Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hans1951: rondreis Oost Amerika en Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Hans1951
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Hans1951: rondreis Oost Amerika en Florida.

Bericht door Hans1951 »

Mijn vrouw en ik willen in september en oktober gaan trekken vanuit het Noord Oosten van Amerika tot en met Florida Miami.
Dit is het laatste gedeelte van Amerika dat we nog niet gezien hebben, behalve New York dat we al een aantal keren bezocht hebben.

Wij willen hier ongeveer 6 weken voor uittrekken. Of we nu reizen van Zuid naar Noord of andersom maakt ons niet zoveel uit. Het is niet de bedoeling om alleen maar langs de kus te reizen.

De volgende route heb ik ongeveer in mijn hoofd.
Boston
Albany
Buffalo
Rutland
The Berkshires
Corning
Buffalo naar Niagara Falls
Corning
Philadelphia
Lancaster (Amish)
Washington
Shenandoah
Smokey Mountains
Roanoke
Gaitlinburg Great Smoky Mountains.
Nashville
Memphis
New Orleans
Pensacola
Orlando
Cocao Beach - Kennedy Space Center
Miami

Uit een paar dingen kom ik niet goed aan uit. Wie kan en wil mij helpen met de volgende vragen.
- Is het mogelijk om bv naar Boston te vliegen en dan terug naar Nederland vanuit Miami, of andersom? Moet ik hiervoor apart boeken?
- Zijn er voorkeuren voor bepaalde vliegmaatschappijen?
- Vanuit Amsterdam vliegen kan, maar Brussel is bv geen probleem?
- Zijn er reizigers met ervaringen voor het Oosten van Amerika die mij nog goede tips kunnen geven?

Ik zou het tof vinden wat reacties te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Hans1951
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis Oost Amerika en Florida

Bericht door sanook »

Vliegen naar Boston en terugkomen vanuit Miami is geen enkel probleem, je kunt op de diverse sites dan zoeken voor een zgn 'multi city' ticket. Afhankelijk van je woonplaats kan het interessant zijn om te kijken wat de vluchten kosten vanaf bv Dusseldorf of Brussel, hier kunnen namelijk grote prijsverschillen in zitten.
Voor de gemiddelde reiziger zitten er maar weinig verschillen in de maatschappijen of vliegvelden. Als je geen specifieke wensen of behoeften hebt maakt het dus niet uit met welke maatschappij of vanaf welk vliegveld je vliegt.
Hans1951
Amerika-ontdekker

Bericht door Hans1951 »

Hoi Sanook,
dank voor je reactie. Hier kan ik al wat mee
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je kan ook eenvoudig zoeken op https://www.skyscanner.nl/ en http://www.momondo.nl/ . Kies dan voor 'Meerdere bestemmingen'.

Zelf hebben we een voorkeur voor British Airways. Handbagage-regels zijn ruim en hun A380's zijn ook fijn. Maar meestal kijken we eerst naar de kosten en de vluchttijden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door analogkid »

Ik begrijp het begin van de reis niet helemaal. Je gaat eerst van Boston naar Albany naar Buffalo. Dan daarvandaan naar o.a. Corning en weer terug naar Buffalo en Niagara Falls en daarna weer naar Corning. Dit lijkt me niet zo logisch. Ik zou er dan eerder voor kiezen om bijvoorbeeld dit te doen:
Boston
Berkshires
Albany
Buffalo / Niagara Falls
Corning
Philly
etc.

Overigens is een rit vanuit Boston via White Mountains en Adirondack Mountains richting Niagara Falls een mooiere route. Dus dat zou je ook kunnen overwegen.

In de buurt van Corning heb je in The Finger Lakes District een aantal prachtige natuurparken, zoals Watkins Glen SP. Zeer de moeite waard en zou ik proberen mee te nemen in je route.

In Florida zou ik overwegen om via de Gulf Coast van Orlando naar Miami te rijden, ipv via de Atlantische kust. Is mooier en kun je een paar mooie natuurgebieden meepikken, zoals Myakka SP, Everglades NP en bijv. Anna maria Island. Als je nog meer tijd hebt, is een trip over de Keys naar Key West zeer de moeite waard.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Hans1951: rondreis Oost Amerika en Florida.

Bericht door hke »

hallo
mooie reis!

wij gaan dit jaar van Miami naar New York. We wilden eerst anders om rijden maar het huren van een auto voor 3 weken was 500 euro duurder wanneer we in NY zouden vertrekken. Onze reis gaat dit jaar dus van Miami naar NY.

wij hebben de tickets gekocht via schipholtickets.
je moet inderdaad vanalles blijven uitprobreren. brussel, ams, duss, etc.

succes verder.
Hans1951
Amerika-ontdekker

Bericht door Hans1951 »

Nijt, dank voor je reactie
Hans1951
Amerika-ontdekker

Bericht door Hans1951 »

Nogmaals allen bedankt voor de nuttige reacties. Ik ga mijn reis aanpassen en ga alleen voor het Noord Oosten. Ik heb gevonden dat de droop kosten $ 500,- zijn. als je van Noord naar Zuid reis. Geen probleem, het jaar daarop ga ik uitgebreider richting Florida.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2012 in dezelfde periode het noordoosten bezocht. Prachtig met de herfstkleuren. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Prima keuze hoor. Het noordoosten in de VS is in de maanden september / oktober prachtig.
Wij deden het in 2014.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer