Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huren bij Sixt via Rentalcars
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Huren bij Sixt via Rentalcars
Wellicht een tipje voor mensen die vaak via Rentalcars boek(t)en.
2 jaar geleden via Rentalcars bij Sixt Fort Lauderdale uitgekomen (met name omdat we daar zeker een v8 (Dodge Charger HEMI) konden huren).
Dit jaar weer via Rentalcars gekeken en nu blijkt dat Sixt niet meer wordt meegenomen bij het zoeken via Rentalcars.
Als ik nu bij Rentalcars zoek (Aventura Mall, Miami), kost een Premium Car in deze periode (11/7 t/m 23/7) ongeveer 500 euro. Rechtstreeks bij Sixt kost een auto uit dezelfde klasse (Mercedes CLA) rond de 300 euro voor dezelfde periode.
Nu is een Mercedes CLA natuurlijk niet te vergelijken met een Dodge, maar toch vallen/ vielen ze in dezelfde prijsklasse.
Prijzen schommelen heel erg (vanwege de dollar), dus heb nu een gunstige "pay later" aanbieding geboekt, welke ik op ieder moment weer kan omzetten, mocht het nog voordeliger worden.
Heb ook bij andere aanbieders gekeken en ben National Emerald lid en Hertz Gold, maar nergens zo goedkoop als bij Sixt. Als je vergelijkt wat je in NL hurt voor 30 Euro per dag, wordt het helemaal leuk (weet het, da's beetje appels met peren vergelijken, maar toch...)
2 jaar geleden via Rentalcars bij Sixt Fort Lauderdale uitgekomen (met name omdat we daar zeker een v8 (Dodge Charger HEMI) konden huren).
Dit jaar weer via Rentalcars gekeken en nu blijkt dat Sixt niet meer wordt meegenomen bij het zoeken via Rentalcars.
Als ik nu bij Rentalcars zoek (Aventura Mall, Miami), kost een Premium Car in deze periode (11/7 t/m 23/7) ongeveer 500 euro. Rechtstreeks bij Sixt kost een auto uit dezelfde klasse (Mercedes CLA) rond de 300 euro voor dezelfde periode.
Nu is een Mercedes CLA natuurlijk niet te vergelijken met een Dodge, maar toch vallen/ vielen ze in dezelfde prijsklasse.
Prijzen schommelen heel erg (vanwege de dollar), dus heb nu een gunstige "pay later" aanbieding geboekt, welke ik op ieder moment weer kan omzetten, mocht het nog voordeliger worden.
Heb ook bij andere aanbieders gekeken en ben National Emerald lid en Hertz Gold, maar nergens zo goedkoop als bij Sixt. Als je vergelijkt wat je in NL hurt voor 30 Euro per dag, wordt het helemaal leuk (weet het, da's beetje appels met peren vergelijken, maar toch...)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Huren bij Sixt via Rentalcars
Wel even opletten dat bij het rechtstreeks huren bij aanbieders in Amerika vaak de verzekeringen niet bij de prijsopgave zitten, en die wil je er echt bij hebben.
Huur je bij een broker zitten die bij de prijs in, en is het verschil meestal niet meer in het voordeel van rechtstreeks boeken bij de verhuurder.
Huur je bij een broker zitten die bij de prijs in, en is het verschil meestal niet meer in het voordeel van rechtstreeks boeken bij de verhuurder.
En verwacht ook geen Mercedes ook al boek je die klasse.. Alle keren dat ik bij Sixt gehuurd heb was mijn gehuurde categorie auto niet beschikbaar en kreeg ik een ‘gratis upgrade’, waarbij ze met een stalen gezicht beweren dat een Buick vergelijkbaar is met een BMW, dat een kleinere auto beter is dan een grotere (ook al had je die specifiek gekozen vanwege bagage-afmetingen), enzovoort. Helaas heb ik die ervaring op meerdere plaatsen in de VS als wel als in meerdere landen in Europa. In de VS komt het voor dat ze alleen maar Amerikaanse merken hebben, ook al prijzen ze zichzelf aan als verhuurder van Europese auto’s. De beste reden om voor Sixt te kiezen is dat ze vaak het goedkoopst zijn, maar je kunt beter niet een bepaalde auto daarbij verwachten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dank voor de reacties. Verzekeringen zitten er in dit geval allemaal bij, dus dat moet geen problem zijn.
Qua merk/type auto is het inderdaad afwachten, maar tot nog toe eigenlijk nooit problemen gehad. Zou ook jammer zijn, je gaat voor een specifiek merk/ model, maar garantie voor exact hetzelfde model heb je volgens mij alleen bij Hertz.
Qua merk/type auto is het inderdaad afwachten, maar tot nog toe eigenlijk nooit problemen gehad. Zou ook jammer zijn, je gaat voor een specifiek merk/ model, maar garantie voor exact hetzelfde model heb je volgens mij alleen bij Hertz.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Deen vind dat jammer, voor de ander maakt dat de vakantie interessant. Weer de verrassing in welke auto je rijd dit keer en of het mogelijk een keer een upgrade is. Doordat bij Alamo mijn klasse er niet meer was altijd weer iets verrassends mee gekregen!
Let op dat je bij Sixt alleen in de staat zelf en de aangrenzende staten mag rijden. Als je in Florida huurt mag je dus niet naar New Orleans of Charleston met je bij Sixt gehuurde auto.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1575 Weergaves
-
Laatste bericht door roadtrip2025
-
- 5 Reacties