Advies mbt aanschaf koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marrich77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Berichtdoor marrich77 » 16 jan 2018, 16:43

Dat idee had ik dus ook. 121L krijg ik wil gevuld. Dat lift het probleem niet. Maat grote kans dat ik dan ruim over de 32kg per koffer kom.

Zat idd te denken aan 2 of 3 M en 1 misschien 2 L. Totaal 4 koffers.

knaapje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Berichtdoor knaapje » 16 jan 2018, 19:06

32 kg???? Bedoel je geen 23 kg??

marrich77
Amerikafan

Berichtdoor marrich77 » 16 jan 2018, 20:40

:oops: ja bedoel ik

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor Galapogos » 16 jan 2018, 20:42

Het ligt er maar net aan wat er in die tas moet. De tas die wij gebruiken voor onze kampeerspullen weegt niet zoveel. 90 liter, maar ik denk slechts 15kg. En dat zit-ie echt helemaal vol. Slaapzakken wegen nou eenmaal niet zo veel maar zijn wel relatief volumineus. Als je een tas vult met enkel en alleen kleding zal dat veel meer wegen.

marrich77
Amerikafan

Berichtdoor marrich77 » 16 jan 2018, 21:10

Bij ons zal het met name kleding zijn p de heenreis.

Terugreis willen we er (indien aan te schaffen) een honkbalknuppel voor de jongste en misschien 2 paar honkbal schoenen en 1 handschoen.
Knuppel zou diagonaal in de tas passen.
Schoenen en handschoen passen zeker.
Dus dat is de overweging voor mij om voor de M te gaan eerder dan voor de L.

GJ
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Berichtdoor GJ » 13 jan 2019, 19:17

Ik haal even een oud topic naar boven. Ik overweeg nog steeds een Eastpak Tranverz aan te schaffen, maar ik was even benieuwd hoe je die op slot kan doen. Ik begrijp dat je de twee 'hoofdritsen' aan elkaar kan maken met een slotje, maar kan het voorvak ook op slot?

Aurora
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Aurora » 13 jan 2019, 19:32

Ik heb een Eastpack Transvers L met TSa slot gekocht. Je hebt ze met en zonder slot.

GJ
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Berichtdoor GJ » 14 jan 2019, 10:26

Maar dat slot is dan alleen voor de ritsen van het hoofdvak, toch? Of kun je daarmee ook de rits van het voorste ritsvak op slot doen? Want daar gaat het mij een beetje om. Ik kan de twee ritsen van het hoofdvak prima met een TSA-slotje aan elkaar vastmaken, maar ik zie op de foto's niet echt mogelijkheden om de rits van het voorvak op slot te doen.

Het gaat mij dan overigens niet om de mogelijkheid dat er iets uit wordt gestolen - want ik zal waarschijnlijk weinig tot niets in dat voorvak doen - maar om te voorkomen dat er iets (drugs) in wordt gedaan terwijl je koffer uit het zicht is.

Felicitas
Amerikakenner
Contacteer:

Berichtdoor Felicitas » 14 jan 2019, 11:20

Van koffers geen verstand, maar ik zou wel voor een opvallend kleurtje gaan. Ik heb zelf jaren geleden een hardroze Kipling Spinner gekocht die zwaar was afgeprijsd. Waarschijnlijk vanwege zijn foeilelijke kleur. Die kleur bleek uiteindelijk het grote pluspunt. Op overvolle bagagebanden (of als de koffers er al af zijn gehaald bij oponthoud) heb je je koffer weer snel gevonden.

Terpies
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Berichtdoor Terpies » 14 jan 2019, 19:44

Als je ook regelmatig met je eigen auto op stap gaat is dit misschien ook een oplossing als je op zoek bent naar een goede kofferset.

https://www.car-bags.com/nl/

De maten zijn precies afgestemd op de maat van de kofferbak van je eigen auto, maar omdat ze redelijk universeel zijn passen ze ook in een grotere auto (zoals op vakantie). Zien er prima uit, goede recensies en makkelijk klein te maken (trolleys) als je ze niet gebruikt.

Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor Hard Rock Cafe. » 15 jan 2019, 09:27

Felicitas schreef:Van koffers geen verstand, maar ik zou wel voor een opvallend kleurtje gaan. Ik heb zelf jaren geleden een hardroze Kipling Spinner gekocht die zwaar was afgeprijsd. Waarschijnlijk vanwege zijn foeilelijke kleur. Die kleur bleek uiteindelijk het grote pluspunt. Op overvolle bagagebanden (of als de koffers er al af zijn gehaald bij oponthoud) heb je je koffer weer snel gevonden.

Die hebben we ook. En een sch**t groene. :lol: . Je pikt ze zo uit de rij.

Aurora
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Aurora » 15 jan 2019, 10:08

GJ schreef:Maar dat slot is dan alleen voor de ritsen van het hoofdvak, toch? Of kun je daarmee ook de rits van het voorste ritsvak op slot doen? Want daar gaat het mij een beetje om. Ik kan de twee ritsen van het hoofdvak prima met een TSA-slotje aan elkaar vastmaken, maar ik zie op de foto's niet echt mogelijkheden om de rits van het voorvak op slot te doen.

Het gaat mij dan overigens niet om de mogelijkheid dat er iets uit wordt gestolen - want ik zal waarschijnlijk weinig tot niets in dat voorvak doen - maar om te voorkomen dat er iets (drugs) in wordt gedaan terwijl je koffer uit het zicht is.

Het geldt inderdaad voor de hoofdrits. Dat voorvak kun je niet vastmaken. Ik reis al jaren met koffers met een voorvak en heb nooit problemen gehad. Maar goed, dat wil niets zeggen natuurlijk. Andersom, als jij met een koffer zonder tsa-slot reist en geen aparte band erom doet kan men ook van alles in de koffer stoppen. De kans dat dit gebeurt is uitermate klein.

Hard Rock Cafe.
Amerikafan

Berichtdoor Hard Rock Cafe. » 15 jan 2019, 12:54

GJ schreef:

Een rvs doorslagringetje met bijpassende tang doet werkt wonderen. Slotje door lip van de rits en het gaatje en je kunt het vak afsluiten.

Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Berichtdoor Laredo » 15 jan 2019, 16:33

Ing schreef:
marrich77 schreef:Het gaan zoals het nu uitziet 4x de tranverz M worden. Tenzij ik een hele leuke aanbieding zie voor de L.

https://www.eastpak.com/nl-nl/bagage-c1 ... 0+999.html

Bij eastpak zelf zijn verschillende kleuren in de sale (elke kleur heeft zo zn eigen prijs tussen de 80 en 115). Dief van je eigen portomonnee als je dan kiest voor een M.

En ik maar zoeken naar de Tranverz L in de sale voor 80 euro.....blijkt het een bericht van 1 jaar oud :clap: :mrgreen: scherp hahaha
VS west 1995, 1996, 2011, 2012 (2x)
VS oost 2004, 2009, 2010, 2011, 2013
Florida 2019

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Berichtdoor Ruud2004 » 15 jan 2019, 20:20

Hard Rock Cafe. schreef:
GJ schreef:

Een rvs doorslagringetje met bijpassende tang doet werkt wonderen. Slotje door lip van de rits en het gaatje en je kunt het vak afsluiten.

En met een ballpoint (door de rits steken) weer openen. Daarna even met de rits heen- en weer en de rits sluit weer. Zo makkelijk gaat het, helaas. :cry:
2004 Chicago Rondje Great Lakes
2005 Chicago - Florida
2007 Chicago - LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14 en16 Florida
2012 LA-Waikiki-SFO
2013 Canada-NO USA
2015 Zuidwesten
2017 NW USA/SW Canada
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

Laredo
Amerikakenner

Berichtdoor Laredo » 16 jan 2019, 12:09

Er zou toch wel een goede oplossing moeten zijn om te voorkomen dat onbevoegden spullen in het voorvak van een zachte koffer stoppen? Iemand nog tips?
Florida 2019

Linda85
Amerikafan

Berichtdoor Linda85 » 16 jan 2019, 12:38

Ja, je koffer niet alleen laten tot je hem inlevert. Maken jullie je hier echt veel zorgen over?
Afbeelding

Laredo
Amerikakenner

Berichtdoor Laredo » 16 jan 2019, 12:46

nou ja, op zich ben ik niet angstig aangelegd maar het zal je maar gebeuren dat een of andere corrupte douanier er een zakje drugs in stopt en je daarvoor de rest van je leven kan zitten in een Amerikaanse gevangenis. Voorkomen is beter dan genezen dus als ik iets makkelijks kan doen om het te voorkomen dan graag. Had mij dit niet gerealiseerd bij het kopen van de koffer (Tranverz L van Eastpak) dus probeer een oplossing te vinden (anders dan de koffer thuis laten :wink: )
Florida 2019

Hard Rock Cafe.
Amerikafan

Berichtdoor Hard Rock Cafe. » 16 jan 2019, 13:10

Ruud2004 schreef:
Hard Rock Cafe. schreef:

En met een ballpoint (door de rits steken) weer openen. Daarna even met de rits heen- en weer en de rits sluit weer. Zo makkelijk gaat het, helaas. :cry:

Nog nooit over nagedacht op die manier. Moet schijnbaar vaker op dievenpad. :lol: Ik heb zelf Samsonite met dubbele ritsen en dan het slotje door de beide lipjes. Altijd gedacht dat dit veilig was. Zelf zweer ik bij hardschalige koffers maar dat komt omdat ik Lenox spaar. :clap:

Almere vak V
Amerikakenner

Berichtdoor Almere vak V » 16 jan 2019, 14:02

Als ze in je koffer willen. Dan komen ze in je koffer. Zo simpel is het. Ik vergelijk het altijd met een huis. Als ze in willen breken dan komen ze binnen. Maakt niet uit wat voor sloten, rolluiken of schuiven je hebt gemonteerd. Bij mijn ouders trokken ze de rolluiken "gewoon" van de muur af...

Het enige verschil met koffers/tassen heb ik dat ik het ze vooral niet te gemakkelijk wil maken. Dus niks met ritsen aan de buitenkant. Koffer op slot. In mijn geval zo'n "geroemd" TSA slot. Maar wat je met een heel simpel sleuteltje weer open kunt krijgen. Als de officiele instanties dit hebben kan je er vergif op in nemen dat de niet officiele "instanties" het ook hebben. Waardevolle spullen nooit in de koffer maar altijd in mn handbagage.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht