Emigreren naar Amerika, wat zijn jullie ervaringen/tips

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marietjesofietje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Emigreren naar Amerika, wat zijn jullie ervaringen/tips

Berichtdoor Marietjesofietje » 12 jun 2017, 02:17

Dag allemaal,

Ik woon al bijna drie jaar op Curacao en heb een jaar geleden mijn vriend ontmoet. Hij is hier 7 jaar geleden komen wonen en via de Amerikaanse overheid als brandweerman op het eiland komen werken. Helaas werd de functie binnen de brandweer opgeheven en moest hij terug naar Amerika. We zijn nu aan het kijken of er een mogelijkheid voor mij is om naar Amerika (Tennessee) te emigreren, maar na het lezen van verschillende sites heb ik begrepen dat dat nog niet zo makkelijk is. Ik vroeg mij af of er binnen dit forum iemand is die in een soort gelijke situatie zit of heeft gezeten en wat jullie ervaringen zijn omtrent visa, papierwerk enz enz.

Alle tips en reacties zijn erg welkom.

Groetjes

Marietjesofietje

Dutchess
Amerika-expert

Re: Emigreren naar Amerika, wat zijn jullie ervaringen/tips

Berichtdoor Dutchess » 12 jun 2017, 02:36

Van alle mogelijkheden die er zijn, ben jij nu in de positie om op de gemakkelijkste manier naar Amerika emigreren, namelijk via huwelijk met een Amerikaan. Lees je eens in op het forum op K-1 (verloofd naar Amerika, daar trouwen, dan groene kaart) of CR1 (eerst trouwen, dan groene kaart, dan naar Amerika). Er zijn velen die jou voor zijn gegaan op deze manier (ik ook, maar mijn ervaring is al van de vorige eeuw, dus daar heb je niet veel aan qua huidige procedures).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht