Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bahamas wel of niet de moeite?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Bahamas wel of niet de moeite?
Hoi,
Zitten er over te denken om in de Mei vakantie met onze kinderen (8 en 6) naar Florida te gaan. We zijn er al een aantal keer geweest en vinden vooral de west kust van Florida erg fijn.
Voor wat afwisseling zaten we te denken of we wellicht een keer de Bahamas aan zouden moeten doen vanuit Florida. Ik twijfel alleen een beetje, voegt het nou echt iets toe? Of kunnen we ons net zo goed vermaken in Naples, Lido Key, etc.
Wat heeft de Bahamas wat Florida niet heeft?
Bij voorbaat dank!
Zitten er over te denken om in de Mei vakantie met onze kinderen (8 en 6) naar Florida te gaan. We zijn er al een aantal keer geweest en vinden vooral de west kust van Florida erg fijn.
Voor wat afwisseling zaten we te denken of we wellicht een keer de Bahamas aan zouden moeten doen vanuit Florida. Ik twijfel alleen een beetje, voegt het nou echt iets toe? Of kunnen we ons net zo goed vermaken in Naples, Lido Key, etc.
Wat heeft de Bahamas wat Florida niet heeft?
Bij voorbaat dank!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Bahamas wel of niet de moeite?
Wij hebben in 2015 een vierdaagse cruise van Cape Canaveral naar de Bahama's gedaan. De eerste stop was Nassau, dit vonden wij allebei nogal armoedig aandoen, op een enorm groot resort na. Daarna een stop op een eilandje in eigendom van de cruisemaatschappij, waar grote leguanen rondliepen. En tot slot een dag op zee. We vonden het heel leuk, vooral om eens te zien hoe blauw het water daar is (en ik ben gek op dieren, dus de leguanen waren ook leuk
), maar niet per se voor herhaling vatbaar. Vooral de armoe op Nassau viel me tegen. Maar! Dit is natuurlijk maar één plek en de Bahama's hebben ongetwijfeld veel meer te bieden.

Ik zeg blijf lekker in Florida.
Zelf in Freeport en Nassau geweest als ook de privé eilandjes van RCL en Princess cruises.
Buiten die eigen eilandjes van de cruisemaatschappijen heeft het mij verder niet echt gevangen.
Ben naar diverse stranden geweest, maar die vond ik niet heel bijzonder.
Je kunt eventueel nog een dagtocht maken naar de Bahamas vanuit Fort Lauderdale. Dan vaar je met een boot over en kun je daar de dag spenderen.
Zelf in Freeport en Nassau geweest als ook de privé eilandjes van RCL en Princess cruises.
Buiten die eigen eilandjes van de cruisemaatschappijen heeft het mij verder niet echt gevangen.
Ben naar diverse stranden geweest, maar die vond ik niet heel bijzonder.
Je kunt eventueel nog een dagtocht maken naar de Bahamas vanuit Fort Lauderdale. Dan vaar je met een boot over en kun je daar de dag spenderen.
Wij zijn twee keer vanuit Florida naar de Bahamas geweest. Ik sluit mij bij winterpark aan dat Nassau armoedig is. De tweede keer zijn we daar alleen even van bord gegaan voor wifi
Voordeel was dat het schip zo goed als leeg was en wij de zwembaden voor onszelf hadden.
Freeport was prima. Daar hebben we beide keren een excursie gedaan.
De reden dat we al twee keer zijn geweest en misschien nog wel eens gaan is het prive eiland van de rederij (in ons geval NCL). Daar hebben we uren in het water gelegen om te snorkelen. Prachtige vissen gezien; roggen en schildpadden.
Daarnaast houden wij van cruisen en dat is al een reden om even vanuit Florida zo'n Bahama tripje te maken na een rondreis USA. Je komt heerlijk tot rust

Freeport was prima. Daar hebben we beide keren een excursie gedaan.
De reden dat we al twee keer zijn geweest en misschien nog wel eens gaan is het prive eiland van de rederij (in ons geval NCL). Daar hebben we uren in het water gelegen om te snorkelen. Prachtige vissen gezien; roggen en schildpadden.
Daarnaast houden wij van cruisen en dat is al een reden om even vanuit Florida zo'n Bahama tripje te maken na een rondreis USA. Je komt heerlijk tot rust

USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Ik kan het je vertellen eind deze maand. Zal vanaf de 30ste in Nassau zijn en daarna weekje zeilen. I'll keep you posted.