Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marlot: Advies nav geplande route
Reis Marlot: Advies nav geplande route
Na dagenlang speuren en verdiepen in onze mogelijkheden voor een kloppende route denk ik dat ik eruit ben! Hoop dat de ervaren lezers even met me mee willen kijken of het kan zo wat ik had bedacht...
We willen niet te lange rijafstanden doen en heb verschillende variaties bedacht maar deze lijkt me tot nu toe het meest haalbare
We gaan van 10 maart tot 1 april met een camper C25.
Vr. 10/3. Adam - LA
Zat. 11/3. venice beach ( op bezoek bij familie)
Zond. 12/3 idem
ma. 13/3. Camper ophalen - boodschappen - Banning. ( 92 mile)
Di. 14/3. Banning - Needles. ( 182 mile). Met tussenstop bij Joshua Tree
Wo. 15/3. Needles via Oatman naar Kingman (51 mile)
Do. 16/3. Kingman - Grand Canyon. (172 mile) Met tussenstop Seligman, Williams R66. Overnachting Mathers
Vr. 17/3. Grand Canyon
Zat. 18/3. Grand Canyon - Page (133 mile)
Zon. 19/3. Page - Zion ( 104 mile) watchman
Ma. 20/3. Zion
Di. 21/3. Zion- Las Vegas ( 160 mile)
Wo. 22/3. Las Vegas
Do. 23/3. Las vegas - Death Valley ( 142 mile). furnace greek
Vr. 24/3. Death valley - bakerfield ( 226 mile)
Zat. 25/3. Bakerfield - San Fransisco ( 283 mile)
Zon. 26/3. San Fransisco
Ma. 27/3. San Fransisco extra dag of 1 dag langer over terugweg naar LA?
Di. 28/3. SF - Monterey (155 mile)
Wo. 29/3. Monterey - Pismo ( 155 mile). Als SF maar 1 dag dan hier 1 dag langer?
Do. 30/3. Pismo - Marina del Rey ( 175 mile)
Vr. 31/3. Camper inleveren en Venice beach (familiebezoek)
Zat. 1/4 Terugvlucht
Als jullie op/aanmerkingen of adviezen hebben dan hoor ik het graag!
We willen niet te lange rijafstanden doen en heb verschillende variaties bedacht maar deze lijkt me tot nu toe het meest haalbare
We gaan van 10 maart tot 1 april met een camper C25.
Vr. 10/3. Adam - LA
Zat. 11/3. venice beach ( op bezoek bij familie)
Zond. 12/3 idem
ma. 13/3. Camper ophalen - boodschappen - Banning. ( 92 mile)
Di. 14/3. Banning - Needles. ( 182 mile). Met tussenstop bij Joshua Tree
Wo. 15/3. Needles via Oatman naar Kingman (51 mile)
Do. 16/3. Kingman - Grand Canyon. (172 mile) Met tussenstop Seligman, Williams R66. Overnachting Mathers
Vr. 17/3. Grand Canyon
Zat. 18/3. Grand Canyon - Page (133 mile)
Zon. 19/3. Page - Zion ( 104 mile) watchman
Ma. 20/3. Zion
Di. 21/3. Zion- Las Vegas ( 160 mile)
Wo. 22/3. Las Vegas
Do. 23/3. Las vegas - Death Valley ( 142 mile). furnace greek
Vr. 24/3. Death valley - bakerfield ( 226 mile)
Zat. 25/3. Bakerfield - San Fransisco ( 283 mile)
Zon. 26/3. San Fransisco
Ma. 27/3. San Fransisco extra dag of 1 dag langer over terugweg naar LA?
Di. 28/3. SF - Monterey (155 mile)
Wo. 29/3. Monterey - Pismo ( 155 mile). Als SF maar 1 dag dan hier 1 dag langer?
Do. 30/3. Pismo - Marina del Rey ( 175 mile)
Vr. 31/3. Camper inleveren en Venice beach (familiebezoek)
Zat. 1/4 Terugvlucht
Als jullie op/aanmerkingen of adviezen hebben dan hoor ik het graag!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Advies nav geplande route
Ik zou zeker in die tijd een dag meer SF doen dan een extra dag Pismo. In Pismo is niet zo veel te beleven en ik geloof niet dat het al echt strandweer zal zijn. Ook is Bakersfield - SF een flinke rit. Dan is het gewoon jammer als je maar 1 dag SF zou doen.
Verder zou ik 15/3 al minimaal doorrijden tot Williams. Needles - Kingman heb je zo gedaan. De dag die je dan 'wint' tussen Page en Zion zetten voor Bryce.
Verder zou ik 15/3 al minimaal doorrijden tot Williams. Needles - Kingman heb je zo gedaan. De dag die je dan 'wint' tussen Page en Zion zetten voor Bryce.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Marlot: Advies nav geplande route
Ik zou ook een stop laten vallen in het begin. Wat zijn jullie plannen overal? Waar houden jullie van? Je zou nog naar Monument Valley kunnen gaan of naar Bryce. Ik zou Bryce wel van het weer laten afhangen. Tussen Zion en Las Vegas is een stop in Valley of Fire ook een aanrader. In die tijd van het jaar kun je in Death Valley ook veel doen.
Is SF een must? Je kunt ook een zuidelijker route overwegen.
Marianne
Is SF een must? Je kunt ook een zuidelijker route overwegen.
Marianne
Bedankt voor de tips. We zitten eigenlijk helemaal niet vast aan perse San Francisco... Het is gewoon nog niet in me opgekomen om meer naar het zuiden te kijken....Misschien is het handiger om de westkust gewoon te skippen? Wat zijn dan opties die we kunnen doen die de moeite waard zijn?
Ik ben nog steeds aan het puzzelen met de route.
Het is gewoon lastig in de maand maart maar helaas waren we daar aan gebonden omdat we het willen combineren met bezoek aan dochter die onderzoek doet in Venice beach.
Heeft iemand toevallig ervaring met Seqoia in maart? Op de site van het nationaal park staat dat wegen dan veelal afgesloten zijn voor campers maar er rijden dan ook nog geen shuttle bussen. Heeft het dan wel zin oSeqouia te bezoeken denken jullie?
Verder denk ik dat ik het eerste gedeelte van de reis wel zo'n beetje voor elkaar heb...
LA - banning
Banning - Needles
Needles - williams
Williams -GC
GC
GC - Page
Page - Bryce
Bryce - zion
Zion
Zion - valley of fire
valley of fire - LA
LA
LA - death valley
Vanaf Death valley hebben we nog 6 dagen voordat we de camper weer in moeten leveren
Plan a : seqoia - via kustweg terug naar LA
Plan b: van death valley in twee dagen doorsteken naar kustweg en dan naar LA
Plan c : van death valley naar LA en nog aantal dagen langs kustweg Zuiden ( kustweg tussen la en san diego)
Ik heb al veel info opgedaan bij dit forum. Super al die tips!
Het is gewoon lastig in de maand maart maar helaas waren we daar aan gebonden omdat we het willen combineren met bezoek aan dochter die onderzoek doet in Venice beach.
Heeft iemand toevallig ervaring met Seqoia in maart? Op de site van het nationaal park staat dat wegen dan veelal afgesloten zijn voor campers maar er rijden dan ook nog geen shuttle bussen. Heeft het dan wel zin oSeqouia te bezoeken denken jullie?
Verder denk ik dat ik het eerste gedeelte van de reis wel zo'n beetje voor elkaar heb...
LA - banning
Banning - Needles
Needles - williams
Williams -GC
GC
GC - Page
Page - Bryce
Bryce - zion
Zion
Zion - valley of fire
valley of fire - LA
LA
LA - death valley
Vanaf Death valley hebben we nog 6 dagen voordat we de camper weer in moeten leveren
Plan a : seqoia - via kustweg terug naar LA
Plan b: van death valley in twee dagen doorsteken naar kustweg en dan naar LA
Plan c : van death valley naar LA en nog aantal dagen langs kustweg Zuiden ( kustweg tussen la en san diego)
Ik heb al veel info opgedaan bij dit forum. Super al die tips!
Tsja, lastige vraag. Ik ben nooit in maart geweest, maar wel in april in Sequoia. Toen waren er nog enkele wegen dicht maar de meeste waren pas net open, zo ook de Kings Canyon Scenic Byway, die meestal eind april open gaat. Als je heel erg graag Sequoia bomen wilt zien kun je een trip overwegen, maar je hebt wel echt grote kans op sneeuw. Misschien moet je het ter plaatse bekijken? De winter is nu ook best streng in CA, dus het zou zomaar kunnen dat er nog extra veel sneeuw ligt.
Persoonlijk vind ik Sequoia een van de leukere parken van het zuidwesten, maar als vrijwel alles afgesloten is wordt het wel wat lastiger om je dagen te vullen, zeker als veel wandelpaden ook nog eens dicht zijn.
Persoonlijk vind ik Sequoia een van de leukere parken van het zuidwesten, maar als vrijwel alles afgesloten is wordt het wel wat lastiger om je dagen te vullen, zeker als veel wandelpaden ook nog eens dicht zijn.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maart is erg vroeg voor Sequoia, maar als het goed weer is, is het een aanrader. Het lijkt me niet dat er voor campers speciale restricties zijn (afgezien dan van de wegen die ook inde zomer voor campers afgeraden worden of verboden zijn) ; je moet ook met ene auto bedacht zijn op sneeuw. Ik zou alleen het park ingaan als het zeker is dat er geen sneeuw voorzien is. Is dat wel het geval dan moet je sneeuwkettingen bij je hebben en kunnen gebruiken.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4430 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas