Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Als Nederlander naar de ambassade in Brussel

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
haberk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Als Nederlander naar de ambassade in Brussel

Bericht door haberk »

Hallo,

Ik heb komende woensdag een afspraak bij de ambassade in Brussel. Ik ben Nederlands en woon in Nederland, maar omdat er enige haast achter zat heb ik een afspraak in Brussel gemaakt, nadat ik hier had gelezen dat dat kon als Nederlander. Ik had dus wel een Belgisch adres nodig en heb hier het adres van de ouders van een vriend opgegeven. Heeft iemand hier ervaring mee en kan dit problemen opleveren?
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Als Nederlander naar de ambassade in Brussel

Bericht door PBBI »

Volgens mij kan dit niet en sturen ze je weer naar Amsterdam. Kan wel als je in Belgie zou wonen, maar wat ik begrijp is dat je daar niet ingeschreven staat. Zou overigens wel mooi zijn als het zou kunnen, een E2 in Brussel duurt 1 of 2 weken, in Amsterdam minstens 3 maanden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij zijn jaren geleden ook in Brussel gegaan, wachttijd in Amsterdam was toen een maand ivm verbouwing. Maar wij hebben dat toen gewoon telefonisch geregeld, en dat was toen gewoon een optie. We hoefden hiervoor geen Belgisch adres op te geven. Wij woonden toen overigens officieel nergens, hadden net 4 jaar India achter de rug en deden het visuminterview tijden familiebezoek in NL.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

You must schedule an appointment for your visa interview, generally, at the U.S. Embassy or Consulate in the country where you live. You may schedule your interview at any U.S. Embassy or Consulate, but be aware that it may be difficult to qualify for a visa outside of your place of permanent residence.

Source: DOS website
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

Zie hier een recente, positieve ervaring van een Nederlander in Brussel: viewtopic.php?f=13&t=68166&p=1115565&hi ... l#p1115563.
Texas
Amerika-ontdekker

Bericht door Texas »

Ja, dit kan wel. Het is niet altijd handig, maar dat ligt aan de situatie.

Bijvoorbeeld: de ambassade/het consulaat accepteerd normaal gesproken enkel documenten in het Engels of in de taal van het land. Tussen BE en NL zit daarin natuurlijk geen verschil (behalve dat in BE ook nog Frans wordt geaccepteerd lijkt mij).

Ander voorbeeld: de ambassade/het consulaat zal in België niet/minder makkelijk bepaalde zaken kunnen verifiëren (police record, school records, bank statements, ...). Geen idee of dat iets is waar je met jouw afspraak mee in aanraking komt natuurlijk.
haberk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door haberk »

Ik ben vandaag langs geweest op de ambassade en mijn visum is goedgekeurd! Het ging om een J-1 visum. Ik had bij mijn DS-160 ingevuld dat ik naar Amsterdam zou gaan, hier maakten ze wel een opmerking over maar dit was verder geen probleem. Verder had ik geen vragen gekregen waarom ik naar Brussel ben gegaan en niet naar Amsterdam, ook geen vragen over het adres dat ik had opgegeven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer