Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is het de moeite waard om bij de South Rim van de GC in de Yavapai Lodge te overnachten?
Is het de moeite waard om bij de South Rim van de GC in de Yavapai Lodge te overnachten?
Is het de moeite waard om vlakbij de South rim van de GC in de Yavapai lodge te overnachten? ik vind heel gemengde recensies online en lees ook dat Williams goed aan te rijden en gezellig is. Qua prijs zitten de kamers in dezelfde range, dus dat maakt niet uit.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Yavapai lodge
Het is uiteraard een enorm pluspunt om aan de rim te zitten. Ideaal voor een zonsondergang/opgang en een late wandeling. Hertjes en dergelijke lopen tot de vroege uren hier rond.
Williams is al een uur rijden en in het donker is dat nooit echt fijn.
Williams is al een uur rijden en in het donker is dat nooit echt fijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zaten in 2015 in de Yavapai Lodge. Eenvoudige maar goede kamer en kort bij de halte van de shuttlebus in het park. Als de prijs vergelijkbaar is lijkt me de keuze dus niet zo moeilijk. Ook gezien de opmerkingen hiervoor.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ik zou GC village altijd prefereren boven Williams of Tusayan.
Maar dat gezegd hebbende zou ik ook altijd blijven kijken of je net iets kunt vinden in de Bright Angel lodge (vooral de cabins!), de Thunderbird lodge of eventueel (als je het er voor over hebt) het El Tovar.
Maar dat gezegd hebbende zou ik ook altijd blijven kijken of je net iets kunt vinden in de Bright Angel lodge (vooral de cabins!), de Thunderbird lodge of eventueel (als je het er voor over hebt) het El Tovar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Yavapai lodge heeft mooie kamers en de ligging in het park is natuurlijk mooi; dat scheelt echt veel vergeleken met Williams. Maar waarom de Yavapai lodge en niet de beter gelegen Bright Angel Lodge of Maswik Lodge?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor de Yavapai Lodge en mijn 2011-verslag voor de Maswik Lodge.
Met recensies moet je altijd goed kijken of de ervaringen betrekking hebben op iets wat jij belangrijk vindt. Ga je voor de ligging of voor de voorzieningen? Williams is misschien gezellig maar merk je daar ook iets van? Je zult toch in het park zitten en pas na zonsondergang naar Williams gaan. Wat merk je dan van de gezelligheid?
Marianne
Kijk eens in ons 2013-verslag voor de Yavapai Lodge en mijn 2011-verslag voor de Maswik Lodge.
Met recensies moet je altijd goed kijken of de ervaringen betrekking hebben op iets wat jij belangrijk vindt. Ga je voor de ligging of voor de voorzieningen? Williams is misschien gezellig maar merk je daar ook iets van? Je zult toch in het park zitten en pas na zonsondergang naar Williams gaan. Wat merk je dan van de gezelligheid?
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yavapai is prima, en een veel betere locatie dan Williams, maar zoals al gezegd hier, probeer een nog dichter bij de canyon gelegen accomodatie te krijgen, Bright Angel is mijn persoonlijke favoriet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En nog goedkoper ook.
Zie http://www.grandcanyonlodges.com voor reserveringen.
En http://www.visitgrandcanyon.com voor de Yavapai Lodge.
Marianne

Zie http://www.grandcanyonlodges.com voor reserveringen.
En http://www.visitgrandcanyon.com voor de Yavapai Lodge.
Marianne
Dank alweer, meningen zijn duidelijk in favor:) om vlakbij de rim te verblijven.
De bright angel lodge is niet beschikbaar op onze datum, vandaar dat we daar niet over na hoeven te denken. Wel beschikbaar naast de eerder genoemde Yavapai lodge zijn de Maswik lodge, Thunderbird lodge en Kachina lodge (en El Tovar hotel, maar 400 dollar voor 1 nacht vind ik te duur)... ik ga vanavond nog eens puzzelen.
Voor wb de opmerking over reviews; ik ben met name gespitst op gehorigheid en wel/niet schoon, de voorzieningen in het hotel en omgeving zijn natuurlijk duidelijk. Verder reizen we met een tegen die tijd 9-jarig kind dus ik probeer ook altijd uit te vinden of wij nog even op balkon oud kunnen zitten terwijl ons kind al in bed ligt (al leert de praktijk dat in de vakantie bedtijd steeds verder opschuift
).
De bright angel lodge is niet beschikbaar op onze datum, vandaar dat we daar niet over na hoeven te denken. Wel beschikbaar naast de eerder genoemde Yavapai lodge zijn de Maswik lodge, Thunderbird lodge en Kachina lodge (en El Tovar hotel, maar 400 dollar voor 1 nacht vind ik te duur)... ik ga vanavond nog eens puzzelen.
Voor wb de opmerking over reviews; ik ben met name gespitst op gehorigheid en wel/niet schoon, de voorzieningen in het hotel en omgeving zijn natuurlijk duidelijk. Verder reizen we met een tegen die tijd 9-jarig kind dus ik probeer ook altijd uit te vinden of wij nog even op balkon oud kunnen zitten terwijl ons kind al in bed ligt (al leert de praktijk dat in de vakantie bedtijd steeds verder opschuift

‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Dagelijks blijven kijken, de beschikbaarheid wijzigt nogal eens. Zeker een paar dagen voor je verblijf is de kans groot dat er iets beschikbaar komt, ivm de cancellation policy die deze lodges hanteren. Er zijn veel mensen die gewoon maar wat reserveren, en pas als de plannen duidelijk worden datgene cancellen wat ze niet nodig hebben.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
jah Bright angel lodge was ooit voor ons ook niet beschikbaar en ineens was er een periode met beschikbaarheid, dus zeker blijven kijken. Wij zaten in de cabins en dit was fantastisch. Basic en gehorig, maar zeker schoon! Heerlijk klein bed
Maar absoluut de moeite waard! En best betaalbaar vond ik ook.

Maar absoluut de moeite waard! En best betaalbaar vond ik ook.
Klein bed? Had je zo'n cabin met doubles? Er zijn ook cabins met een queen. Helaas niet met kings, maar goed.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Is het de moeite waard om bij de South Rim van de GC in de Yavapai Lodge te overnachten?
Wij hadden vorig jaar 2 nachten Bright Angels lodge geboekt en zijn na 1 nacht weg gegaan. GC was mooi en het was leuk om dichtbij te zitten, maar de cabins vielen ons giga tegen (oud, zeer gehorig, konden de TV van de buren letterlijk onder de deur door zien en verstaan en de kamer was muffig, al wat het wel schoon)
Achteraf gezien vonden wij het zeker het geld niet waard om zo dicht bij te zitten en hadden we prima een uurtje kunnen rijden voor een beter hotel.
zo zie je maar weer dat meningen kunnen verschillen
Yavapai Lodge heb ik dus geen ervaring mee, maar van horen zeggen zijn alle hotels rond de rim redelijk gedateerd (en duur).
Achteraf gezien vonden wij het zeker het geld niet waard om zo dicht bij te zitten en hadden we prima een uurtje kunnen rijden voor een beter hotel.
zo zie je maar weer dat meningen kunnen verschillen

Yavapai Lodge heb ik dus geen ervaring mee, maar van horen zeggen zijn alle hotels rond de rim redelijk gedateerd (en duur).
Re: Is het de moeite waard om bij de South Rim van de GC in de Yavapai Lodge te overnachten?
Vorig jaar zaten wij in Yavapai voor een nacht, dit beviel erg goed en was absoluut niet verouderd. De prijs viel mee, dit was 140€ voor een nacht.
Bright Angel kan ik niet over oordelen maar wat ik op de plaatjes zie is dat het er meer verouderd uitziet als Yavapai. Het voordeel van Bright Angel is dat het echt aan de rand ligt, Yavapai zit er een paar minuten vanaf.
Bright Angel kan ik niet over oordelen maar wat ik op de plaatjes zie is dat het er meer verouderd uitziet als Yavapai. Het voordeel van Bright Angel is dat het echt aan de rand ligt, Yavapai zit er een paar minuten vanaf.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Yavapai Lodge is zeker niet gedateerd (zie hier vor ons verblijf, laatste foto). En op zich is er ook niets mis met een verouderd hotel. Gehorigheid is wel erg vervelend; daar heb ik bij de Maswik Lodge geen last van gehad. Met de Bright Angel Lodge heb ik geen ervaring.ChristaDoel schreef: Yavapai Lodge heb ik dus geen ervaring mee, maar van horen zeggen zijn alle hotels rond de rim redelijk gedateerd (en duur).
Wij vinden het leuk om ook 's avonds nog iets in het park te ondernemen, of - bij het bezoek in 2013 - om 4 uur op te staan voor de zonsopkomst aan de SKT; dan is een uur heen en terug rijden toch wel erg ver.
Marianne
Dank voor alle input, we hebben nu inderdaad een boeking voor de Yavapai lodge staan (of eigenlijk 2 waarvan we er mogelijk 1 annuleren, maar dat is mijn volgende vraag...).
We komen van monument Valley naar de grand canyon, verblijven daar 2 nachten en gaan dan door richting Kingman of Needles. We willen in ieder geval 1 nacht aan de zuidkant overnachten ivm een wandeling die we daar willen doen en zons op/ondergang aldaar.
Nu zijn er ook nog cabins aan de north rim in onze gewenste periode, lijkt ons een mooi contrast met de drukte aan de zuidkant. We denken erover de 2e (of toch 1e...) overnachting daar te maken. Maar...google maps zegt dat er geen beschikbare routes zijn, ongetwijfeld omdat er nu sneeuw ligt en eea inderdaad onbereikbaar is, als ik naar " fietsen" switch lijkt het 25 mijl te zijn...als dat klopt is het natuurlijk prima te doen.
Aan de ervaringsdeskundigen, is het goed aan te rijden en vond je het een pluspunt? Of zou je bij 2 overnachtingen grand canyon toch 2 nachten zuid blijven of eerder ook kijken naar een nacht bij de westkant ? Dat laatste heb ik overigens nog niet uitgezocht dus misschien een onzinnige opmerking en helemaal niet haalbaar/betaalbaar etc want is natuurlijk niet meer binnen GC np maar reservaat area.
We komen van monument Valley naar de grand canyon, verblijven daar 2 nachten en gaan dan door richting Kingman of Needles. We willen in ieder geval 1 nacht aan de zuidkant overnachten ivm een wandeling die we daar willen doen en zons op/ondergang aldaar.
Nu zijn er ook nog cabins aan de north rim in onze gewenste periode, lijkt ons een mooi contrast met de drukte aan de zuidkant. We denken erover de 2e (of toch 1e...) overnachting daar te maken. Maar...google maps zegt dat er geen beschikbare routes zijn, ongetwijfeld omdat er nu sneeuw ligt en eea inderdaad onbereikbaar is, als ik naar " fietsen" switch lijkt het 25 mijl te zijn...als dat klopt is het natuurlijk prima te doen.
Aan de ervaringsdeskundigen, is het goed aan te rijden en vond je het een pluspunt? Of zou je bij 2 overnachtingen grand canyon toch 2 nachten zuid blijven of eerder ook kijken naar een nacht bij de westkant ? Dat laatste heb ik overigens nog niet uitgezocht dus misschien een onzinnige opmerking en helemaal niet haalbaar/betaalbaar etc want is natuurlijk niet meer binnen GC np maar reservaat area.
Van GC south rim naar North rim is een uur of vier rijden.
Je neemt de AZ64 richting het oosten. Einde van de weg rij je links de US89 op. Bij de splitsing in Bitter springs ga je links de 89A op, richting Fredonia/Kanab. Die weg volg je tot bij Jacob Lake (herkenbaar aan het benzinestation op de hoek). Daar ga linksaf en die weg eindigt in GC North rim. Afstand is gok ik een mijl of 225 tot 250. Laatste stuk is een mooie weg, met veel wild op de veldjes links en rechts van de weg.
Je neemt de AZ64 richting het oosten. Einde van de weg rij je links de US89 op. Bij de splitsing in Bitter springs ga je links de 89A op, richting Fredonia/Kanab. Die weg volg je tot bij Jacob Lake (herkenbaar aan het benzinestation op de hoek). Daar ga linksaf en die weg eindigt in GC North rim. Afstand is gok ik een mijl of 225 tot 250. Laatste stuk is een mooie weg, met veel wild op de veldjes links en rechts van de weg.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het jee eerste bezoek aan de GC is, beperk je tot de South-Rim. Meer toeristen, maar zo veel uitzichtpunten en mooie wandelingen dat je echt wel twee dagen daar zoet kan zijn. (Of een week,of langer)
Noordzijde is rustiger, natuur is wat ruiger, en is meer dan de moeite, maar in twee dagen beide kanten doen zou i, verheten, tenzij het echt op je route ligt.
Noordzijde is rustiger, natuur is wat ruiger, en is meer dan de moeite, maar in twee dagen beide kanten doen zou i, verheten, tenzij het echt op je route ligt.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Inderdaad, 1 van beide kiezen.
Ik vind persoonlijk de North Rim een mooiere ervaring dan de South Rim (rustiger, minder helicopters en zo) en de cabins daar zijn wel OK (wij hadden een Western cabin met rim view, die kwam pas een week op voorhand "vrij"). Je moet het natuurlijk wel in je route kunnen inplannen.
Je kan je daar prima bezighouden met een rit tot de iets verdere uitzichtpunten (cape royal, imperial,...). Wij hadden aan een (dikke) halve dag voldoende. (zie ons 2017 verslag).
In 2010 deden wij de South Rim aan maar ik vond dat enorm tegenvallen. Wij sliepen toen in de Yavapai lodge, en omdat onze kamer daar zo vuil was (vuile onderbroek met xxxx in de kast) hebben wij ons geld terug gehad
. Maar dat is wel al lang geleden.
Williams vinden wij een heel sfeervol stadje. Je zou ook 1 nacht dat en 1 nacht south rim kunnen doen.
Ik vind persoonlijk de North Rim een mooiere ervaring dan de South Rim (rustiger, minder helicopters en zo) en de cabins daar zijn wel OK (wij hadden een Western cabin met rim view, die kwam pas een week op voorhand "vrij"). Je moet het natuurlijk wel in je route kunnen inplannen.
Je kan je daar prima bezighouden met een rit tot de iets verdere uitzichtpunten (cape royal, imperial,...). Wij hadden aan een (dikke) halve dag voldoende. (zie ons 2017 verslag).
In 2010 deden wij de South Rim aan maar ik vond dat enorm tegenvallen. Wij sliepen toen in de Yavapai lodge, en omdat onze kamer daar zo vuil was (vuile onderbroek met xxxx in de kast) hebben wij ons geld terug gehad

Williams vinden wij een heel sfeervol stadje. Je zou ook 1 nacht dat en 1 nacht south rim kunnen doen.
Hier echt een totaal andere mening.
De North Rim is, m.i., voor een eerste bezoek aan de canyon geen goede bestemming. Het enige dat je er kunt doen is een paar korte wandelingen langs de rim. De cabins zijn relatief duur en de kwaliteit is nu niet heel erg goed.
De south rim biedt veel meer mogelijkheden, indrukwekkendere uitzichten en biedt je ook de mogelijkheid om de canyon "te ervaren" door bijvoorbeeld een stukje BAT (Bright Angel trail) of SKT (South Kaibab trail) naar beneden te lopen. Aan de north rim kun je de NKT (north kaibab trail) wel een stukje omlaag lopen, maar dan wandel je vooral tussen de bomen zonder enig uitzicht. De accomodatie in bijvoorbeeld de Bright Angel lodge is prima betaalbaar en je zit letterlijk aan de rim.
Helicopters mogen helemaal niet vliegen boven het national park, dus ik ben benieuwd waar die opmerking vandaan komt. Wellicht verwarring met Grand Canyon west?
De North Rim is, m.i., voor een eerste bezoek aan de canyon geen goede bestemming. Het enige dat je er kunt doen is een paar korte wandelingen langs de rim. De cabins zijn relatief duur en de kwaliteit is nu niet heel erg goed.
De south rim biedt veel meer mogelijkheden, indrukwekkendere uitzichten en biedt je ook de mogelijkheid om de canyon "te ervaren" door bijvoorbeeld een stukje BAT (Bright Angel trail) of SKT (South Kaibab trail) naar beneden te lopen. Aan de north rim kun je de NKT (north kaibab trail) wel een stukje omlaag lopen, maar dan wandel je vooral tussen de bomen zonder enig uitzicht. De accomodatie in bijvoorbeeld de Bright Angel lodge is prima betaalbaar en je zit letterlijk aan de rim.
Helicopters mogen helemaal niet vliegen boven het national park, dus ik ben benieuwd waar die opmerking vandaan komt. Wellicht verwarring met Grand Canyon west?
Dat vind ik een beetje te kort door de bocht. Het hangt echt van je wensen af. Ik ben het met je eens dat de zuidkant qua infra en voorzieningen veel meer te bieden heeft, en daarom voor veel toeristen een betere bestemming is. Maar om te stellen dat de noordkant daarom geen goede bestemming is, mwah.voor een eerste bezoek aan de canyon geen goede bestemming
Zoals gesteld; wil je niet (veel) wandelen, houd je van meer rust en wil je het net even anders doen? Dan is de north rim een prima bestemming, met prachtige uitzichten over de canyon. Bright Angel Point vond ik persoonlijk de mooiste views hebben van beide rims.
Aan de zuidkant kun je Efteling- achtige praktijken ervaren, met volle parkings, volle shuttles en busladingen toeristen. Dat kun je ontlopen door (een stuk) de canyon in te dalen, of te overnachten in het park.
Zo kun je aan de South Rim ook rust vinden hoor, zeker in de avond en de ochtend, als alleen de toeristen die in het park slapen er zijn.
Ik zou niet kunnen kiezen tussen beide, dus ik denk ook niet dat je een verkeerde keuze kunt maken. Ben het er wel mee eens dat beide, kort na elkaar wat veel van het goede is. Beperk je dus tot één van de twee.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 974 Weergaves
-