Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ClaireVHaut: Calgary-Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ClaireVHaut: Calgary-Vancouver.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ga met mijn 18 jarige zoon dit jaar naar Canada.
We hebben een SUV gehuurd en gaan zo veel mogelijk met de tent kamperen.

Dit is mijn eerste route die ik bedacht heb. Het is een route waarin veel rust zit, niet iedere dag op de weg en max. 350km per dag.
In deze versie zit Victoria niet (best jammer) en misschien is ie wel te rustig. Whistler te lang?

Vanuit Banff kunnen we veel ondernemen, vandaar dat ik als basis Two Jack Lakeside heb gekozen. Is dat handig? Of is het slimmer om te verkassen als ik richting Lake Louise ga? Yoho staat ook op de planning.

Graag jullie blik op mijn route, tips en wellicht camping aanraders.

1 Amsterdam Calgary vlucht auto halen we op bij aankomst . Overnachting Calgary
2 Calgary Banff 130 km Eerst boodschappen halen en dan op weg naar Banff. Overnachting Two Jack Lakeside
3 Banff Overnachting Two Jack Lakeside
4 Banff Overnachting Two Jack Lakeside
5 Banff Lake Louise 60 km Overnachting Lake Louise
6 Lake Louise
7 Lake Louise Jasper 240 km Camping ?
8 Jasper
9 Jasper
10 Jasper Wells Gray 350 km Camping Well Gray Golf resort/RV
11 Wells Gray
12 Wells Gray
13 Wells Gray Kelowna 320 km
14 Kelowna We bezoeken Kelowna alleen ivm Kettle trail.
15 Kelowna Cache Creek 280 km overnachting om afstand in 2-en te knippen
16 Cache Creek Whistler 220km
17 Whistler
18 Whistler
19 Whistler Nanaimo 170km Ferry Overnachting onnodig ?
20 Nanaimo Campbell River. 150 km
21 Campbell River Whale watching
22 Campbell River Tofino 270 km
23 Tofino
24 Tofino Vancouver 290 km Ferry!
25 Vancouver
26 Vancouver vlucht naar huis
27 Aankomst in nl.

DIngen die we oa in de planning hebben:
Banff NP
banff gondola
Grote meren (louise Moriane) Johnson Canyon
lake Agnes trail
peyto lake
Icefield Parkway, wandeling met gids op gletcher, niet die bus
Athabasca Falls
Blue River (excursie oid)
Yoho NP
Jasper sky tram
whistler peak to peak
Wells Gray NP
Orca toch Campbell river
Pacific Rim NP
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: Calgary-Vancouver.

Bericht door Galapogos »

Ik kan alleen iets zeggen over de nationale parken in de Rockies. Ik denk dat acht nachten verdeeld over dat gebied (Banff/Kootenay/Yoho/Jasper) prima besteed zijn. Je kunt je daar in ieder geval prima vermaken. Two Jack Lakeside moet een erg mooie camping zijn, maar Lake Louise ligt wat centraler voor veel van de hoogtepunten in Banff NP en Yoho NP. Van jouw lijstje liggen de Lake Agnes Trail, Banff Gondola, Lake Louise, Lake Moraine en Yoho NP allemaal veel dichter bij de Lake Louise campground dan bij Two Jack Lakeside campground. Persoonlijk zou ik denk niet drie nachten op Two Jack Lakeside gaan staan, en twee op Lake Louise Campground. Ik zou het dan eerder omdraaien. Ik vond Lake Louise Village overigens ook een veel leukere plek om 's middags of 's avonds wat te gaan eten dan Banff Town. Banff is een vrij druk stadje. Veel verkeer, veel stoplichten, massa's toeristen. Lake Louise Village is een stuk rustiger. Minder keus qua restaurantjes, maar wat er zit is prima.

Wanneer gaan jullie op reis? De Two jack Lakeside-camping zit in het hoogseizoen heel erg snel vol (en daarbuiten vast ook). Niet in de laatste plaats omdat het een heel kleinschalige camping is. Als je een mooi plekje aan het water wil bemachtigen zul je echt op het moment dat de reserveringen openen direct moeten toeslaan (en geen halve minuut later). Ik heb zelf afgelopen zomer drie nachten op de Lake Louise Campground gestaan en vond dat een prima camping. Je leest weleens verhalen over herrie van de nabijgelegen spoorlijn maar ik heb daar eigenlijk geen minuut minder door geslapen. Ik vond het alles meevallen. De camping zelf is logischerwijs erg groen, en redelijk ruim opgezet.

Een absolute tip is om te proberen of het lukt een dagje naar Lake O'Hara in Yoho NP te gaan. Dit was met afstand het hoogtepunt van onze tijd in de Canadese Rockies. Dat meer ligt op steenworp afstand van Lake Louise, maar de moeilijkheid zit hem er in dat je er niet zelf met de auto heen mag rijden. De laatste 11km moet je verplicht met een pendelbus mee. Dat is niet duur, maar er worden maar enkele tientallen personen per dag meegenomen. Als het lukt om kaartjes te bemachtigen, dan staat je het paradijs te wachten. Een prachtige omgeving, met heel weinig andere toeristen. Je kunt daar spectaculaire wandelingen maken. Zie http://www.pc.gc.ca/en/pn-np/bc/yoho/ac ... hike/ohara voor meer informatie. De bustickets voor komend seizoen gaan op 20 april in de verkoop. Binnen minder dan een minuut zullen alle kaartjes voor het hele seizoen zijn uitverkocht. Dus ook hier geldt dat je klaar zult moeten zitten achter je computer om op het juiste moment te kunnen toeslaan. Het is het echter dubbel en dwars waard!

Zelf ben ik niet in Wells Gray geweest, maar heb me er wel in verdiept. Waarom heb je daar drie nachten voor staan? Volgens mij is dat aan de lange kant voor dat park, tenzij je er wellicht specifieke plannen hebt?

Ik vond overigens Glacier NP in de VS schitterend. Minstens zo mooi als de Canadese parken, als je het mij vraagt. Dus mocht je na feedback van anderen toch nog een dag of drie tijd over hebben, dan zou je eventueel van Calgary naar Glacier kunnen gaan en dan van Glacier naar Banff.
ClaireVHaut
Amerikakenner

bedankt voor je reactie.

Ik ga idd dan Lake louise pakken als camping ipv alleen maar two jack

Ik heb inmiddels een wat strakkere route gemaakt.. Deze is wat logischer en er is wat uit en bij in ;0)

Amsterdam- Calgary
Calgary - Banff
Banff
Banff- Lake louise
Lake Louise
Lake Louise- Yoho
Yoho
Yoho Icefield Parkway - Jasper
Jasper
Jasper
Jasper- Wells Gray
Wells Gray
Wells Gray-Kelowna
Kelowna
Kelowna-Hope
Hope Campbell river
Campbell river
Campbell river
Campbell river Tofino of..
Tofino
Tofino Victoria
Victoria
Victoria
Victoria vancouver
Vancouver
Vancouver Amsterdam
thuis

Ik twijfel nog als enige over Tofino of Ucluelet. Beiden lijken me leuk genoeg...

Wells gray heb ik ingekort idd, hij ligt op de route naar kelowna wat weer een must is.

Ik ga in augustus
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Deel t/m Jasper ziet er prima uit zo. Enige wat ik anders zou doen is dat ik voor het gebied Lake Louise/Yoho maar één camping zou gebruiken. Van Lake Louise naar Yoho (Field) is het maar twintig minuten rijden. Dus ik zou gewoon vier nachten in Lake Louise óf Yoho/Field kamperen. Geeft wat rust omdat je een keer minder de tent hoeft af te breken / op te bouwen.
ClaireVHaut
Amerikakenner

ja dat was ik idd van plan.. Ik zit te denken aan die Lake Louis RV camping.. Two Jack lake is leuk maar de kans dat ik er tussenkom.. w
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Two Jack Lakeside kun je wel tussenkomen, mits je op het moment dat de reserveringen openen klaar zit. De kans is aanwezig dat je achter het net vist voor de allermooiste plekjes aan het water, maar als je genoegen neemt met een plekje niet aan het water dan moet het wel lukken.

Dus je zou twee dagen op Two Jack Lakeside kunnen gaan staan, gevolgd door vier dagen op Lake Louise Campground, bijvoorbeeld.

Met Lake Louise RV Camping bedoel je neem ik aan de Lake Louise Campground? Die camping heeft twee delen, één deel specifiek voor rv's (campers), en één deel specifiek voor tenten. Aangezien jullie met een tent gaan kun je uiteraard op het deel voor tenten gaan staan. Dat deel is een stuk mooier dan het deel voor campers, en het ligt bovendien wat verder van de spoorlijn af :-).
ClaireVHaut
Amerikakenner

plek boeit me op zich niet zo.. heb wel voorkeur natuurlijk.. maar pakken wat je pakken kan is volgens mij het devies ;-)..

Ik zit klaar ;0) volgens mij over een uur is het daar 8 am toch ?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Oh ja, dat is vandaag! Spannend! Ja, 16.00 uur Nederlandse tijd gaan de reserveringen open. Het is secondewerk, dus zorg dat je exact weet hoe laat je toe moet slaan. Kijk bijvoorbeeld op https://time.is voor een accurate klok met secondeaanduiding. Heb je al een account aangemaakt op de reserveringssite? Handig om dat allemaal nu alvast te doen zodat je daar als het eenmaal 16.00 uur is niet meer over hoeft na te denken.

Voor Lake Louise is het overigens helemaal niet spannend. Vorig jaar duurde het vrij lang (maanden) voordat daar alle plekjes bezet waren in het hoogseizoen.
ClaireVHaut
Amerikakenner

ja die klok staat aan.. Account heb ik al. Heb al camping geboekt namelijk.. dus had al eerder account gemaakt.. Die lake louise gaat pas morgen open zag ik.. WE zullen zien.. En anders kijk ik wel even waar ik ga staan.. Om nu al die dagen op lake louise te gaan staan..
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Laat je zometeen even weten of het gelukt is? 8)
ClaireVHaut
Amerikakenner

yep..
ClaireVHaut
Amerikakenner

en jawel.. plek die ik wilde ligt vast jahoooooo...

Nu nog even die lake louise morgen boeken en dan ben ik klaarrr...
'
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Super, gefeliciteerd!
ClaireVHaut
Amerikakenner

lakel louise was ook al boekbaar dus die er direct maar achteraan gedaan ;-). keuze zat
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer