Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sanne1012: Californië in 10 dagen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis sanne1012: Californië in 10 dagen
Hi,
Wij gaan naar USA, waaronder 10/11 dagen naar Californië. We landen in San Francisco 's avonds en vertrekken 11 dagen later vanaf Las Vegas naar onze volgende bestemming. We huren deze periode een auto en willen in ieder geval de volgende dingen doen:
- San Francisco (hoe veel dagen?)
- Walvissen/Orka's (bij Monterey?)
- Los Angeles (hoe lang?)
- Grand Canyon (welk gebied?)
- Las Vegas (hoe lang)
We twijfelen nog over Death valley, Yosemite, Lake Tahoe e.d. e.d.
Aangezien we niet veel tijd hebben maar wel graag zoveel mogelijk willen doen/zien wil ik graag vragen of jullie tips hebben.
Wij gaan naar USA, waaronder 10/11 dagen naar Californië. We landen in San Francisco 's avonds en vertrekken 11 dagen later vanaf Las Vegas naar onze volgende bestemming. We huren deze periode een auto en willen in ieder geval de volgende dingen doen:
- San Francisco (hoe veel dagen?)
- Walvissen/Orka's (bij Monterey?)
- Los Angeles (hoe lang?)
- Grand Canyon (welk gebied?)
- Las Vegas (hoe lang)
We twijfelen nog over Death valley, Yosemite, Lake Tahoe e.d. e.d.
Aangezien we niet veel tijd hebben maar wel graag zoveel mogelijk willen doen/zien wil ik graag vragen of jullie tips hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis sanne1012: Californië in 10 dagen
In december 2018
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Geen idee of er dan walvissen te zien zijn, maar
01 Naar SF
02 SF
03 SF - Monterey (walvistoer)
04 Monterey - Santa Barbara
05 SB - LA
06 LA
07 LA - GC south rim (lange rit)
08 GC
09 GC - Vegas
10 Vegas
11 Vegas - volgende bestemming
Ik zeg hier Santa Barbara omdat Morro Bay of Pismo Beach me in de winter weinig meerwaarde lijken te hebben
01 Naar SF
02 SF
03 SF - Monterey (walvistoer)
04 Monterey - Santa Barbara
05 SB - LA
06 LA
07 LA - GC south rim (lange rit)
08 GC
09 GC - Vegas
10 Vegas
11 Vegas - volgende bestemming
Ik zeg hier Santa Barbara omdat Morro Bay of Pismo Beach me in de winter weinig meerwaarde lijken te hebben
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
In december is het alleen mogelijk om grey whales/killer whales te spotten. Maar dat zijn er niet veel. Moet je echt geluk hebben.
Dit is nou ook niet echt een lekker jaargetijde voor SF-LA eigenlijk. Kan best fris en grijs zijn met veel mist en dan is de kustweg alleen maar zonde eigenlijk.
Yosemite en lake tahoe kan een flink pak sneeuw liggen (of ook niet!) is redelijk onzeker in die periode. Het is maar net wat je zoekt.
Persoonlijk zou ik in december zo snel mogelijk het binnenland in rijden richting LV en dan proberen zo zuidelijk mogelijk te gaan als je niet voor koude wilt gaan.
Is allemaal dus volledig afhankelijk wat je in december in de VS zoekt?
Dit is nou ook niet echt een lekker jaargetijde voor SF-LA eigenlijk. Kan best fris en grijs zijn met veel mist en dan is de kustweg alleen maar zonde eigenlijk.
Yosemite en lake tahoe kan een flink pak sneeuw liggen (of ook niet!) is redelijk onzeker in die periode. Het is maar net wat je zoekt.
Persoonlijk zou ik in december zo snel mogelijk het binnenland in rijden richting LV en dan proberen zo zuidelijk mogelijk te gaan als je niet voor koude wilt gaan.
Is allemaal dus volledig afhankelijk wat je in december in de VS zoekt?
-
- Amerika-ontdekker
Ja we hadden liever in een ander seizoen gegaan, maar dat gaat voor ons helaas niet lukken. We gaan ook nog naar Florida en New York, maar Californië stond ook hoog op ons wensen lijstje, dus vandaar...
In ieder geval bedankt voor de tips. We zaten inderdaad aan een soortgelijke route te denken, alleen twijfelen we nog over de tussenstop tussen Monterey en Los Angeles (San Simeon, Cambria, Morro Bay, Santa Barbara etc). Hebben jullie nog tips qua hotels en mooie tussenstops? Is het handiger om dit vooraf te boeken of dit ter plekke te doen?
Is er iemand die eerder in december is geweest? LA schijnt nog wel redelijk te zijn qua weer? Lake Tahoe en Yosemite slaan we vanwege het seizoen waarschijnlijk over...
In ieder geval bedankt voor de tips. We zaten inderdaad aan een soortgelijke route te denken, alleen twijfelen we nog over de tussenstop tussen Monterey en Los Angeles (San Simeon, Cambria, Morro Bay, Santa Barbara etc). Hebben jullie nog tips qua hotels en mooie tussenstops? Is het handiger om dit vooraf te boeken of dit ter plekke te doen?
Is er iemand die eerder in december is geweest? LA schijnt nog wel redelijk te zijn qua weer? Lake Tahoe en Yosemite slaan we vanwege het seizoen waarschijnlijk over...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tickets liggen al vast? Of kun je nog iets wijzigen? Dan zou je kunnen overwegen om op LA te vliegen.
Yosemite en Lake Tahoe zijn in de tijd die je hebt sowieso niet te doen; ik zou met een start in SF zo snel mogelijk richting LA rijden. Wij deden dat vorig jaar met één stop, in Cambria. Reserveren lijkt me niet echt nodig, ik zou het ter plekke bekijken.
Wij waren in 2011 in december een paar dagen in de omgeving van LA, zie daarvoor ons reisverslag. We hadden prachig weer, wel wat warmer dan normaal. Joshua Tree was heerlijk toen.
Je kunt eens op de sites van de whale watch bedrijvne in Monterey kijken of je in de winter iets kunt zien. Of google eens op whalewatchen in die omgeving en in die periode. Wij zagen vanaf de kust iets ten noorden van LA in de verte walvissen.
Marianne
Yosemite en Lake Tahoe zijn in de tijd die je hebt sowieso niet te doen; ik zou met een start in SF zo snel mogelijk richting LA rijden. Wij deden dat vorig jaar met één stop, in Cambria. Reserveren lijkt me niet echt nodig, ik zou het ter plekke bekijken.
Wij waren in 2011 in december een paar dagen in de omgeving van LA, zie daarvoor ons reisverslag. We hadden prachig weer, wel wat warmer dan normaal. Joshua Tree was heerlijk toen.
Je kunt eens op de sites van de whale watch bedrijvne in Monterey kijken of je in de winter iets kunt zien. Of google eens op whalewatchen in die omgeving en in die periode. Wij zagen vanaf de kust iets ten noorden van LA in de verte walvissen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja de tickets liggen vast en we willen heel graag naar SF, zeker ook omdat we er nu zijn en we na deze reis misschien niet meer snel terug gaan.
Wat betreft de walvissen hebben we inderdaad gekeken en als we een beetje geluk hebben kunnen we deze in die periode zien.
Leuk dat jullie dat in dezelfde periode gedaan hebben, ga vanavond jullie reisverslag eens lezen
.
Wat betreft de walvissen hebben we inderdaad gekeken en als we een beetje geluk hebben kunnen we deze in die periode zien.
Leuk dat jullie dat in dezelfde periode gedaan hebben, ga vanavond jullie reisverslag eens lezen

Ik zou zeker nog een keer terug gaan naar California(San Francisco), wat misschien van de 3 bestemmingen wel de mooiste is.
Zeker wanneer je in een iets betere tijd gaat, maar ook nu zal het prima te doen zijn
Zeker wanneer je in een iets betere tijd gaat, maar ook nu zal het prima te doen zijn

Houd met het plannen van je reis in december wel rekening met de hoeveelheid daglicht die je hebt... (met name op PH1) het is 's-ochtends pas laat licht en 's-middags vroeg donker en dan is het een lastige route om te rijden... mijn collega heeft dat een keer in november gedaan, maar door slecht weer/zicht en vroeg donker enorm weinig gezien van de normaal prachtige route.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip! Dat is zeker wel belangrijk om rekening mee te houden!
Ja terug naar USA wil ik zeker, de vraag is alleen wanneer... er staat nog zoveel op de bucketlist
Ja terug naar USA wil ik zeker, de vraag is alleen wanneer... er staat nog zoveel op de bucketlist

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1323 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 19 Reacties