Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jaar reizen in Amerika op B1/2 visum?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Maria-Jose
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Jaar reizen in Amerika op B1/2 visum?

Bericht door Maria-Jose »

Dag iedereen,

Ik en mijn vriend willen in een jaar tijd een rondje ( :lol: ) Amerika fietsen.
Na enig speurwerk heb ik gelezen dat je een B1/2 visum aan kunt vragen voor 180 dagen.
Ik heb ook ergens gelezen dat je deze ter plaatse kunt verlengen voor een half jaar.
Heeft iemand hier ervaring mee en klopt deze informatie uberhaupt wel?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Jaar reizen in Amerika op B1/2 visum?

Bericht door Marcopstal »

Een B1/B2 visum is doorgaans geldig voor 10 jaar.

De tijd die je mag blijven wordt bepaald door de immigratie bij aankomst. Het maximum is op dit visum 6 maanden. Je visum zelf blijft geldig, maar je moet het land verlaten. Je kan natuurlijk terugkeren, maar als dit zeer snel is bestaat uiteraard de kans dat je niet terug binnen mag.
De mogelijkheid om het ter plaatse te verlengen bestaat volgens mij niet.

Weet dat je heel goed papieren en uitleg gaat nodig hebben om het visum überhaupt te krijgen voor deze doelstelling.
Men gaat zich een hoop vragen stellen want je bent een potentiële immigrant. De post zegt niets over wie jullie zijn dus het is moeilijk in te schatten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Maria-Jose
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Maria-Jose »

Bedankt voor je reactie Marco! Ik lees op https://www.uscis.gov/i-539 dat je via een I-539 form, verlenging aan kunt vragen voor het verblijf op een B1/2 visa. Dus als ik het goed begrijp kun je tijdens de 6 maanden dat je dan in Amerika bent, via dit formulier de verblijfsperiode verlengen. Of tenminste aanvragen..

Ik ben op de hoogte van de procedure en ben me er van bewust dat het helemaal niet zeker is dat we een visa krijgen! Het liefst verbreken we juist de banden met NL die aantonen dat je binding hebt (baan opzeggen en huis verkopen) om op deze manier een zo vrij mogelijk jaar te beleven. Maar dat moeten we goed overdenken. Wellicht is het verhuren van onze woning een beter idee, maar hier komen dan toch weer verantwoordelijkheden bij kijken waar we eigenlijk niet op zitten te wachten.

We zijn nog in de oriënterende fase, voor zover dat nog niet duidelijk was ;). Ik ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met een I-539 form!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De I-539 zou inderdaad een optie kunnen zijn. Er hangt uiteraard een ganse procedure en kostprijs aan vast. Ik heb een beetje bedenkingen of dit haalbaar is in jullie situatie aangezien je niet op een bepaald adres bereikbaar bent maar rondtrekt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Maria-Jose schreef:Ik en mijn vriend willen in een jaar tijd een rondje ( :lol: ) Amerika fietsen.
Dan heb ik hier alvast een mooie route voor je: http://www.cyclingabout.com/year-long-usa-bike-tour/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Visum wijs zou ik het niet aanraden. Als je B2 aanvraagt en wordt afgewezen mag je ook niet meer op een ESTA het land in. Dus mag je eigenlijk het hele land niet meer in. B2 is een vrij lastig goed te keuren visa.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Want bijvoorbeeld: hoe gaan jullie jezelf onderhouden in een jaar? Werken is uit den boze.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben net het boek Country Roads - fietsend op zoek naar het echte Amerika (en onszelf) van Lotte Stegeman en Peter Smolders aan het lezen. (Erg leuk trouwens).
Zij gingen voor een half jaar, op een journalistenvisum. Dat ging vrij gemakkelijk, maar wel met eigen huis en baangarantie.
Misschien moet jet het idee van een heel jaar vergeten? Is het nog wel leuk als je zo lang gaat? En inderdaad; betaalbaar?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer