Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Een reis van ongeveer een week
Een reis van ongeveer een week
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, heel erg iknow.
Wie heeft ervaring met een reis van ongeveer een week?
Bijvoorbeeld op vrijdag weg en op zaterdag of zondag terug vliegen.
Ik snap dat een "stedentrip" haalbaar is. Of een week Miami (dit is zeker niet de bedoeling).
Maar wat nog meer, heeft iemand voorbeelden?
Ik begrijp dat er van alles mogelijk is.
Ik ben toch naar evt opties aan het kijken, uiteraard niet te duur (dan valt NY al af).
Niet dat ik nu al iets wil boeken, maar gewoon om te weten of er iets haalbaar is.
Misschien voor volgend jaar, of in de toekomst......
Wie heeft ervaring met een reis van ongeveer een week?
Bijvoorbeeld op vrijdag weg en op zaterdag of zondag terug vliegen.
Ik snap dat een "stedentrip" haalbaar is. Of een week Miami (dit is zeker niet de bedoeling).
Maar wat nog meer, heeft iemand voorbeelden?
Ik begrijp dat er van alles mogelijk is.
Ik ben toch naar evt opties aan het kijken, uiteraard niet te duur (dan valt NY al af).
Niet dat ik nu al iets wil boeken, maar gewoon om te weten of er iets haalbaar is.
Misschien voor volgend jaar, of in de toekomst......
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Re: Een reis van ongeveer een week
De keren dat ik niet langer dan een week had, hield ik daar vooral met de vliegtickets rekening mee. Waarbij het niet te lang onderweg zijn voorop stond. Dus rechtstreeks wanneer mogelijk en goede vliegtijden om de jetlag zoveel mogelijk op te vangen.
Zo ben ik voor een week naar NYC, Chicago en Texas gegaan. Alleen in Texas een rondje gereden en daar toch iets te veel kilometers gemaakt omdat ik per sé naar Big Bend wilde vanaf Dallas. Wel de moeite waard, vond ik.
Zo ben ik voor een week naar NYC, Chicago en Texas gegaan. Alleen in Texas een rondje gereden en daar toch iets te veel kilometers gemaakt omdat ik per sé naar Big Bend wilde vanaf Dallas. Wel de moeite waard, vond ik.
Dankjewel dat zijn goede tips.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Een week is een prima korte vakantie hoor. Wij gaan nog wel eens voor een lang weekend de oceaan over. Inderdaad (nog) wat beter letten op vliegtijden en mijn advies zou zijn: vooraf alles goed plannen zodat je daar geen kostbare vakantietijd aan hoeft op te offeren en uiteindelijk terug vliegt met het gevoel niets of te weinig te hebben gedaan.
Fijn te lezen dat het zo gek eigenlijk helemaal niet is.
Goed plannen is een must natuurlijk, dat snap ik.
Ik hou toch van plannen dus dat komt goed uit.
Goed plannen is een must natuurlijk, dat snap ik.
Ik hou toch van plannen dus dat komt goed uit.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ik ben ook wel eens een week naar Amerika geweest. New York meerdere keren, Miami een keer en Miami/Orlando een keer. Kan prima.
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Wij zijn in januari een week naar Orlando geweest, van vrijdag tot vrijdag. Was leuk, maar wel erg kort. Niet kort voor de tijd daar hoor, maar wel kort voor een vakantie / vrij zijn van het werk. Voor ons viel de reis op zich wel mee aangezien we vlakbij Schiphol wonen en met Tui vlogen, dus rechtstreeks, op Sanford waar we makkelijk bij Alamo de auto konden ophalen. Oftewel, we hebben het onszelf lekker makkelijk gemaakt.
Laatst gewijzigd door winterpark op 14 dec 2017, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ing
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ben vorig jaar oktober een week in California geweest. Vrijdag heen, zondag terug. We vlogen met 1 korte overstap op Houston naar San Francisco, zowel heen als terug. Was toen een redelijk last minute beslissing, om concerten daar te bezoeken. Wij vlogen voor 550 met United bovenstaande route, het was herfstvakantie. Vond ik dus een prima deal.
Ik vond het prima te doen voor een week. Je bent juist echt even helemaal weg, meer dan met een stedentrip binnen Europa (vind ik dan).
Wij hebben toen een rondje San Francisco (concert) - Highway 1 (Morro Bay overnachting) - LA (concert) - Sequoia/Kings Canyon en weer terug naar SF. Heerlijke week en prima te doen
Ik vond het prima te doen voor een week. Je bent juist echt even helemaal weg, meer dan met een stedentrip binnen Europa (vind ik dan).
Wij hebben toen een rondje San Francisco (concert) - Highway 1 (Morro Bay overnachting) - LA (concert) - Sequoia/Kings Canyon en weer terug naar SF. Heerlijke week en prima te doen
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Klinkt leuk allemaal.
Omdat we al naar Florida gaan volgend jaar in december valt dat wat mij betreft af.
Maar misschien voor een andere keer zeker een optie voor een week.
Omdat we al naar Florida gaan volgend jaar in december valt dat wat mij betreft af.
Maar misschien voor een andere keer zeker een optie voor een week.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je met korte termijn weg kunt dan is Yellowstone Park in de winter wel een leuke bestemming. Geen auto nodig, gewoon naar Jackson vliegen en vandaar vervoer regelen naar Yellowstone Lodge. Er zijn arrangementen op internet te vinden. Meestal ga je met een soort schoolbus op rupsbanden het park in naar de Lodge. Daarvandaan zijn allerlei activiteiten mogelijk: snow shoeën, genieten van Yellowstone in de sneeuw, wolven kijken, trips het park in met vervoer variërend snow tractors en snow scooters to hondesleden. Het is ook een stuk minder druk dan in de zomer. Echter goedkoop is het niet altijd.
https://www.yellowstonenationalparklodg ... -packages/
https://www.yellowstonenationalparklodg ... -packages/
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Vorig jaar van Montréal naar Toronto, dan Niagara Falls en zo verder naar Syracuse NY en terug naar Montréal van zondag tot zaterdag eind oktober/begin november. Was heel leuk: mooi weer (' s nachts koud maar overdag tussen 15-21 graden) en haalbare afstanden voor ons.
Dit jaar van Boston naar New York en weer terug van zaterdag tot donderdag (zelfde periode). Een korte citytrip, maar daarom niet minder dan de vorige.
De vliegticketprijs moet wel de moeite waard zijn voor zo'n korte trip. We betaalden 2x ong. €300 pp.
Zou het zo weer doen!
Dit jaar van Boston naar New York en weer terug van zaterdag tot donderdag (zelfde periode). Een korte citytrip, maar daarom niet minder dan de vorige.
De vliegticketprijs moet wel de moeite waard zijn voor zo'n korte trip. We betaalden 2x ong. €300 pp.
Zou het zo weer doen!
Ik zit te denken Miami kan wel want die kant gaan wij in principe niet op volgend jaar(meer Orlando) periode nog geen idee. Als het voor 2018 is iig buiten de schoolvakanties om. Misschien voorjaar?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
SuzieQ schreef:Ik zit te denken Miami kan wel want die kant gaan wij in principe niet op volgend jaar
Wat me in meer van je topics opvalt is dat je wel moeite hebt met beslissingen nemen....Of een week Miami (dit is zeker niet de bedoeling).
Ik vind die vliegtijden over het algemeen 'meevallen'. NY is zeg maar een 8u vliegen met 6u tijdverschil, Miami iets meer dan 10u met 6u tijdverschil, LA een 11u met 9u, SF scheelt niet veel. Ik zou wel kijken voor rechtstreekste vluchten, maar zou de westkust niet zomaar uitsluiten. Een week in de omgeving van San Diego, maar ik ken ook mensen die een weekje Vegas doen en behalve de stad dan een paar dagtrips doen.
Atlanta is rechtstreeks aan te vliegen en Savannah en Charleston zijn dan te doen, of de Smokies.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
vanaf Keulen rechtstreeks naar Las Vegas met Eurowings (is niet duur). Verre vlucht maar te doen omdat het rechstreeks is.
En dan een week Vegas met uitstappen of mini roadtrip (death valley, VoF,..)?
Wij zijn in oktober voor 10 dagen naar daar geweest en zelfs voor een week zou het de moeite geweest zijn.
En dan een week Vegas met uitstappen of mini roadtrip (death valley, VoF,..)?
Wij zijn in oktober voor 10 dagen naar daar geweest en zelfs voor een week zou het de moeite geweest zijn.
-
gastxyz
Een week in Las Vegas en omgeving!
Death Valley/Zion/Snow Canyon/Valley of Fire/Red Rock Canyon/etc. etc.
Death Valley/Zion/Snow Canyon/Valley of Fire/Red Rock Canyon/etc. etc.
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Dit is ook wel echt een leuk idee. Of zonder Smokies, bijvoorbeeld heen op Jacksonville en terug vanaf Charleston. Als je aanbiedingen afwacht kan dat ook prima geprijsd zijn. Dan inderdaad wel met overstappen, maar weinig 'omrijtijd'elninjoo schreef:Atlanta is rechtstreeks aan te vliegen en Savannah en Charleston zijn dan te doen, of de Smokies.
Wat een goede tips weer, bedankt.
Leuke ideeën.
De Keulen tip neem ik ook zeker mee.
In dit geval bedacht ik mij later dat Miami helemaal niet op de planning staat voor volgend jaar december.
Leuke ideeën.
De Keulen tip neem ik ook zeker mee.
Klopt, ik ben een weegschaal haha.PSVwally schreef:SuzieQ schreef:Ik zit te denken Miami kan wel want die kant gaan wij in principe niet op volgend jaarWat me in meer van je topics opvalt is dat je wel moeite hebt met beslissingen nemen....Of een week Miami (dit is zeker niet de bedoeling).![]()
In dit geval bedacht ik mij later dat Miami helemaal niet op de planning staat voor volgend jaar december.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Afgelopen voorjaar een ruime week op stap geweest. 9 dagen waarbij dag 9 de thuis kom dag in Nederland was. Wij vonden het prima en hadden een goed vakantie gevoel. Zo wel tijdens als na de reis.
Het betrof een rondje vanuit Salt Lake city.
Het betrof een rondje vanuit Salt Lake city.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Bedankt voor de reacties.
Heb nu iets in mijn hoofd en al uitgeschreven, even kijken of het ook echt haalbaar is en we dit dan in 2018 doen of toch voor iets anders gaan.
Heb nu iets in mijn hoofd en al uitgeschreven, even kijken of het ook echt haalbaar is en we dit dan in 2018 doen of toch voor iets anders gaan.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten