Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?
Beste forumleden,
voor mijn komende vakantie zoek ik een andere roadtripplanner, ik gebruikte altijd Roadtrip, een App die helaas niet meer wordt ondersteund.
Ik heb Roadtrippers geprobeerd, maar die bevalt niet, de kaart is niet duidelijk en niet strak genoeg.
Ik zoek zoiets als Google-maps, maar helaas kan je hier niet genoeg stops invoeren.
Ik wil er ook wel wat voor betalen, wie heeft n tip?
Oh ja, ik heb de zoektie geprobeerd, maar daar gaat t meer over auto-navigatie....
voor mijn komende vakantie zoek ik een andere roadtripplanner, ik gebruikte altijd Roadtrip, een App die helaas niet meer wordt ondersteund.
Ik heb Roadtrippers geprobeerd, maar die bevalt niet, de kaart is niet duidelijk en niet strak genoeg.
Ik zoek zoiets als Google-maps, maar helaas kan je hier niet genoeg stops invoeren.
Ik wil er ook wel wat voor betalen, wie heeft n tip?
Oh ja, ik heb de zoektie geprobeerd, maar daar gaat t meer over auto-navigatie....
Laatst gewijzigd door Hinko op 13 mei 2017, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Re: Road-trip routeplanner app
Alsje nu googlemaps gebruikt en je voegt de tussenpunten toe als 'Wil ik heen' of 'favorieten' of zo (eigen lijst, kun je ook delen), dan kun je tijdens het rijden wel van punt naar punt rijden.
-
- Amerikafan
Dank je!eoms schreef:Misschien is de Rand McNally website iets?
Ik was deze website helemaal vergeten, heb er in t verleden wel eens gebruik van gemaakt!
Dit is wel wat ik bedoel

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?
Ik gebruik al 3 jaar naar volle tevredenheid Scout in Amerika. Thuis installeer ik gratis de juiste Staten en zet alle tussenstops en eindpunten per dag genummerd er in. Ideaal!
-
- Amerikafan
Scout ken ik niet, kan geen app vinden ook.
Werkt dat ook op een iPad?
Werkt dat ook op een iPad?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
De app is er voor alle platforms (android, apple, windows), maar helaas alleen te installeren in de VSmoon29 schreef:Ik gebruik al 3 jaar naar volle tevredenheid Scout in Amerika. Thuis installeer ik gratis de juiste Staten en zet alle tussenstops en eindpunten per dag genummerd er in. Ideaal!

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Het probleem is echter dat je meestal niet de "optimale" route naar je eindpunt wil, maar een mooie route. En daar schiet maps navigatie echt tekort.jan_nl schreef:Alsje nu googlemaps gebruikt en je voegt de tussenpunten toe als 'Wil ik heen' of 'favorieten' of zo (eigen lijst, kun je ook delen), dan kun je tijdens het rijden wel van punt naar punt rijden.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Roadtrippers.com ! Goeie mobiele app. Rekent ook vebruik uit etc
(Sorry lees nu pas dat je het niks vindt)
(Sorry lees nu pas dat je het niks vindt)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee hoor, ik heb hem gewoon in NL geïnstalleerd. Zelfs deze week nog op mijn nieuwe telefoon!vinceG schreef:De app is er voor alle platforms (android, apple, windows), maar helaas alleen te installeren in de VSmoon29 schreef:Ik gebruik al 3 jaar naar volle tevredenheid Scout in Amerika. Thuis installeer ik gratis de juiste Staten en zet alle tussenstops en eindpunten per dag genummerd er in. Ideaal!
Je mag 1 land gratis installeren. Bij Amerika kun je vervolgens per staat kiezen welke je download (zijn allemaal gratis).
Mijn man heeft hem op zijn IPhone ook gewoon in Nederland geïnstalleerd. Want die op zijn telefoon gebruikten we in Spanje. En omdat je maar 1 land gratis mag kon dat dus niet op de mijne.
Dat ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat. Een beetje slim de tussenpunten kiezen en de route is precies zoals je wil.Queste schreef:Het probleem is echter dat je meestal niet de "optimale" route naar je eindpunt wil, maar een mooie route. En daar schiet maps navigatie echt tekort.jan_nl schreef:Alsje nu googlemaps gebruikt en je voegt de tussenpunten toe als 'Wil ik heen' of 'favorieten' of zo (eigen lijst, kun je ook delen), dan kun je tijdens het rijden wel van punt naar punt rijden.
- Jo&Les
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik gebruik Maps.Me, maar weet niet of dat is wat je zoekt? Offline te benaderen kaarten, navigeren zonder data, met weergave van poi's (hotels, restaurants, winkels, musea enz) en je kunt al je favoriete adressen opslaan.
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
-
- Amerikakenner
Ik heb hem nu ook geïnstalleerd! Vreemd, want vandeweek gaf hij aan dat hij niet in NL geïnstalleerd kon worden.moon29 schreef:Nee hoor, ik heb hem gewoon in NL geïnstalleerd. Zelfs deze week nog op mijn nieuwe telefoon!vinceG schreef:
De app is er voor alle platforms (android, apple, windows), maar helaas alleen te installeren in de VS
Je mag 1 land gratis installeren. Bij Amerika kun je vervolgens per staat kiezen welke je download (zijn allemaal gratis).
Mijn man heeft hem op zijn IPhone ook gewoon in Nederland geïnstalleerd. Want die op zijn telefoon gebruikten we in Spanje. En omdat je maar 1 land gratis mag kon dat dus niet op de mijne.
Maar goed. Ziet er goed uit! Wel beetje vreemd dat je 1 gratis kaart krijgt en dat je dit niet kan kiezen. Ik kreeg Duitsland gratis.
Prijzen van de kaarten zijn overigens schappelijk! Zal vandeweek eens met de navigatie rijden.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vreemd.. Zowel ik als mijn man konden gewoon kiezen. Ik heb Amerika helemaal en mijn man Spanje. Ik zou je app Ff verwijderen en opnieuw installeren. Als het goed is kun je dan echt kiezen. Of misschien kun je ook alleen Duitsland verwijderen
-
- Amerikafan
Ik denk dat ik alleen bij gratis app's had gezocht, en scout is niet gratis.
De Amerikaanse app wel maar daar moet je een USA tel nr invoeren,
zodat zij je een sign in code kunnen sturen
Ik ga de Nederlands app nu downloaden, kost 2,29. Er staat inderdaad dat je één land kunt kiezen voor off line gebruik.
Ik ben benieuwd....
Edit: het is geen ipad app, daarom kon ik m niet vinden...
Edit2: ik heb m gedownload, maar ik zie niet zo snel de optie om een route te maken met meerdere stops, doe ik iets fout?
De lay out van het programma ziet er overigens prima uit.
De Amerikaanse app wel maar daar moet je een USA tel nr invoeren,
zodat zij je een sign in code kunnen sturen
Ik ga de Nederlands app nu downloaden, kost 2,29. Er staat inderdaad dat je één land kunt kiezen voor off line gebruik.
Ik ben benieuwd....
Edit: het is geen ipad app, daarom kon ik m niet vinden...
Edit2: ik heb m gedownload, maar ik zie niet zo snel de optie om een route te maken met meerdere stops, doe ik iets fout?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben zelf groot fan van Garmin Basecamp, vooral als je daarnaast ook een Garmin-navigatie-apparaat hebt. Je kunt middels de 'Trip planner' uit die applicatie je hele reis op de kaart plannen. Netjes ingedeeld per dag. Vervolgens kun je de hele reis in één keer op je navigatie zetten zodat je op vakantie alleen nog maar elke dag op 'start' hoeft te drukken. De aankomsttijden en vertrektijden van alle tussenpunten worden uiteraard automatisch berekend en bijgewerkt als je sneller of langzamer rijd dan je van plan was. Bovendien kun je alsnog heel makkelijk afwijken van je plan, een tussenstop overslaan, extra inlassen, etc.
De routes laten zich ook heel eenvoudig uitdraaien als je graag iets op papier hebt, inclusief deelkaartjes per dag, etc.
Google Maps vind ik hopeloos te kort schieten. Er zitten beperkingen op het aantal tussenstops, je kunt een eenmaal gemaakte route soms lastig aanpassen en bovendien is het ook lastig om er reistijden tussen tussenpunten uit de destilleren.
De routes laten zich ook heel eenvoudig uitdraaien als je graag iets op papier hebt, inclusief deelkaartjes per dag, etc.
Google Maps vind ik hopeloos te kort schieten. Er zitten beperkingen op het aantal tussenstops, je kunt een eenmaal gemaakte route soms lastig aanpassen en bovendien is het ook lastig om er reistijden tussen tussenpunten uit de destilleren.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoe ik het doe:terralinda schreef: Edit2: ik heb m gedownload, maar ik zie niet zo snel de optie om een route te maken met meerdere stops, doe ik iets fout?
Zodra ik mijn roadbook helemaal klaar heb zoek ik in de app 1 voor 1 alle bestemmingen (en dus ook alle tussenstops en ik voeg waar nodig een tussenstop toe zodat we de goede (mooiste) wegen naar de bestemming nemen) in en in de app en zet ik die dan allemaal in Favorieten.
Ik geef ze dan een logische naam als volgt:
Dag 1 - stop 1 - [naam plaats/attractie/trailhead]
Dag 1 - stop 2 - [naam plaats/attractie/trailhead]
Dag 1 - stop 3 - [naam plaats/attractie/trailhead]
...
....
Dag 2 - stop 1 - {naam plaats/attractie/trailhead]
enz
Dan is het simpelweg onderweg stop voor stop afwerken, werkte voor ons ideaal en zo gaan we het over 7 weken weer doen

-
- Amerikakenner
Ah ok. Ik zat ook al naar de optie te zoeken hoe je een route moet maken. Maar dit is gewoon een zelf gemaakt handigheidje. In principe wel goed! Maar zou toch eens een app willen hebben waar de route gewoon volledig in staat en dat deze precies bijhoudt waar je nu op de route bent.
Overigens vind ik scout wel een mooie rustige lay out hebben en de navigatie is erg duidelijk!
Overigens vind ik scout wel een mooie rustige lay out hebben en de navigatie is erg duidelijk!
Ik gebruik Furkot, een erg handige site waar je alles mbt je route in kunt noteren.
-
- Amerikakenner
Kijk dat is nou eens een mooie site dat Furkot!
Ziet er op het eerste gezicht en kort gebruik goed uit!
Ziet er op het eerste gezicht en kort gebruik goed uit!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2225 Weergaves
-
Laatste bericht door Ragjee
-
- 13 Reacties