Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Arebei: 2,5 week Florida.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Arebei: 2,5 week Florida.
Hoi allemaal,
Op internet zie ik een mooie aanbieding voor in de zomervakantie voor 2,5 Florida. Heen vliegen we dan op Miami en terug vanaf Orlando.
Is dit verstandig of is een rondje beter?
Welke route kunnen we het beste nemen? Westkust omhoog of oostkust?
Wat mogen we zeker niet missen?
Ik weet dat er veel te vinden is op het forum, maar kan me nog niet helemaal een beeld vormen van de route die we zouden kunnen nemen. Heb even wat start tips nodig.
Op internet zie ik een mooie aanbieding voor in de zomervakantie voor 2,5 Florida. Heen vliegen we dan op Miami en terug vanaf Orlando.
Is dit verstandig of is een rondje beter?
Welke route kunnen we het beste nemen? Westkust omhoog of oostkust?
Wat mogen we zeker niet missen?
Ik weet dat er veel te vinden is op het forum, maar kan me nog niet helemaal een beeld vormen van de route die we zouden kunnen nemen. Heb even wat start tips nodig.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: 2,5 week Florida
In principe is een one way prima. Dan hoef je niet nog op de dag voor de terugvlucht een aantal uren terug te rijden naar de beginstad.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
One way is prima. Scheelt je een rit. Ik zou dan een of twee dagen Miami doen, dan een paar dagen de Keys. Dan via de Gulf Coast naar Orlando voor de laatste dagen. Wellicht de laatste week een villa in de buurt van Orlando.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
Het ticket is geboekt.
Welke steden wel of niet aan de golfkust? Wat mag je daar niet missen? Vind dat deel lastig. En qua parken rondom Orlando zie ik ook door de bomen het bos nog niet helemaal.. We zijn samen en hoeven niet perse veel attractieparken te bezoeken, maar willen ook dit deel van Florida zeker ervaren!
Globale planning nu:
Dag 1: Amsterdam - Miami
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami - Key West
Dag 4: Key West
Dag 5: andere key?
Dag 6: Everglades (waar slapen?)
Dag 7: Everglades - Naples (?)
Dag 8: ???
Dag 9: ???
Dag 10: ???
Dag 11: ???
Dag 12: ???
Dag 13: ??? -
Dag 14: ??? - Orlando
Dag 15: Orlando (Cape Canaveral)
Dag 16: Orlando (Disney)
Dag 17: Orlando (Universal)
Dag 18: Orlando (???)
Dag 19: Orlando - Amsterdam
Welke steden wel of niet aan de golfkust? Wat mag je daar niet missen? Vind dat deel lastig. En qua parken rondom Orlando zie ik ook door de bomen het bos nog niet helemaal.. We zijn samen en hoeven niet perse veel attractieparken te bezoeken, maar willen ook dit deel van Florida zeker ervaren!
Globale planning nu:
Dag 5: andere key?
Dag 6: Everglades (waar slapen?)
Dag 7: Everglades - Naples (?)
Dag 8: ???
Dag 9: ???
Dag 10: ???
Dag 12: ???
Dag 13: ??? -
Dag 14: ??? - Orlando
Dag 15: Orlando (Cape Canaveral)
Dag 16: Orlando (Disney)
Dag 17: Orlando (Universal)
Dag 18: Orlando (???)
Dag 19: Orlando - Amsterdam
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou dag 5 op bijv. Islamorada boeken. Je zou Theatre of the Sea kunnen bezoeken, of even naar Morada Bay Beach Cafe (een pareltje!), snorkelen bij John Pennekamp SP, of tarpons voeren bij Robbie's Marina. Dan op dag 6 via de Everglades naar Naples rijden en onderweg de Everglades bezoeken (bijv. Shark Valley, Aningha Trail wandelen, airboat ride bij Everglades City). Een overnachting is dan niet nodig. Naples is een leuk stadje met een prima strand en een mooie pier. Daarvandaan bijv. (via Myakka SP) naar St. Petersburg of Clearwater Beach een of twee stranddagen en wat natuurparken bezoeken (Bijv. Honeymoon Island). Dan door naar Orlando omgeving. Ik zou lekker een villa huren. Is vaak goedkoper dan een hotel en dan kun je echt even snuiven aan het leven in de US.
In en om Orlando is heel veel te doen, niet alleen pretparken. Je kunt er heerlijk shoppen in een van de vele Outlet Shopping malls, of naar een van de natuurparken (zoals kanoen in Wekiwa Springs of Shingle Creek).
Qua parken heb je basically Disney (4x), Universal (2x) en Seaworld & Discovery Cove. Disney is natuurlijk magical en Universal is wat meer gericht op tieners / volwassenen. Wat meer thrill rides. Vanuit Orlando is Kennedy Space Center ook prima te doen. Erg leuk vonden wij dat. Ook zou je nog een dagtripje St. Augustine / Daytona Beach kunnen doen, maar dat is wel een stukje rijden.
In en om Orlando is heel veel te doen, niet alleen pretparken. Je kunt er heerlijk shoppen in een van de vele Outlet Shopping malls, of naar een van de natuurparken (zoals kanoen in Wekiwa Springs of Shingle Creek).
Qua parken heb je basically Disney (4x), Universal (2x) en Seaworld & Discovery Cove. Disney is natuurlijk magical en Universal is wat meer gericht op tieners / volwassenen. Wat meer thrill rides. Vanuit Orlando is Kennedy Space Center ook prima te doen. Erg leuk vonden wij dat. Ook zou je nog een dagtripje St. Augustine / Daytona Beach kunnen doen, maar dat is wel een stukje rijden.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou wel een overnachting plannen in Homestead. Dan heb je veel meer tijd voor de Everglades.
Je kunt dan op de dag van aankomst het gedeelte bij Homestead vullen. Vergeet niet een milkshake bij Robert is here.
De dag erna kun je dan bij Shark Valley fietsen (kost je al gauw 2 uur ) , de loop Road rijden en een airboattour in Everglades City doen en dan doorrijden naar Naples. Dan is je dag echt goed gevuld.
Ook zou ik Sanibel Island bezoeken, daar kun je ook leuk fietsen, en dan een overnachting in Fort Myers Beach plannen.
Meer naar boven heb je nog Siësta Key en Anna Maria Island.
Je kunt dan op de dag van aankomst het gedeelte bij Homestead vullen. Vergeet niet een milkshake bij Robert is here.
De dag erna kun je dan bij Shark Valley fietsen (kost je al gauw 2 uur ) , de loop Road rijden en een airboattour in Everglades City doen en dan doorrijden naar Naples. Dan is je dag echt goed gevuld.
Ook zou ik Sanibel Island bezoeken, daar kun je ook leuk fietsen, en dan een overnachting in Fort Myers Beach plannen.
Meer naar boven heb je nog Siësta Key en Anna Maria Island.
-
- Amerikafan
Nu vrijdag vertrekken wij met onze 2 kids (18 en 20) vanuit Dusseldorf met een rechtstreekse vlucht naar Florida voor 17 dagen, hierbij onze planning, misschien ben je er iets mee :
dag 1 : aankomst Miami, 40 min. rijden naar Everglades City (relaxen en misschien bezoek outlet als we nog wat puf hebben of de nieuwe IPad proberen te vinden)
dag 2 : Everglades (Flamingogedeelte)
dag 3 : Naar Marathon op de Keys (onderweg snorkelen J. Pennekamp, Robbie's, ...)
dag 4 : Bezoek(je) Key West (onderweg Bahia Honda S.P., Smathers beach)
dag 5 : Naar Bonita Springs (onderweg Everglades Shark Valley + Everglades boat park tour Gulf coast)
dag 6 : Naar Sanibel Island (fietsen, strand, JN Ding Darling park) - slapen Bonita Springs
dag 7 : Naar Tampa via bezoek aan Myakka SP
dag 8 t/m 11 : Tampa (Busch Gardens, Ybor City, kayakke, Weeki Wachi, St Petersburg, Dali museum, outlet .... veel te doen)
dag 12+13 : Naar Orlando (Seaworld, aquacity)
dag 14 : Naar Miami via Kennedy Space Center
dag 15+16 : Miami
dag 17 : terugreis
Iemand nog ideetjes, opmerkingen????
PS Heeft iemand een idee of die nieuwe IPad (die vorige vrijdag werd aangekondigd) al te koop is in Amerika en waar eventueel???? Ik wilde deze week de IPad air 2 nog in België kopen maar nu blijkt er een nieuwe te zijn, vandaar.....
dag 1 : aankomst Miami, 40 min. rijden naar Everglades City (relaxen en misschien bezoek outlet als we nog wat puf hebben of de nieuwe IPad proberen te vinden)
dag 2 : Everglades (Flamingogedeelte)
dag 3 : Naar Marathon op de Keys (onderweg snorkelen J. Pennekamp, Robbie's, ...)
dag 4 : Bezoek(je) Key West (onderweg Bahia Honda S.P., Smathers beach)
dag 5 : Naar Bonita Springs (onderweg Everglades Shark Valley + Everglades boat park tour Gulf coast)
dag 6 : Naar Sanibel Island (fietsen, strand, JN Ding Darling park) - slapen Bonita Springs
dag 7 : Naar Tampa via bezoek aan Myakka SP
dag 8 t/m 11 : Tampa (Busch Gardens, Ybor City, kayakke, Weeki Wachi, St Petersburg, Dali museum, outlet .... veel te doen)
dag 12+13 : Naar Orlando (Seaworld, aquacity)
dag 14 : Naar Miami via Kennedy Space Center
dag 15+16 : Miami
dag 17 : terugreis
Iemand nog ideetjes, opmerkingen????
PS Heeft iemand een idee of die nieuwe IPad (die vorige vrijdag werd aangekondigd) al te koop is in Amerika en waar eventueel???? Ik wilde deze week de IPad air 2 nog in België kopen maar nu blijkt er een nieuwe te zijn, vandaar.....
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik denk dat je op dag 1 naar Florida City rijdt en niet naar Everglades City? Dat ligt nl. bijna bij Naples en is zeker geen 40 minuten rijden vanaf de airport.
-
- Amerikafan
Ja natuurlijk. Sorry voor de verwarring. Van in het begin verwisselde ik die 2 plaatsen... het moet Florida City zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Arebei: 2,5 week Florida.
Bedankt voor de antwoorden en adviezen. Onderstaand een nieuwe poging.
Tussen Naples en Orlando blijf ik het lastig vinden. Wat zijn een beetje de verschillen tussen de verschillende steden en gebieden? Ik las dat Sanibel wel mooi is dus dit ingepland, maar eigenlijk is deze hele periode gewoon een gok en ik vind het lastig dit in te vullen.
Dag Datum Van Naar
1 29-7-2017 Amsterdam Miami
2 30-7-2017 Miami
3 31-7-2017 Miami Key West
4 1-8-2017 Key West
5 2-8-2017 Key West Homestead (Everglades??)
6 3-8-2017 Homestead Naples (Everglades)
7 4-8-2017 Naples Sanibel
8 5-8-2017 Sanibel
9 6-8-2017 Sanibel Clearwater
10 7-8-2017 Clearwater
11 8-8-2017 Clearwater
12 9-8-2017 Clearwater Orlando
13 10-8-2017 Orlando
14 11-8-2017 Orlando
15 12-8-2017 Orlando
16 13-8-2017 Orlando
17 14-8-2017 Orlando
18 15-8-2017 Orlando Amsterdam
19 16-8-2017 Amsterdam
Tussen Naples en Orlando blijf ik het lastig vinden. Wat zijn een beetje de verschillen tussen de verschillende steden en gebieden? Ik las dat Sanibel wel mooi is dus dit ingepland, maar eigenlijk is deze hele periode gewoon een gok en ik vind het lastig dit in te vullen.
Dag Datum Van Naar
1 29-7-2017 Amsterdam Miami
2 30-7-2017 Miami
3 31-7-2017 Miami Key West
4 1-8-2017 Key West
5 2-8-2017 Key West Homestead (Everglades??)
6 3-8-2017 Homestead Naples (Everglades)
7 4-8-2017 Naples Sanibel
8 5-8-2017 Sanibel
9 6-8-2017 Sanibel Clearwater
10 7-8-2017 Clearwater
11 8-8-2017 Clearwater
12 9-8-2017 Clearwater Orlando
13 10-8-2017 Orlando
14 11-8-2017 Orlando
15 12-8-2017 Orlando
16 13-8-2017 Orlando
17 14-8-2017 Orlando
18 15-8-2017 Orlando Amsterdam
19 16-8-2017 Amsterdam
- explorer87
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Crystal River is ook erg mooi. Afhankelijk van de periode waarin je gaat kun je nog manatees zien!
-
- Amerika-ontdekker
De planning is zo goed als rond(zie onderstaand) en er zijn al aardig wat hotels geboekt.
Wel heb ik nog een aantal vragen waar ik wat hulp bij kan gebruiken:
- Waar overnachten op de plek van de vraagtekens? Clearwater/St. Pete. Ik zie hier weinig verschillen in. En de prijs hier ligt behoorlijk hoog, dus kun je beter iets buiten af?
- Bij Naples willen we Kayakken bij Marco Islands. Is dit aan te raden? Wie heeft hier ervaring mee?
- We missen nog wat natuur op onze reis. Welke parken kunnen we op deze route of omgeving Orlando mooi bekijken die de moeite waard zijn?
- Zijn er nog tips voor hotels in Orlando?
Dag 5: Key West - Homestead
Dag 6: Homestead - Naples (Everglades bezoeken)
Dag 7: Naples
Dag 8: Naples - Sanibel
Dag 9: Sanibel
Dag 10: Sanibel - ???
Dag 12: ??? - Orlando
Dag 13: Orlando
Dag 14: Orlando
Dag 15: Orlando
Dag 16: Orlando
Dag 17: Orlando
Dag 18: Orlando - Amsterdam
Wel heb ik nog een aantal vragen waar ik wat hulp bij kan gebruiken:
- Waar overnachten op de plek van de vraagtekens? Clearwater/St. Pete. Ik zie hier weinig verschillen in. En de prijs hier ligt behoorlijk hoog, dus kun je beter iets buiten af?
- Bij Naples willen we Kayakken bij Marco Islands. Is dit aan te raden? Wie heeft hier ervaring mee?
- We missen nog wat natuur op onze reis. Welke parken kunnen we op deze route of omgeving Orlando mooi bekijken die de moeite waard zijn?
- Zijn er nog tips voor hotels in Orlando?
Dag 5: Key West - Homestead
Dag 6: Homestead - Naples (Everglades bezoeken)
Dag 7: Naples
Dag 8: Naples - Sanibel
Dag 9: Sanibel
Dag 10: Sanibel - ???
Dag 12: ??? - Orlando
Dag 13: Orlando
Dag 14: Orlando
Dag 15: Orlando
Dag 16: Orlando
Dag 17: Orlando
Dag 18: Orlando - Amsterdam