Kosten eten en drinken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
FemkeVonk1990
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mar 2017, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kosten eten en drinken

Bericht door FemkeVonk1990 »

Misschien een beetje een gekke vraag maar het is voor ons voor het eerst dat we naar Amerika gaan. Mijn vriend en ik gaan in september 3 weken het bekende rondje: las vegas, grand canyon, page, moab, bryce canyon, death valley, yosemite, san francisco, santa barbara, los angeles.
Maar nu de vraag. Er van uitgaande dat we afwisselen tussen ergens iets eten en iets halen in een supermarkt vroeg ik me af voor 3 weken hoeveel we ongeveer kwijt zullen zijn aan alles bij elkaar wat betreft eten en drinken? We houden wel meer van ergens wat eten dan broodjes mee onderweg maar zijn zeker geen luxe eten of zo gewend.
Laatst gewijzigd door FemkeVonk1990 op 05 apr 2017, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door GinnyUSA »

Geen gekke vraag, maar wel afhankelijk van de keuzes die je maakt.
Je kunt het zo duur of minder duur maken als je zelf wilt. In de supermarkt kun je bijvoorbeeld kiezen voor een brood en een pakje beleg, of voor luxe broodjes, verschillende soorten beleg, sapje erbij...
Restaurants zijn er ook in alle prijscatergorieën te vinden.

Je kunt de vraag ook andersom stellen; Hoeveel wil je uitgeven aan eten en drinken?
Of; Wat wil je het lieftste doen betreft eten, en past dit in het budget?
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door GinnyUSA »

Met hoeveel personen ga je?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Galapogos »

Dit kan inderdaad zo goedkoop en duur als je zelf wilt. Ik had vorig jaar de indruk dat de prijzen van fastfood wat lager zijn dan hier in Nederland, en de prijzen van 'normale' restaurants vergelijkbaar of iets hoger dan hier in Nederland. Wij hebben op ongeveer dezelfde route naar schatting zo'n 25 a 30 dollar per persoon per dag uitgegeven aan eten en drinken. Dat is dan alles bij elkaar opgeteld, dus ontbijt+lunch+diner+tussendoortjes. Daarbij haalden we ons ontbijt doorgaans uit de supermarkt en soms bij een simpel restaurant, onze lunch bij bijvoorbeeld Subway en diner afwisselend bij niet al te dure restaurants, fastfood-ketens en af en toe bij een iets luxer restaurant.

Bij Walmart zijn eenvoudige broden heel betaalbaar, en 'simpel' fruit als appels en bananen vond ik ook goed te betalen. Verder kochten we voor tijdens de wandelingen in de parken vaak zaken als mueslirepen en trail mix.

Maar zoals gezegd kun je het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.
Gebruikersavatar
Duklo
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 jul 2015, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Duklo »

Bij het maken van de begroting ga ik voor ons gezin, 2 volwassen en 2 pubers, uit van $ 150,00 per reisdag. In werkelijkheid blijken we altijd uit te komen op gemiddeld $ 120,00 per dag ($30,00 p.p.p.d) voor eten, drinken, snacks en ja iedere dag wel even een bakkie leut van de Starbucks. Ik probeer altijd hotels te boek incl. ontbijt. Niet dat we van die grote ontbijters zijn, maar het is maar net om de dag even mee te beginnen. Lunch bestaat vaak uit een broodje van de Subway of een broodje dat bij de Walmarrt gehaald wordt. Stukje fruit en een yoghurtje er bij en je kunt er weer tegen aan. 's Avond pakken we vaak een restaurantje, type eetcafé, en soms wordt het gewoon een bezoekje aan de Golden Arches als we geen zin hebben om ergens lang te gaan zitten.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6137
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Old Faithful »

Je kunt bij de Walmart en andere supermarkten vaak kant en klare salades en vleesgerechten kopen. Op veel kamers heb je tegenwoordig een magnetron.
Af en toe namen wij een stevig Amerikaans ontbijt en konden dan de lunch op een stuk fruit o.i.d. na overslaan. Kortom, zoals gezegd: het kan goedkoop en het kan duur.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42170
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het inderdaad net zo goedkoop of duur maken als je wilt. Het eten in een supermarkt is vrij duur vind ik; zeker als je fruit koopt. Lekker brood is ook prijzig. In ons 2015-verslag hebben we onze uitgaven vermeld, zie de laatste dag.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Almere vak V »

Fastfood is nog steeds de goedkoopste optie in Amerika. Friet voor een dollar, hamburger voor een dollar en een fris voor een dollar. En als je een komkommer in en supermarkt koopt durven ze daar met droge ogen 3 dollar voor te vragen. Goh?! Waar zou dat overgewicht toch vandaan komen??

Mc Donalds is in Amerika de goedkoopste optie. Een stapje daarboven komt de Burger King daar zitten weer een aantal echt goeie burgerrestaurants boven. Denk dan bijvoorbeeld aan Burgerville en A&W. Maar ook daar zul je serieus je best moeten doen om aan 10 dollar per persoon te komen. Steakrestaurants kom je een heel eind met 20 dollar per persoon. Ik blijf Outback top vinden. Relaxte sfeer, goed eten en tegelijketijd een beetje sport kijken. Wil je luxe eten ga dan naar de Red Lobster of iets soortgelijks. Denk aan 30 dollar per persoon maar dat is al aan de hoge kant. En daarboven kom je echt in het hele luxe segment en dan ben je minstens net zo veel kwijt als hier. Maar daar ga je dan vooral eten om gezien te worden. Als je daar geen last van hebt zou ik zeggen lekker laten.

Elke supermarkt heeft een mega-assortiment van brood en broodjes waar je uit kunt kiezen. Allemaal in verschillende prijsklasses. Bijbehorende yoghurtdrankjes of shakes zijn vaak ook tegen hele normale prijzen te krijgen. Voor mijn gevoel eerder goedkoper dan duurder in Nederland. Gewone boodschappen doen in een supermarkt is geen aanrader. Vooral verse groenten en fruit zijn echt schrikbarend duur!! En als je echt de hik van het lachen wilt krijgen. Loop dan ff langs de bloemen... :shock: :shock: :shock:

Ik moet zeggen dat ik heel blij ben met Subway. Na 3 dagen burgers en shakes kan ik aan de maagzuurremmers. Dus dan is een lekker broodje echt een verademing.

In de meeste shoppingmalls heb je een foodcourt. Daar kan je zo maar keuze hebben uit 10 a 15 verschillende mogelijkheden. Van gewoon een vette hap tot een heel verantwoord bereide maaltijd met de hele schijf van 5 erin.

En dan heb je nog de echte verleiding. De Foodtruckscene. De lekkerste gerechtjes voor een paar dollar. Ik kan me daar uren vermaken. Op de één of andere manier kom ik daar altijd langs. Meerdere dagen achter elkaar...

Ik zou zeggen, smakelijk!!

En ohja, probeer geen chocolate milkshake bij A&W. Je bent verpest voor de rest van je leven...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door SuzieQ »

Wij hadden vorig jaar een budget van 80 dollar per dag en proberen het nu voor 60 dollar. Dit is voor twee personen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Jo&Les
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 31 dec 2014, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Noord Holland

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Jo&Les »

In september 2015 hebben wij met 2 personen € 700 aan eten en drinken uitgegeven in 3 weken tijd. Dit komt neer op ongeveer € 35 per dag voor 2 personen samen. Inderdaad, dus € 17,50 p.p. per dag. En nee, we zijn zeker niet omgekomen van de honger ;)

Wij houden van lekker eten, maar niet van geld uitgeven :) We zijn hier en daar echt wel 'uit eten' geweest (Cheesecake Factory, Applebee's, Hardee's), maar verder hebben we vooral heel inventief boodschappen gedaan. Het is best even zoeken tussen al die onbekende producten, maar eigenlijk ook gewoon heel erg leuk. Nu hadden wij ook hotelkamers met kitchenettes uitgezocht, zodat we ook zelf konden koken.

Ik moet er wel bij vermelden dat we toen een totaal andere route reden (Route 66), en daarbij dan ook in heel erg on-toeristische gebieden zaten. Dat scheelt denk ik ook nog wel ten opzichte van het toch wel toeristische en sowieso duurdere ZuidWesten.

Dit jaar gaan we 23 dagen naar het ZuidWesten, en gaan we het met € 1000 proberen, ongeveer € 45 per dag voor 2 personen :thumbup:

Je kunt het dus echt zo duur maken als je zelf wilt!! Succes, smakelijk en vooral veel plezier!
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door hemmie »

Almere vak V schreef:En als je een komkommer in en supermarkt koopt durven ze daar met droge ogen 3 dollar voor te vragen.
Nou, ik betaal hier rond Houston toch echt altijd maar 50 cent voor een komkommer. Niet zo'n smalle Nederlandse in plastic die hier niet standaard zijn, maar een wat dikkere en kortere zoals ze vrijwel overal op de wereld eten, die kosten hier echt niet veel. $3 lijkt mij toch ook voor andere regio's sterk overdreven.

Eten en drinken hoeft echt niet zo veel te kosten, ontbijt is vaak inbegrepen (op letten als je boekt!), en lunch uit de supermarkt kost ook niet veel. Een paar lekkere broodjes en wat vleeswaren of kaas heb je voor minder dan $10 (en dan blijven er vleeswaren en kaas over voor de volgende dag), fruit is wat duurder maar bananen bijvoorbeeld vallen best mee. Een simpel yoghurtje kun je voor minder dan 50ct kopen, maar daar kun je natuurlijk ook veel meer aan uitgeven, en wil je er bijvoorbeeld wat sap bij dan varieert de prijs ook flink. Uit eten hoeft ook niet zo duur te zijn, een eenvoudig restaurant zal je $10-$15 kosten voor een hoofdgerecht (soms nog wat minder), als je daar water bij drinkt of alleen frisdrank dan ben je voor 2 personen voor minder dan $40 meestal wel klaar, inclusief fooi. Fastfood is uiteraard nog een stuk goedkoper, minder dan $10 pp, en iets in de supermarkt halen is uiteraard ook goed voor het budget.
Maar uiteindelijk gaat het om de keuzes die je maakt, wil je elke dag Starbucks, ga je elke lunch bij Subway oid een broodje halen, drink je alcohol bij de maaltijd, en neem je voor- en nagerechten bij de maaltijd dan zal je budget er heel anders uit zien.
Terug in Texas!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Ing »

Maar uiteindelijk gaat het om de keuzes die je maakt, wil je elke dag Starbucks, ga je elke lunch bij Subway oid een broodje halen, drink je alcohol bij de maaltijd, en neem je voor- en nagerechten bij de maaltijd dan zal je budget er heel anders uit zien.
Afgelopen oktober was ik met mijn moeder een weekje in California en toen maakten wij deze keuzes.. Haha. We hebben elke dag wel een koffie gehaald, lunch vaak wel even ergens wat gaan halen (Taco Bell, broodje hier etc..) of gewoon een bak aardbeien gehaald voor 4 dollar oid, biertje bij het eten en een voor-, of nagerecht delen (gegeten bij wat lokale eettentjes (een Mexicaan in Three Rivers, wat een aanrader), verder Applebee's, Bubba Gump, Cheesecake Factory). Toen kwamen wij ongeveer op 50/60 euro pp per dag uit. Ontbijt zat al bij de hotels inbegrepen, dus daar hadden we geen extra kosten aan.

Wij waren toen maar een week weg en hadden gewoon zin om te eten en te kopen waar we trek/zin in hadden. Dus vaak ook dat idiootdure fruit uit de supermarkt en het 'lekkere' brood van 4 euro per loaf (wat ik dan overigens nog steeds niet echt lekker vind, geef mij maar Nederlands brood). We haalden ook wat wijn/bier uit de supermarkt en dronken dat 's avonds nog op de hotelkamer voor het slapengaan als een neutje. Maar eentje bij het eten vonden we toch ook niet te weerstaan.

Dat gaan we komende zomer niet weer op deze manier elke dag doen, maar het voor was dat weekje wel lekker om te doen en te kunnen :)
Deze toelichting om beetje een idee te krijgen wat je kwijt kan zijn als je wat vaker de uitgebreide optie neemt.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door SuzieQ »

Het is ook een kwestie van smaak.
Ik ben in NL al geen broodeter, laat staan in Amerika waar het brood al helemaal niet lekker is.
Salades eet ik ook niet graag dus uit de supermarkt haal ik alleen simpel ontbijt(en uiteraard drinken en snacks).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Vito »

Wij waren afgelopen maart in Florida voor 2 weken voor 2 personen € 1000,- kwijt aan eten en drinken. We zaten in een villa dus ontbijten en lunchen deden we thuis en we gingen alleen 's avonds uit eten. 's Avonds waren we gemiddeld $ 40- 50,- kwijt. De tip is inmiddels ook al gestegen naar minimaal 18 % waar je voorheen nog met 15 weg kon komen.
Ik vond het best veel geld, maar we hebben ook nergens op bezuinigd, behalve dat we na een paar dagen toch liever naar de. Walmart Neighbourhood Market gingen dan naar de Publix. Fruit en groente zijn gewoon duur in de VS.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Almere vak V »

hemmie schreef:
Almere vak V schreef:En als je een komkommer in en supermarkt koopt durven ze daar met droge ogen 3 dollar voor te vragen.
ik betaal hier rond Houston toch echt altijd maar 50 cent voor een komkommer. Niet zo'n smalle Nederlandse in plastic die hier niet standaard zijn, maar een wat dikkere en kortere zoals ze vrijwel overal op de wereld eten, die kosten hier echt niet veel. $3 lijkt mij toch ook voor andere regio's sterk overdreven.
Betaalde ruim een jaar geleden bij de Safeway in Silverton, Oregon voor 3 komkommers gewoon $9,-. Misschien was het niet de tijd van komkommers of weet ik wat. Had het ook graag anders gezien...

In mijn optiek is alles wat vers is aan groente en fruit in de supermarkt peperduur vergeleken met hier. Haal fruit dan ook vaak gewoon langs de weg bij een stalletje of een Mexicaan die er met zn handel staat. Scheelt soms 50 tot 75%.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door roelb »

Heb je zo'n euro/english/seedless cucumber gekocht? Die zijn idd peperduur in de US. Een normale cucumber kost bij Safeways echt niet meer dan $0.99 oid. Organic is iets duurder.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door sunnyrojo »

Ik moet zeggen dat ik heel blij ben met Subway. Na 3 dagen burgers en shakes kan ik aan de maagzuurremmers. Dus dan is een lekker broodje echt een verademing.
.
En dan heb je nog de echte verleiding. De Foodtruckscene. De lekkerste gerechtjes voor een paar dollar. Ik kan me daar uren vermaken. Op de één of andere manier kom ik daar altijd langs. Meerdere dagen achter elkaar...

Wij hebben het ontbijt vaak bij hotel en lunch halen we vaak bij de Walmart
Omdat wij soms zelf wat koken(en heerlijke gegrilde kip halen bij Walmart) soms fastfood en soms bij "duurdere" restaurants komen wij ongeveer uit op 25 euro p.p.p.dag. .
Subway is inderdaad goed en lekker makkelijk en doen wij ook vaak
Nu zie de de Foodtrucks erbij staan en eigenlijk hebben wij daar nooit aan gedacht om uit te proberen vreemd genoeg.
Ik was ah googlen en zag bv omdat we daar ook even zijn in Las Vegas "Dragon Grille" , heeft iemand die wel eens geprobeerd of misschien andere foodtrucks in Las Vegas?
En is dat goedkoper dan een restaurant?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Almere vak V »

Foodtruck is absoluut goedkoper dan een restaurant. Voor en paar dollar heb je een redelijk gerechtje wat formaat betreft. Als ik die 3 of 4 heb gehad kan ik er weer een paar uur tegen. Als je echt zoekt op foodtrucks kom je verschillende foodtrucks tegen die een bijna legendarische status hebben. Nadeel daarvan is dat je soms zo maar een half uur in de rij kunt staan. Sfeer is vaak erg gemoedelijk. Picknicktafels, feestverlichting en voor je het weet heb je een fantastische avond met mensen die je nog nooit hebt ontmoet.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door Trails »

Wij hadden voor onze 4 weken in Tucson een budget van $60 per dag (3 personen) en daar hebben we dik aan over gehouden.
We hadden wel een huis als accommodatie en ontbeten gewoon thuis (op de 1e ochtend na). Verder wandelen we graag en nemen dan ook voor de lunch een picknick mee. Dan zit je echt op de mooiste plekjes.
We zijn een paar keer wezen eten in een restaurant maar dat gaat ons steeds meer tegen staan. Welk restaurant je ook bezoekt, de menu's zijn overal hetzelfde, de inrichting ook vaak en het is er meestal steenkoud.
We zijn nu in New York en hebben voor hier een dagbudget van $150. We vinden het hier loeiduur en hebben hier de duurste koffie gehad: klein bekertje voor $5,50.
Voor onze camperreis in september/oktober gaat ons dagbudget naar $50.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kosten eten en drinken

Bericht door PSVwally »

en soms wordt het gewoon een bezoekje aan de Golden Arches als we geen zin hebben om ergens lang te gaan zitten.
Hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord of ben er nog nooit één tegengekomen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer