eigenlijk maak ik mij niet zo een zorgen erover.

Komt helemaal goed!

Nog een weekje en we zijn weg!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht