Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Division » 16 apr 2019, 08:40

nadiaU schreef:
16 apr 2019, 08:27
Iemand ervaringen met Arieli Mobile?
Heb je dit topic doorgelezen?
Afbeelding

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door covri » 16 apr 2019, 10:11

@De Zulu's

Wij gebruiken al een aantal jaren deze van arieli.
https://www.arielimobile.com/smtxgb

Onbeperkte data, is met hotspot beperkt tot 10 gb.

Je zult moeten kijken of smartsimusa die beperking bij hotspot ook heeft.

nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU » 16 apr 2019, 12:20

Division schreef:
16 apr 2019, 08:40
nadiaU schreef:
16 apr 2019, 08:27
Iemand ervaringen met Arieli Mobile?
Heb je dit topic doorgelezen?
Nou dit topic stamt uit 2017 en bevat 44 paginas...
Dus nee, ik heb het niet doorgelezen.. Ik heb de laatste paar paginas gelezen aangezien dingen veranderen en mijn tijd met een zoontje van 9 maand nou niet echt ruimte laat voor een heel boekwerk aan informatie.

covri
Amerikakenner

Bericht door covri » 16 apr 2019, 12:26

Ons bevalt de arieli prima :wink:

Japijo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Japijo » 16 apr 2019, 12:29

Van de zomer gaan wij ( gezin met 2 kinderen) een rondreis maken in het Zuidwesten van Amerika.
Bij mijn zoektocht naar het juiste SIM kaartje zie ik op Arieli dat er verschil is in de dekking.
Er zijn kaarten met de dekking in de grote steden en dezelfde kaart voor de grote steden + landelijke gebieden.
Heeft iemand hier ervaring in of het echt verschil uitmaakt? In NL kennen we dit niet!

De Zulu's
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door De Zulu's » 16 apr 2019, 12:43

covri schreef:
16 apr 2019, 10:11
@ De Zulu's

Wij gebruiken al een aantal jaren deze van arieli.
https://www.arielimobile.com/smtxgb

Onbeperkte data, is met hotspot beperkt tot 10 gb.

Je zult moeten kijken of smartsimusa die beperking bij hotspot ook heeft.
Dank u voor deze info. Ik zie bij het overzicht dat deze kaart gebruik maakt van het T-Mobile netwerk en geschikt is voor de 'grote steden'. Er is er ook eentje die gebruik maakt van het AT&T-netwerk waarbij aangegeven staat dat die, naast de grote steden, ook bereik heeft voor 'travelling cross country'. Aangezien we niet alleen maar in de grote steden zitten maar ook enkele nationale parken bezoeken is dat misschien een betere optie? Dat we dan een beter bereik hebben op het moment dat we ons bevinden tussen een grote stad en het midden van een nationaal park.

Waarbij het, denk ik tenminste, wel zo zal zijn dat ook AT&T geen goed bereik heeft wanneer je echt in de nationale parken bent? Maar misschien dat iemand die ervaring kan delen?

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 16 apr 2019, 13:24

nadiaU schreef:
16 apr 2019, 12:20
Nou dit topic stamt uit 2017 en bevat 44 paginas...
Dus nee, ik heb het niet doorgelezen.. Ik heb de laatste paar paginas gelezen aangezien dingen veranderen en mijn tijd met een zoontje van 9 maand nou niet echt ruimte laat voor een heel boekwerk aan informatie.
Op de laatste paginas staat genoeg geschreven over de prepaid kaartjes via Arieli Mobile. Er is ook een handige zoekfunctie waarin het woord 'arieli' zorgt voor 514 resultaten, die handig gesorteerd staan op datum.

Ff zonder gekheid: ik gebruik al een aantal jaren bij elk bezoek aan de US kaartjes via Arieli en dat bevalt prima, zowel in als buiten de steden.
Je moet er gewoon rekening mee houden dat je niet overal bereik hebt (ongeacht welke provider), zeker niet in dunbevolkte of onbevolkte gebieden zoals nationale parken en in de vrije natuur. De ene provider zegt een iets betere dekking te hebben...dat kan...maar je zou ze echt naast elkaar moeten gebruiken op dezelfde plaats om het verschil te kunnen testen.

Ik raad je aan om gewoon een kaartje met onbeperkte data te bestellen...arieli is prima, zowel voor de SImple (T-Mobile netwerk) kaartjes als voor de AT&T kaartjes en met de code STSF2019 krijg je ook nog eens 5% korting (nu hoef je die code niet uit een vorige post te zoeken :))

Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan » 16 apr 2019, 16:27

Iemand al sim kaartjes ruim op voorhand besteld? Zou overwegen om er 2 van AT&T te bestellen: eentje voor juli, de andere voor eind oktober..

gnitto
Amerika-ontdekker

Bericht door gnitto » 16 apr 2019, 17:19

Jozs schreef:
30 mar 2019, 15:24
Wel interessant, vooral ook de prijs. Alleen vind ik het jammer dat het h2o simkaart is en die is beperkt tot 8mbps download. Het is ook een data only sim dus je krijgt geen telefoonnummer. Op zich niet zo'n probleem, alleen geef ik soms bij reservatie ter plaatse het amerikaanse nummer op.
Hoe was je ervaring met deze simkaart?
Inmiddels 2 weekjes ervaring met mijn H20 simkaartje icm Huawei smartphone. Rondje Washington DC - New York - Boston, in steden gewoon 4G buitenaf vaak H+. Overal bereik gehad en snelheid voor Google Maps/Appen prima.

Hansje1234
Amerika-newbie

Bericht door Hansje1234 » 16 apr 2019, 20:16

Goedenavond,

Ik ga in midden mei naar Amerika (rondreis West-Amerika, denk aan SF, Las Vegas, Grand Canyon etc) voor de eerste keer. Het lijkt mij wel handig om onderweg internet te hebben op mijn iPhone 7.
Heb het forum doorgelezen en kom zelf tot de conclusie dat Arieli Mobile eventueel een goede optie zal zijn. Raden jullie dan aan via AT&T of T-Mobile?
Mocht jullie nog betere ervaringen hebben met andere providers hoor ik dat ook graag. Sommige kopen ook bij de Walmart las ik namelijk..
Graag wat uitleg en advies :)
Dank is groot!

KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 » 16 apr 2019, 20:30

Terpies schreef:
16 apr 2019, 00:26
Je gaat sowieso de mist in door te denken dan 50 dollar voor 20 dagen goedkoop is. Misschien moet je je nog wat meer inlezen op het forum hier.
Is dat niet zo dan? Als je niet langer dan 20 dagen op reis bent dan kan $50 voor onbeperkt data toch 'goedkoop' zijn? Als dat bij een ander bijvoorbeeld $ 55 dollar is voor zelfs 100 dagen oid, maar je toch niet langer dan 20 dagen gaat, dan is de eerste optie toch nog steeds het goedkoopst (even los vd voorwaarden/dekking etc)?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noordwesten

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 16 apr 2019, 21:12

Hansje1234 schreef:
16 apr 2019, 20:16
\ Raden jullie dan aan via AT&T of T-Mobile?
Mocht jullie nog betere ervaringen hebben met andere providers hoor ik dat ook graag.
Dit zijn wel de providers bij wie je moet wezen voor een pre-paid o.i.d.
In de situatie dat je maar 1 of 2 keer per jaar in de USA komt.
En zowel de AT&T als T-Mobile oplossing kun je ook in Walmart kopen.
Maar ook in hun eigen winkels.
En soms ( zelf had ik een sim card met problemen ) is de servicemogelijkheid in een eigen winkel wel heel erg plezierig
the proof of the pudding is in the eating

covri
Amerikakenner

Bericht door covri » 16 apr 2019, 21:42

@Hansje1234
In 2016 zijn we een Wal-Mart binnengestapt en gingen half uurtje later met een werkend simkaartje de deur uit. Prima service :thumbup:

Jozs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Jozs » 17 apr 2019, 11:14

gnitto schreef:
16 apr 2019, 17:19
Jozs schreef:
30 mar 2019, 15:24
Wel interessant, vooral ook de prijs. Alleen vind ik het jammer dat het h2o simkaart is en die is beperkt tot 8mbps download. Het is ook een data only sim dus je krijgt geen telefoonnummer. Op zich niet zo'n probleem, alleen geef ik soms bij reservatie ter plaatse het amerikaanse nummer op.
Hoe was je ervaring met deze simkaart?
Inmiddels 2 weekjes ervaring met mijn H20 simkaartje icm Huawei smartphone. Rondje Washington DC - New York - Boston, in steden gewoon 4G buitenaf vaak H+. Overal bereik gehad en snelheid voor Google Maps/Appen prima.
Bedankt voor de feedback! at&t netwerk is nog altijd iets interessanter als het t-mobile netwerk natuurlijk :thumbup:

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 17 apr 2019, 16:45

KW1984 schreef:
16 apr 2019, 20:30
Is dat niet zo dan? Als je niet langer dan 20 dagen op reis bent dan kan $50 voor onbeperkt data toch 'goedkoop' zijn? Als dat bij een ander bijvoorbeeld $ 55 dollar is voor zelfs 100 dagen oid, maar je toch niet langer dan 20 dagen gaat, dan is de eerste optie toch nog steeds het goedkoopst (even los vd voorwaarden/dekking etc)?
In mijn ogen (maar ik kan het mis hebben), is $47 nog altijd minder dan $50, maar ik kan me vergissen. Bovendien met code STSF2019 nog eens 5% extra korting.
https://www.arielimobile.com/smxgb

KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 » 17 apr 2019, 18:41

Die optie heeft (volgens de voorwaarden) geen hotspot/tethering, dus vergelijking gaat dan wel mank...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noordwesten

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 17 apr 2019, 21:35

@KW1984 Tja..ik kies liever voor iets wat betrouwbaar is en werkt, zoals t-mobile of AT&T (ik vind nergens via welk netwerk smartsimusa werkt, dan komt al onbetrouwbaar over). Voor 55 dollar heb je ook op de arieli kaart hotspot en tethering (let wel. Dit zijn twee verschillende dingen) .

Tethering (zoals smartsimusa het in de uitleg ten onrechte als hotspot beschrijft) werkt met de standaard arieli kaart in ieder geval in een iPhone zonder problemen. Hotspot is iets heel anders, want er staat nergens of de smartsimusa kaart ook werkt in een mifi router, wat sowieso wel werkt met de arieli kaarten die deze optie hebben.

Ben benieuwd naar je ervaringen...laat je het nog even weten als je de kaart gebruikt hebt?

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 17 apr 2019, 21:55

Tethering == het delen van je device. Dat gebeurt anno 2019 alleen nog maar doordat je device wifi access point speelt, via DHCP een adres uitdeelt en voor de connected devices NAT. In de volksmond: een "hotspot".

Bluetooth of een USB of RS232 kabel zijn zeker ook manieren om te "tetheren", maar dat doet niemand meer.

Ik snap je volgende zin dan ook niet:
Tethering (zoals smartsimusa het in de uitleg ten onrechte als hotspot beschrijft)

Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Whitestreet » 17 apr 2019, 22:33

@matan Ik heb voor komende Juni een Sim kaartje besteld. Let wel op: Deze moet je activeren binnen 90 dagen.
2017 Florida

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 17 apr 2019, 22:55

roelb schreef:
17 apr 2019, 21:55
Tethering == het delen van je device. Dat gebeurt anno 2019 alleen nog maar doordat je device wifi access point speelt, via DHCP een adres uitdeelt en voor de connected devices NAT. In de volksmond: een "hotspot".

Bluetooth of een USB of RS232 kabel zijn zeker ook manieren om te "tetheren", maar dat doet niemand meer.

Ik snap je volgende zin dan ook niet:
Tethering (zoals smartsimusa het in de uitleg ten onrechte als hotspot beschrijft)
Sorry @roelb maar er is wel degelijk een verschil, al lijkt het best op elkaar.
https://www.techopedia.com/7/30061/netw ... -tethering
In een hotspot (mifi router) gebruik je je router als hotspot, terwijl je met een mobile device eigenlijk je WiFi verbinding doorgeeft/deelt.

Een data kaartje hoeft niet altijd geschikt te zijn voor een telefoon, kijk bv naar een data kaart in een iPad die niet in een telefoon werkt.

Een arieli kaartje wat bv wel werkt om te tetheren op een iPhone werkt niet altijd in een mifi router, puur omdat het device dit kaartje niet herkent als je die optie niet hebt laten activeren voor de extra $10 (in dit geval betaal je bij arieli een extra bedrag voor hotspot functionaliteit).

Tethering op een iPhone werkte prima maar in een mifi device werkte het opzetten van een hotspot niet.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer