Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paspoort verloopt binnenkort: bevat geldig J1 visum
Paspoort verloopt binnenkort: bevat geldig J1 visum
Dag allemaal,
wat een ontzettend handig forum is dit toch!
Ook ik heb een vraagje en ik kan me herinneren dat ik al eens een antwoord hierop gevonden had,
kan het alleen niet meer (hier) terugvinden,
dus vandaar dat ik mijn vraag toch nog maar stel.
Mijn paspoort verloopt in Mei,
maar in dit paspoort zit mijn J1 visum
en deze is nog geldig t/m Oktober.
Verder ga ik met kerst naar NL en kom begin Januari terug.
Mijn vraag is de volgende:
klopt het dat ik wanneer ik een nieuw paspoort aanvraag ik mijn oude moet houden -logischerwijs-, omdat deze het J1 visum bevat?
Doet de NLse bureaucratie hier moeilijk over en heeft iemand hier ervaring mee?
Verder weet ik dat als toerist je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn bij bezoek aan de US.
Geldt dit ook voor mensen met een visum,
dus moet ik zorgen dat ik een nieuw paspoort heb voordat ik in Jan terugvlieg naar de US?
Alvast hartelijk bedankt!
wat een ontzettend handig forum is dit toch!
Ook ik heb een vraagje en ik kan me herinneren dat ik al eens een antwoord hierop gevonden had,
kan het alleen niet meer (hier) terugvinden,
dus vandaar dat ik mijn vraag toch nog maar stel.
Mijn paspoort verloopt in Mei,
maar in dit paspoort zit mijn J1 visum
en deze is nog geldig t/m Oktober.
Verder ga ik met kerst naar NL en kom begin Januari terug.
Mijn vraag is de volgende:
klopt het dat ik wanneer ik een nieuw paspoort aanvraag ik mijn oude moet houden -logischerwijs-, omdat deze het J1 visum bevat?
Doet de NLse bureaucratie hier moeilijk over en heeft iemand hier ervaring mee?
Verder weet ik dat als toerist je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn bij bezoek aan de US.
Geldt dit ook voor mensen met een visum,
dus moet ik zorgen dat ik een nieuw paspoort heb voordat ik in Jan terugvlieg naar de US?
Alvast hartelijk bedankt!
Je krijgt je oude paspoort terug met het visum erin. Het verdient aanbeveling even op het visum te wijzen zodat wanneer het paspoort ongeldig wordt gemaakt - ik weet niet hoe men dat tegenwoordig doet - de pagina met het visum heel wordt gelaten. De komende keer dat je naar de US gaat heb je dus twee paspoorten bij je.
Je paspoort hoeft NIET (meer) tot zes maanden na terugkomst geldig te zijn. Het voldoet wanneer het paspoort geldig is tot en met na je vertrek uit de US.
Dit is althans wat ik er van weet, is eea. veranderd dan hoor ik dat wel.
Je paspoort hoeft NIET (meer) tot zes maanden na terugkomst geldig te zijn. Het voldoet wanneer het paspoort geldig is tot en met na je vertrek uit de US.
Dit is althans wat ik er van weet, is eea. veranderd dan hoor ik dat wel.
Ze maken je paspoort ongeldig door middel van een soort perforator. Ik heb onlangs een nieuw paspoort aan moeten vragen en kreeg mijn oude vervolgens terug met 3 gaten erin.
onze blog - Bouwmanfamily
Ik vind het maar apart dat je een visum hebt gekregen dat langer geldig is dan je paspoort. Ik dacht dat dat helemaal niet kon... Kunnen ze bij het consulaat niet gewoon een nieuw visum in je nieuwe paspoort plakken?
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Natuurlijk kan dat. Een visum is een zaak van de US. overheid, een paspoort is de verantwoordelijkheid van de Ned. overheid.
In de praktijk kijken de meeste emigranten hoe lang hun paspoort nog te gaan heeft en als het maar een jaar of twee is neemt men meestal emigranten gewoon (eerder )een nieuw paspoort. Ook omdat 'verlenging' in een ander land een behoorlijk tijdrovende aangelegenheid is, nu je persoonlijk moet gaan aanvragen op een Ned. consulaat.
In de praktijk kijken de meeste emigranten hoe lang hun paspoort nog te gaan heeft en als het maar een jaar of twee is neemt men meestal emigranten gewoon (eerder )een nieuw paspoort. Ook omdat 'verlenging' in een ander land een behoorlijk tijdrovende aangelegenheid is, nu je persoonlijk moet gaan aanvragen op een Ned. consulaat.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee daar moet je echt om vragen, altans hier wel kan mogelijk per gemeente verschillen maar het zal wel met mogelijke fraude te maken hebben.dora schreef:yep zo werkt het. Je krijgt hem terug met gaten. Misschien nog wel even aangeven dat je hem terug wil. Weet niet of je hem standaard terug krijgt.
Dora
Nee, ik ben alweer een jaartje in de USA,
maar ga voor kerst en O&N twee weken naar NL,
dacht dus handig daar even een nieuw paspoort te regelen,
maar dat kan dus niet aangezien ik sta ingeschreven in Den Haag bij dat buitenland-register.
-volgens mijn vorige gemeente-
Weet nu wel dat een paspoort regelen in New York het snelst is, tien dagen.
Ook weet ik nu dat mijn vrees (in bezit zijn van een zes maanden geldig paspoort bij aankomst in de VS) niet klopt.
Aangezien NL meedoet aan het visa waiver program hoeft je paspoort geen zes maanden geldig te zijn, als toerist zijnde -net zoals oortjes zei!-
maar maximaal 90 dagen (=maximale verblijf als toerist in US).
Voor mensen met een visa is er vast geen regel, want ik kan niets vinden
en ook de NL ambassade heeft geen idee.
Heb me dus weer druk gemaakt om niets!

maar ga voor kerst en O&N twee weken naar NL,
dacht dus handig daar even een nieuw paspoort te regelen,
maar dat kan dus niet aangezien ik sta ingeschreven in Den Haag bij dat buitenland-register.
-volgens mijn vorige gemeente-
Weet nu wel dat een paspoort regelen in New York het snelst is, tien dagen.
Ook weet ik nu dat mijn vrees (in bezit zijn van een zes maanden geldig paspoort bij aankomst in de VS) niet klopt.
Aangezien NL meedoet aan het visa waiver program hoeft je paspoort geen zes maanden geldig te zijn, als toerist zijnde -net zoals oortjes zei!-
maar maximaal 90 dagen (=maximale verblijf als toerist in US).
Voor mensen met een visa is er vast geen regel, want ik kan niets vinden
en ook de NL ambassade heeft geen idee.
Heb me dus weer druk gemaakt om niets!
Nou even snel iets regelen in Ned. in de dagen tussen Kerst en Nieuwjaar.....
Je weet toch dat de regels veranderd zijn, dat je een pas persoonlijk moet aanvragen ?
Ga ook even naar de Ned. web sites over Ned. paspoort enz. want onlangs zijn de regels veranderd mbt. de pasfoto's. Voor US fotografen is het wat lastig om de foto goed te maken want het net iets anders dan de US vereisten.
Op een van de sites staan alle regels en is ook een DF file met voorbeelden van hoe wel-hoe niet. Als je dat kunt uitprinten kun je dat meenemen naar een fotograaf. Althans zo heeft mijn man het gedaan nadat hij twee keer met een te klein hoofd thuis kwam (op de foto dan hahaha).
Veel plezier in Ned. !
Je weet toch dat de regels veranderd zijn, dat je een pas persoonlijk moet aanvragen ?
Ga ook even naar de Ned. web sites over Ned. paspoort enz. want onlangs zijn de regels veranderd mbt. de pasfoto's. Voor US fotografen is het wat lastig om de foto goed te maken want het net iets anders dan de US vereisten.
Op een van de sites staan alle regels en is ook een DF file met voorbeelden van hoe wel-hoe niet. Als je dat kunt uitprinten kun je dat meenemen naar een fotograaf. Althans zo heeft mijn man het gedaan nadat hij twee keer met een te klein hoofd thuis kwam (op de foto dan hahaha).
Veel plezier in Ned. !
Waarschijnlijk zijn wij bij dezelfde geweestMenita schreef:Ja, ik heb het gelezen inderdaad
en heb van de NL ambassade al het adres van een fotograaf in NY gekregen die wel een goede pasfoto schijnt te kunnen maken.
Afwachten dus!
Dora
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht