Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Files rondom Zaventem

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bodegomb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Files rondom Zaventem

Bericht door bodegomb »

Volgend jaar vertrekken wij op vrijdag 27 april vanaf Brussel naar Miami. We moeten dan rond 8:30 op Zaventem zijn. Hoe is jullie ervaring m.b.t. files richting Brussel? Ik neem aan dat de spits daar best fors is. Normaal gesproken zou het voor ons 1,5 uur rijden zijn, maar dit is natuurlijk zonder files. Zouden we het moeten kunnen redden als we om 5:30 á 6:00 vertrekken, of is de spits rond Brussel zo erg dat we beter op zoek kunnen gaan naar een hotel?
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Files rondom Zaventem

Bericht door Almere vak V »

Moet je er om half negen zijn?? Of moet je om half negen vliegen?? Laten we uitgaan van het laatste.

27 april is midden in de meivakantie. Je gaat naar Amerika. Ik zou zorgen dat ik 3 uur vantevoren op het vliegveld ben. Dat is dus half 6. Rond die tijd zal er geen of heel weinig file staan. Dus als het anderhalf uur rijden is. Dan zou ik thuis om 4 uur wegrijden.

Als je om 6 uur wilt vertrekken en het is anderhalf uur rijden. Dan ben je er om half 8. Dan heb je een uur om in je vliegtuig te komen. Lijkt me geen optie.

Dus ga ik er vanuit dat je om half negen wilt inchecken. 6 uur vertrekken. Anderhalf uur rijden. Dan heb je een uur speelruimte. Moet meer dan voldoende zijn.

Moet je de ring van Antwerpen ook nog hebben?? Die vind ik meestal beroerder.

Mijn ervaring is als je voor 7 uur op Brussel bent dat het best meevalt. Dan is het nog echt rustig op het vliegveld. Een uur later is dat heel anders.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

In België is het op dat moment geen vakantie dus een gewone werkdag. En tis een vrijdag dus sowieso druk. Ik denk als je tussen 6 en half 7 ergens rond Zaventem zit, dat het goed is. Alles later is echt vingerdik kijken.

Ik zou sowieso vanaf half 7 uitgaan van file. Het is altijd druk op Belgische wegen en door de files in de spitsuren begint de spits ook vaak vroeger. Meer en meer mensen die vroeger vertrekken om de file voor te zijn en dat geeft dan ook weer een probleem.

Als je echt zo vroeg op de luchthaven moet zijn zou ik er misschien toch voor opteren om de dag ervoor al af te komen. Dan ben je zeker en heb je geen stress i.v.m. files enzo.

Belgisch verkeer is echt niet in te schatten en als je de pech hebt dat er vroeg een ongeluk gebeurd staat alles sowieso vast.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik moet over 2 weken rond 10.30 vliegen vanuit Zaventum en ga de dag ervoor op m'n gemakje met de trein naar daar en overnacht in het Ibis hotel met gratis shuttle service. Veel relaxter!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Als wij vertrekken vanuit Brussel - dat voor ons maar 3 kwartier rijden is zonder file- dan boek ik altijd een airport hotel met shuttle de avond vooraf.
Veel relaxer en je hoeft daar ook niet perse vroeg te zijn he. Toekomen, bedje in en de dag erna relax want je bent zeker op tijd :-)
bodegomb
Amerika-ontdekker

Bericht door bodegomb »

Onze vlucht vertrekt om 11:30, dus we moeten er rond 8:30 zijn. Als ik het goed begrijp raden jullie me aan om al rond 7:00 in Brussel te zijn? Dat wordt dan wel een lange wacht op het vliegveld.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Van waar moet je juist komen? Is de trein geen optie? Eerst naar Antwerpen en daarna naar Zaventem?
Ik woon tussen Breda en Antwerpen en als ik rond 8u30 in Zaventem zou moeten zijn (normaal 50min voor mij) zou ik al rond 6u vertrekken. Dan kan je doorrijden normaal. Vanaf 7u 's morgens kan het een ramp zijn rond Antwerpen en Brussel. Niet altijd, maar de kans is groot.
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

Misschien gemist, maar waar kom je ergens vandaan (via E19 of via E40 of via E314/E40)? In ieder geval is het rond 8u30 altijd shit rond Zaventem.. dus zou wel een beetje marge inbouwen.
reddevil
Amerika-ontdekker

Bericht door reddevil »

Carolena schreef:Vanaf 7u 's morgens kan het een ramp zijn rond Antwerpen en Brussel. Niet altijd, maar de kans is groot.
Ik vind dat netjes omschreven :clap: Maar meestal is het dus een ramp.
bodegomb
Amerika-ontdekker

Bericht door bodegomb »

Wij komen uit de regio Rotterdam. De trein is voor ons helaas geen goede optie, ook omdat we met 2 kinderen reizen. De keuze is nu dus de auto of een hotelovernachting.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Met de auto zou ik zeker rond 5u30 de baan op willen zijn, anders overnachting! Moest je een park-sleep-fly binnen jullie budget vinden, zou ik niet twijfelen.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Rond 7 uur begint het al serieus te vertragen/vast te staan op het begin van de ring in Antwerpen komende vanuit Nederland. Ik moet de andere richting uit, dus ik kan niet zeggen hoelang je er normaal door verliest.

Het blijft natuurlijk heel wisselvallig, de ene dag is er niets en de andere dag staat het muurvast.
reddevil
Amerika-ontdekker

Bericht door reddevil »

Vanuit Rotterdam geeft Google Maps tussen de 1u30 en 2u40 reistijd wanneer je rond 8u30 wil aankomen. Kan dus nogal wisselen. En het kan echt zomaar 3u worden op een regenachtige ochtend met wat ongelukken.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Files van de Nederlands grens tot Antwerpen zijn bijna dagelijske kost. Dan heb je nog kans op files ter hoogte van Mechelen Noord en Zaventem. Die laatste valt wel mee, want daar moet je toch meteen weer de afrit richting luchthaven op. Topland qua verkeer hier!
annemietje
Amerika-ontdekker

Bericht door annemietje »

Ik moet voor mijn werk vanuit Turnhout richting Antwerpen. Als ik om 7u op mijn werk moet zijn sta ik meestal net niet in de file (en ik moet de afrit oelegem eraf, dus nog voor Antwerpen).
1 Keer hebben we een vlucht gemist om 9u, vertrokken thuis om 5u30. Normaal rijden we ca 45-50 min.
Ik zou dus zeker een hotel aanraden als je niet met de trein kan!
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Je moet in principe de ring van Brussel op zitten voor 7u, anders sta je hopeloos vast.
Toen ik nog vroege shiften deed en om half 9 moest beginnen, moest ik (TEN LAATSTE) vertrekken om half 7 (in normale omstandigheden is het maar 35 minuten rijden).
En jullie moeten dan nog een Antwerpen voorbij ook. Ik zou er niet willen aan beginnen, zo bij de start van een vakantie.
Bespaar jezelf de stress en risico op eventueel zwaar ongeval onderweg waardoor je in een nog langere file terecht komt, en neem er een hotelovernachting bij.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
bodegomb
Amerika-ontdekker

Bericht door bodegomb »

Bedankt voor jullie reacties! Het is me wel duidelijk, ik ga voor een hotel :thumbup:
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

lekker een hotelletje nemen . het laatste jaar veel naar België moeten rijden en de keren dat ik er zonder file kon doorrijden is eigenlijk bijna nooit .
Antwerpen ,Brussel, Leuven ...het staat gewoon vast .
Enkele jaren geleden maar net op het nippertje ons vliegtuig gehaald in Zaventem; op een zaterdag en 6 u van tevoren vertrokken ( iedereen vond dit echt overdreven dat we zo vroeg weg gingen). We kwamen in een giga file terecht...dus voor ons....nooit meer je vertrekt met heel veel stress al op vakantie...
Als we in België ergens op tijd moeten zijn in de ochtend ( begrafenis, ZH, vlucht halen enz) dan nemen we tegenwoordig een hotelletje.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Een hotel bespaart je een hoop stress, zo 's morgens vroeg.
Indien mogelijk raad ik ook de trein aan, ook de dag vóóraf. Zoals gezegd is het verkeer rond A'pen en Bxl bijna altijd een ramp. Rotterdam - Antwerpen is een uurtje, Antwerpen - Zaventem een half uurtje. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar de trein lijkt mij veel relaxer.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Ik heb er vanochtend 3uur over gedaan om vanuit Utrecht tot vlakbij Zaventem te komen. Ik was om 7 uur vertrokken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer