In juli/augustus reis ik samen met mijn vrouw een kleine 4 weken door de VS (westkust area). Onze reis eindigt in SF.
Voordat wij naar onze eindbestemming SF reizen, willen wij graag 2 nachten rondom Yosemite verblijven.
Overigens reizen wij vanuit Death Valley naar Yosemite, doch dit ter zijde.
Over waar exact rondom Yosemite te verblijven twijfelen wij nog enorm. Alle overige hotels van onze reis hebben wij inmiddels geboekt.
Na het doornemen van vergelijkbare reisschema's en reispakketten van de bekende aanbieders, zie ik dat de meest gekozen overnachtingen zijn:
eerst één in Mammoth Lakes en vervolgens één in Sonora.
Het verblijf in Mammoth Lakes spreekt ons erg aan (want: erg mooie omgeving en binnen 45 minuten bij Yosemite). Sonora horen en vinden wij echter vrijwel niets positiefs over. Bovendien is het gevoelsmatig erg onhandig/onlogisch om de 2e dag eerst vanuit Mammoth Lakes naar Sonora te rijden, om vervolgens circa 75 minuten terug te rijden naar Yosemite (en diezelfde afstand dus 's middags / 's avonds weer terug te rijden naar Sonora).
Een voor de hand liggend alternatief zou het zijn om, 2 nachten in Mammoth Lakes te verblijven. Het grote nadeel daarvan vinden wij echter dat de terugreis naar SF, op onze laatste reisdag 5,5 tot 6 uur zal bedragen.
Tevens kwamen wij als alternatief de optie tegen om één nacht in Mammoth Lakes te verblijven en de 2e nacht te verblijven bij South Lake Tahoe.
Het nadeel daarvan is echter (vinden wij) dat wij Yosemite dan maar één dag kunnen bezoeken, terwijl wij denken er wel 2 dagen voor nodig te hebben om de meeste hoogtepunten in Yosemite te kunnen bezoeken.
Concreet is onze vraag dan ook:
Zijn er wellicht forumleden, met goede tips / alternatieven, waarbij het mogelijk is om Yosemite 2 dagen te bezoeken, maar de terugreis richting SF (vanaf de 2e overnachting) ingekort wordt (t.o.v. Mammoth Lakes). Hoofdzakelijk zijn wij dus op zoek naar een leuker alternatief voor Sonora, voor onze 2e dag rondom Yosemite.
Wellicht nog goed om te vermelden: wij zijn zelf geen kampeerders en zijn echt op zoek naar hotels. Ter indicatie, wij zoeken rond een budget tot circa € 150,-- per nacht.
Enorm bedankt alvast voor jullie tips / alternatieven!

Marco