RiverCola schreef:Wat een onzin van die apotheek zeg, als ik bij mijn apotheek het woord reizen al laat vallen bieden ze aan een 'medisch paspoort' te verstrekken. En dat is niets meer dan een geprint A4-tje met de gegevens van de apotheker erop en een lijstje met medicatie die jou door de arts is voorgeschreven en door hen verstrekt. De medische termen voor medicijnen zijn internationale termen, dus overal ter wereld door een arts herkenbaar.
Elke apotheek kan inderdaad een medisch paspoort verstrekken, maar niet elk land neemt daar genoegen mee. Er zijn landen die andere verklaringen vragen, al dan niet met gelegaliseerde handtekeningen en/of stempels, en het is niet de verantwoordelijkheid van de apotheek om bij te houden welk land welke eisen (die ook nog wel eens veranderen) stelt.
En volgens mij is Amerika juist een land waar wel eens wat meer gevraagd zou kunnen worden dan een simpel medisch paspoort.
Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om dat goed uit te zoeken, zo nodig bij de ambassade van het betreffende land.
Hier vind je overigens veel informatie over het meenemen van medicijnen op reis:
https://www.hetcak.nl/zelf-regelen/medi ... verklaring
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.