Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
API-vraagje
API-vraagje
Ik heb geprobeerd om het antwoord op mijn vraag uit oudere posts te halen, maar het werd me niet echt duidelijk.
2 weken geleden hebben we onze ESTA's in orde gemaakt voor ons vertrek naar Florida, half augustus.
Vlak nadat ik onze vluchten geboekt had (vorig jaar november reeds), kreeg ik een mailtje van gate1.nl om "ontbrekende gegevens" door te geven.
Dit betrof paspoortnummer en geldigheid ed.
Omdat mijn vriendinnen hun paspoort ook pas een paar weken geleden in orde was, heb ik gelijk met het invullen van de ESTA ook de gegevens bij gate1.nl ingevuld.
Is dit het "API-formulier"? Ik heb wel nergens ons eerste verblijfsadres moeten doorgeven bij gate1.nl.
Moet ik nu nog een extra formulier invullen? Of gebeurt dit bij online incheck?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
2 weken geleden hebben we onze ESTA's in orde gemaakt voor ons vertrek naar Florida, half augustus.
Vlak nadat ik onze vluchten geboekt had (vorig jaar november reeds), kreeg ik een mailtje van gate1.nl om "ontbrekende gegevens" door te geven.
Dit betrof paspoortnummer en geldigheid ed.
Omdat mijn vriendinnen hun paspoort ook pas een paar weken geleden in orde was, heb ik gelijk met het invullen van de ESTA ook de gegevens bij gate1.nl ingevuld.
Is dit het "API-formulier"? Ik heb wel nergens ons eerste verblijfsadres moeten doorgeven bij gate1.nl.
Moet ik nu nog een extra formulier invullen? Of gebeurt dit bij online incheck?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: API-vraagje
Jazeker! Dat zijn de gegevens die ze willen voor de API.
Dus in principe zou alles in orde moeten zijn.
Je kan het ook nog even checken bij de airline of de gegevens erin staan.
Dus in principe zou alles in orde moeten zijn.
Je kan het ook nog even checken bij de airline of de gegevens erin staan.
Ok, bedankt Vince!
Ik twijfelde omdat ik gelezen had dat ik ook de gegevens van onze eerste verblijfsplaats zou moeten doorgeven, maar dat heb ik dus niet moeten doen bij gate1.nl.
Geen reden om te stressen dus !
Ik twijfelde omdat ik gelezen had dat ik ook de gegevens van onze eerste verblijfsplaats zou moeten doorgeven, maar dat heb ik dus niet moeten doen bij gate1.nl.
Geen reden om te stressen dus !
-
- Amerikakenner
Adres eerste verblijf is alleen voor ESTA.
Dat wil ik toch in twijfel brengen Vince. Ik vloog vorige maand met Delta naar Boston, wilde alvast inchecken om een seat te claimen (ik boekte last minute op moment dat online check-in al open was) maar kon niet inchecken zonder het adres van 1e verblijf in te vullen. Dat moest ik nog boeken, dus moest dat snel even doen voordat ik verder kon met inchecken.
Het kan dus zijn Carolena dat je dat adres straks nog moet invullen op moment dat je bij de airline gaat inchecken. Overigens zou je met je boekingscode op de website van je airline jouw boeking moeten kunnen vinden en kan je daar de gegevens nu wrs al invullen. Misschien kan je ook al seats reserveren (mocht dat nog niet gedaan zijn/kosteloos kunnen of mss wil je wel wat extra betalen voor een fijne plek).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hadden bij gate 1 de gegevens al doorgegeven en kregen later van British Airlines nogmaals het verzoek om api in te vullen. Er werd wel degelijk gevraagd naar een adres.......
Airlines vragen inderdaad om een verblijfsadres in de US, maar het is niet verplicht om dat in te vullen.
Roelb, Ik kwam met geen mogelijkheid verder zonder het adres 1e verblijf in te vullen.
Het is niet verplicht. Maar goed, de implementatie is verder aan de airline. Je kunt ook UNKNOWN invullen, of je pakt een willekeurig hotel.
Bij Delta is het optional en moet je het zelfs actief openklappen.
Bij Delta is het optional en moet je het zelfs actief openklappen.
Onze eerste vlucht naar Londen is ook met BA. Ik zal later vandaag eens checken op de websites van BA en Virgin of er nog ontbrekende gegevens zijn en anders zie ik het wel bij het online inchecken (wat hopelijk lukt, sommige verhalen hier op het forum maken een mens alleen maar een beetje zenuwachtig, maar ik ga ervan uit dat dat wel het geval zal zijn!)covri schreef:Wij hadden bij gate 1 de gegevens al doorgegeven en kregen later van British Airlines nogmaals het verzoek om api in te vullen. Er werd wel degelijk gevraagd naar een adres.......
Thx allemaal!
-
- Amerikakenner
Reeds meerdere malen met delta gevlogen en nog nooit adres gegevens ingevuld van het verblijf.
ook niet bij andere airlines (KLM/United).
Alleen voor Esta bij nieuwe aanvraag.
ook niet bij andere airlines (KLM/United).
Alleen voor Esta bij nieuwe aanvraag.
Ik heb ook al ettelijke keren Delta en KLM naar USA gevlogen en eerlijk gezegd is het me nooit opgevallen, maar had ik altijd wel een adres.
Nu viel het me op omdat ik met geen mogelijkheid verder kwam. Dus mss is het recent veranderd?? Mijn vlucht was begin juni. Misschien heb ik in de haast iets aangeklikt en dat niet weggekregen. Maakt ook niet zo uit en Carolena, als je online inchecked en je moet het invullen dan vul je het in en anders niet. Het is verder geen big-deal natuurlijk.
Nu viel het me op omdat ik met geen mogelijkheid verder kwam. Dus mss is het recent veranderd?? Mijn vlucht was begin juni. Misschien heb ik in de haast iets aangeklikt en dat niet weggekregen. Maakt ook niet zo uit en Carolena, als je online inchecked en je moet het invullen dan vul je het in en anders niet. Het is verder geen big-deal natuurlijk.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb via de united airlines site ingelogd en diverse gegevens ingevuld bij de "traveler information".
Het vreemde is dat een gedeelte wordt opgeslagen en een deel niet.
Gegevens Emergancy contact Information, onthoud het systeem bijvoorbeeld wel, maar het 1e verblijfsadres en het paspoortnummer bijvoorbeeld, wordt niet opgeslagen. Weet iemand hoe dit kan ? En komt er eventueel nog een ander moment waarop om deze gegevens wordt gevraagd ?
Ik heb het nu al diverse keren helemaal ingevuld, maar als ik later opnieuw inlog, is de helft weer weer weg .....
Het vreemde is dat een gedeelte wordt opgeslagen en een deel niet.
Gegevens Emergancy contact Information, onthoud het systeem bijvoorbeeld wel, maar het 1e verblijfsadres en het paspoortnummer bijvoorbeeld, wordt niet opgeslagen. Weet iemand hoe dit kan ? En komt er eventueel nog een ander moment waarop om deze gegevens wordt gevraagd ?
Ik heb het nu al diverse keren helemaal ingevuld, maar als ik later opnieuw inlog, is de helft weer weer weg .....
Als je online gaat inchecken kan je het nog invullen.