Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Navaba: week Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Navaba
Amerika-ontdekker

Reis Navaba: week Seattle

Bericht door Navaba »

In mei vertrekken mijn vriend en ik voor een week naar Seattle, voornamelijk voor de muziekscene historie. We hebben niet het plan om een auto te gaan huren en/of buiten Seattle te komen; aldus een volledige week beschikbaar om Seattle te ontdekken. D.m.v. onder andere de Lonely Planet al veel gelezen over de verschillende wijken en wat er te bezichtigen/beleven valt. Uiteraard zullen we de 'bekende' plekken ook bezoeken. Daarnaast staat er een whale watch op het programma, een concert in The Showbox en de 'stalking Seattle rock'n roll tour'.

Waar ik vooral benieuwd naar ben; hebben jullie nog aanraders die je wellicht niet zo snel tegenkomt in de reisgidsen (aldus de minder bekende/minder toeristische plekken)? En hebben jullie nog aanraders op het gebied van de muziekscene historie van Seattle?
Ik hoor ze graag! :)
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Navaba: week Seattle

Bericht door winterpark »

Je zou ook nog een uitstapje kunnen maken naar de Boeingfabriek in Everett, boven Seattle. Gaan vast bustours heen vanuit de stad.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Paar weken terug een lijstje gemaakt voor een vriendin van me die ook naar Seattle gaat. Kijk maar of je er wat mee kunt:

- Pike Place Market downtown Seattle is erg leuk. Vooral het gooien met de vissen doet het erg goed!!
- De publieke bibliotheek is wel een eye catcher. Volgens mij ontworpen door een Nederlander. Vraag me niet welke.
- Smith Tower is ook grappig. Oudste wolkenkrabber van Seattle. Uitzicht is erg gaaf.
- Over uitzicht gesproken. Space Needle.
- Van de wereldtentoonstelling hebben ze ook de monorail overgehouden.
- Zoals elke zichzelf respecterende stad hebben ze uiteraard ook een reuzenrad. Schijnt een dingetje te zijn. Ik ben er nooit in geweest.
- Erg gaaf is het Museum of flight. In dat kader is een rondleiding bij de Boeing fabrieken ook wel een aanrader.
- Over rondleidingen gesproken. Safeco Field (honkbal) en Century Link Stadium (football) zijn er gaaf. In het laatste stadion breng ik de meeste tijd door.
- In mei is het honkbal seizoen in volle gang. Pik een wedstrijd mee.
- Over uitzicht gesproken. Kerry Park is ook erg leuk. Ligt een eind buiten de stad. Maar het uitzicht is erg gaaf. Vooral ook een mooi park als het mooi weer is.
- Seattle is de stad van Starbucks. Ze hebben een Starbucks tastingroom. Als je van koffie houdt…
- Seattle heeft ook een Chinatown. Erg leuk. Niet alleen Chinees maar ook veel Japanse spullen.
- De muziekscene in Seattle is ook wel een dingetje. Allemaal samengepakt in de Museum of Pop Culture.

Plezier!!
Annet1992
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Annet1992 »

Ah cool! Ik ga in september, ook voornamelijk voor de muziek geschiedenis haha! Ben ook van plan de stalking seattle tour te doen!
Ben op dit moment het boek 'everybody loves our town' aam het lezen, ken je die al? Suuuperleuk om te lezen als je van grunge houdt!
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

De bibliotheek is ontworpen door Rem Koolhaas!
Staat ook op ons "must see" lijstje voor de zomer.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik woon alweer ruim vijftien jaar in Seattle, dus als je nog specifieke vragen hebt over bepaalde wijken of zo, stuur mij (Ron, a.k.a. dutch_in_seattle) maar een pb'tje. Ik kan ook wel een keertje Skypen als dat beter werkt.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als die vragen op het forum gesteld worden, kan iemand anders er in de toekomst ook nog iets aan hebben.
Groet,

Old Faithful
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik ben er een paar keer geweest maar is alweer een tijdje geleden. De underground tour vond ik toen wel bijzonder.
http://www.undergroundtour.com
Laatst gewijzigd door chippie777 op 24 feb 2018, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Navaba
Amerika-ontdekker

Bericht door Navaba »

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

De bibliotheek staat ook zeker op ons lijstje. En ook de undergroundtour klinkt bijzonder!
Het bezoek aan de Boeingfabriek is nog een twijfelgeval; het lijkt ons opzich wel interessant maar het is niet zo dat we heel erg geïnteresseerd zijn, wellicht als er tijd over is ;)
2017: South-West USA
2018: Seattle
Navaba
Amerika-ontdekker

Bericht door Navaba »

Annet1992 schreef:Ah cool! Ik ga in september, ook voornamelijk voor de muziek geschiedenis haha! Ben ook van plan de stalking seattle tour te doen!
Ben op dit moment het boek 'everybody loves our town' aam het lezen, ken je die al? Suuuperleuk om te lezen als je van grunge houdt!
Ik ken het boek nog niet maar ga hem nu zeker opzoeken, thnx! :)
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Als je kan, tickets voor de Mariners in/op Safeco field. Met bijna 50.000 man naar de wedstrijd kijken was heel gaaf.
Misschien niet zo bekend is het Klondike Gold Rush National Historical Park.
Ook al ben je niet direct een vliegtuig gek is de Boeing tour best indrukwekkend.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

De Stalking Seattle tour is echt een aanrader! Reserveer wel op tijd, want de auto heeft maar zes beschikbare plaatsen.

Ik denk dat jullie platenzaakjes ook wel weten te waarderen. In de buurt van de Ballard Locks (leuk om te zien!) zitten aan NW Market Street zowel Bop Records als Sonic Boom Records. Er zijn natuurlijk nog veel meer platenzaakjes, bijvoorbeeld die op dit lijstje.

En op het vliegveld zit een Sub Pop winkel. Die konden wij bij aankomst niet vinden en we waren eerlijk gezegd te moe om ernaar te gaan zoeken, maar het is wellicht ook leuk om daar bij aankomst of vertrek eens te kijken. Zit volgens mij na de security check.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

theborgh schreef:Als je kan, tickets voor de Mariners in/op Safeco field. Met bijna 50.000 man naar de wedstrijd kijken was heel gaaf.
De kans dat er in mei 50.000 toeschouwers een wedstrijd bijwonen op Safeco Field is ongeveer net zo groot als dat de Mariners de World Series winnen dit jaar.

Maar desalniettemin, een hele belevenis. Ik geloof dat ze bijna 20 thuiswedstrijden spelen in mei. Dus met een beetje mazzel kan je bij een wedstrijd aanschuiven. Kaartjes gaan al vanaf $15,-.
Navaba
Amerika-ontdekker

Bericht door Navaba »

GJ schreef:De Stalking Seattle tour is echt een aanrader! Reserveer wel op tijd, want de auto heeft maar zes beschikbare plaatsen.

Ik denk dat jullie platenzaakjes ook wel weten te waarderen. In de buurt van de Ballard Locks (leuk om te zien!) zitten aan NW Market Street zowel Bop Records als Sonic Boom Records. Er zijn natuurlijk nog veel meer platenzaakjes, bijvoorbeeld die op dit lijstje.

En op het vliegveld zit een Sub Pop winkel. Die konden wij bij aankomst niet vinden en we waren eerlijk gezegd te moe om ernaar te gaan zoeken, maar het is wellicht ook leuk om daar bij aankomst of vertrek eens te kijken. Zit volgens mij na de security check.
De Stalking Seattle Tour hebben we inderdaad al geboekt! Ook al veel gehoord over de Sub Pop winkel, we gaan ernaar opzoek bij aankomst/vertrek.
Volgens mij stonden deze platenzaken nog niet op het lijstje (wel Easy Street Records) dus ik ga ze aan het lijstje toevoegen, thnx!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik bedenk me nu dat mijn man ook nog naar Singles Going Steady geweest terwijl ik in Chihuly Glass & Garden was, dat vond hij ook een leuke zaak.

Oh, en niet te vergeten: check voordat je gaat of er iets leuks speelt bij KEXP. Een radiostation dat ook veel livesessies met bands en artiesten doet en daar mag vaak publiek bij zijn. De agenda vind je hier: https://www.kexp.org/events/instudio

Daar zit volgens mij ook nog de Light in the Attic record store, als ik het goed heb.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Navaba schreef: Het bezoek aan de Boeingfabriek is nog een twijfelgeval; het lijkt ons opzich wel interessant maar het is niet zo dat we heel erg geïnteresseerd zijn, wellicht als er tijd over is ;)
Ook als je niet zo geïnteresseerd bent is dit wel een aanrader hoor. Dus als er tijd over is, is dit zeker de moeite waard. De fabriekshallen zijn zo verschrikkelijk groot en vol met vliegtuigen, dat is enorm indrukwekkend om te zien!

Wij zijn in 2011 geweest maar willen waarschijnlijk volgend jaar weer naar het noordwesten en zouden dan best nog een keertje willen gaan :lol:

Ik heb verder ook niets met vliegtuigen of luchtvaart.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Seattle is een prachtige stad. Ons hotel had fietsen en we zijn op de fiets door de stad getrokken. Prachtig en heel veilig. Misschien heb je iets aan ons verslag van 2013. Staat ook veel info in van zaken die de moeite waard zijn om te bekijken maar waar wij toen geen tijd voor hadden.
Succes Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Navaba
Amerika-ontdekker

Bericht door Navaba »

Almere vak V schreef:
theborgh schreef:Als je kan, tickets voor de Mariners in/op Safeco field. Met bijna 50.000 man naar de wedstrijd kijken was heel gaaf.
De kans dat er in mei 50.000 toeschouwers een wedstrijd bijwonen op Safeco Field is ongeveer net zo groot als dat de Mariners de World Series winnen dit jaar.

Maar desalniettemin, een hele belevenis. Ik geloof dat ze bijna 20 thuiswedstrijden spelen in mei. Dus met een beetje mazzel kan je bij een wedstrijd aanschuiven. Kaartjes gaan al vanaf $15,-.
Tickets voor de Mariners, tegen de Oakland Athletics, zijn inmiddels binnen. Bedankt voor de tips! :thumbup:
Navaba
Amerika-ontdekker

Bericht door Navaba »

K&N schreef:Seattle is een prachtige stad. Ons hotel had fietsen en we zijn op de fiets door de stad getrokken. Prachtig en heel veilig. Misschien heb je iets aan ons verslag van 2013. Staat ook veel info in van zaken die de moeite waard zijn om te bekijken maar waar wij toen geen tijd voor hadden.
Succes Klaas
We hadden je reisverslag inderdaad al gelezen Klaas, heeft voor de nodige inspiratie gezorgd! :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer