Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Montreal...twee of drie dagen?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Montreal...twee of drie dagen?

Bericht door RoyBergen »

ik weet niet goed hoe lang ik in deze stad wil blijven..... we willen in ieder geval de botanische tuin bezoeken.
Wat zijn Jullie ervaringen met deze stad ?
mtl
Amerika-expert

Re: Montreal...twee of drie dagen?

Bericht door mtl »

Twee dagen zijn ruim voldoende vind ik.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Het ligt er aan wat jij er denkt te gaan doen. Als jij 2 dagen gaat, betekent dat 3 nachten veronderstel ik. Lijkt mij voldoende.
Wij vonden 1 dag (= 2 nachten) voldoende. Ik heb destijds een stelletje reiservaringen online gezet, klik hier (zie 9 oktober 2016). Misschien doe je daar nog ideeën uit op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Bedankt voor Jullie reactie....en interessant verslag ! :thumbup:
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Wij hadden genoeg aan 2 overnachtingen, dus 1 volle dag.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij waren er afgelopen zomer 4 nachten (3 volle dagen). Ligt er helemaal aan wat je wilt zien / doen. Voor ons was het prima zo (althans, man was ziek dus ik heb me 3 dagen alleen vermaakt), wij houden ook van steden.

Zijn een aantal mooie musea en die kosten natuurlijk gewoon tijd. Oude centrum, de gaywijk (erg leuk!) en het uitzicht vanaf Mont Royal. Leuk centrum met leuke winkels & restaurants. Ik zou dus 2 dagen wel aanraden.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Het zal wel aan ons hebben gelegen maar ik vond Montréal een grote tegenvaller. Ik had me er misschien te veel van voorgesteld en we vonden het vooral een sfeerloze stad.
De Botanische Tuinen, de Biodôme en het Olympisch deel vonden we mooi en we zaten in hotel Le Roberval, om de hoek van de "Gay straat" (Rue Sainte Cathérine Est) en dat was een gezellige straat.
En, wat waren we blij dat we de auto daar niet meer hadden. Een Canadese kennis zegt dan ook: Montréal has 2 seasons... Winter and construction.
Toronto en Ottawa vond ik wel zeer de moeite waard.

@Markro:
mooi verslag en wat een mooi weer hadden jullie. We hebben in mei 2017 ongeveer hetzelfde gedaan en moesten diverse keren de route iets aanpassen ivm de vele overstromingen...
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Die uitspraak van je kennis over Montreal kan ik me helemaal in vinden. Ik heb flink vloekend in de auto gezeten. Ik was blij dat we na 135 omleidingen eindelijk bij het hotel waren... Ik had zelfs een moment dat ik dacht dat we er nooit zouden komen :lol:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

Wij gaan binnenkort voor een aantal dagen naar Montréal - we komen op woensdagmiddag aan en vertrekken weer op zondagochtend. De auto parkeren we bij onze AirBnB in de wijk Plateau Mont-Royal en we willen lekker relaxed gaan rondlopen of wat verder met het openbaar vervoer. Super toeristisch houden we niet zo van.

Wie heeft er nog wat tips voor bezienswaardigheden buiten de hierboven al genoemde plaatsen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer