Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KD2017: 4 weken USA.
Reis KD2017: 4 weken USA.
Hallo,
wat vinden jullie van deze reis?
Dag 1: Amsterdam - New York (aankomst 19.00u)
Dag 2: New York (Coney Island, Statue of liberty)
Dag 3: Daguitstap Niagra falls tour
Dag 4: NY (michelin restaurants)
Dag 5: New York - Chicago (aankomst 13.00u)
Dag 6: Chicago (michelin restaurants)
Dag 7: Chicago - Salt lake city (aankomst 9.00u) - Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Grand Teton (overnachting)
Dag 11: Grand Teton - Salt lake city (overnachting)
Dag 12: Salt lake city - Arches - Moab (overnachting)
Dag 13: Moab - Canyonlands - Dead horse point state park - Needles - Monument Valley (overnachting)
Dag 14: Monument Valley - Antelope Canyon - Page (overnachting)
Dag 15: Page - Rainbow bridge national monument via Lake Powell - horseshoe bend - Grand Canyon (overnachting)
Dag 16: Grand Canyon - Flagstaff (overnachting)
Dag 17: Flagstaff - Hooverdam - Red Rock Canyon - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Miami (Vertrek cruise vanuit miami)
Dag 19: Bahamas, Nassau (cruise)
Dag 20: Bahamas, Cococay (cruise)
Dag 21: Key west (cruise)
Dag 22: Miami - Salt lake city
Dag 23: Salt lake city - Escalante Grand Staircase - Hole in the rock- Capitol Reef
Dag 24: Capitol Reef - Bryce - Zion (overnachting)
Dag 25: Zion - Las Vegas (overnachting)
Dag 26: Valley of Fire state park
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Las Vegas
Dag 29: Las Vegas (5 jaar getrouwd, renewal of the vows)
Dag 30: Las Vegas - San Francisco
Dag 31: San Francisco - Amsterdam
Dag 32: Aankomst Amsterdam
wat vinden jullie van deze reis?
Dag 1: Amsterdam - New York (aankomst 19.00u)
Dag 2: New York (Coney Island, Statue of liberty)
Dag 3: Daguitstap Niagra falls tour
Dag 4: NY (michelin restaurants)
Dag 5: New York - Chicago (aankomst 13.00u)
Dag 6: Chicago (michelin restaurants)
Dag 7: Chicago - Salt lake city (aankomst 9.00u) - Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Grand Teton (overnachting)
Dag 11: Grand Teton - Salt lake city (overnachting)
Dag 12: Salt lake city - Arches - Moab (overnachting)
Dag 13: Moab - Canyonlands - Dead horse point state park - Needles - Monument Valley (overnachting)
Dag 14: Monument Valley - Antelope Canyon - Page (overnachting)
Dag 15: Page - Rainbow bridge national monument via Lake Powell - horseshoe bend - Grand Canyon (overnachting)
Dag 16: Grand Canyon - Flagstaff (overnachting)
Dag 17: Flagstaff - Hooverdam - Red Rock Canyon - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Miami (Vertrek cruise vanuit miami)
Dag 19: Bahamas, Nassau (cruise)
Dag 20: Bahamas, Cococay (cruise)
Dag 21: Key west (cruise)
Dag 22: Miami - Salt lake city
Dag 23: Salt lake city - Escalante Grand Staircase - Hole in the rock- Capitol Reef
Dag 24: Capitol Reef - Bryce - Zion (overnachting)
Dag 25: Zion - Las Vegas (overnachting)
Dag 26: Valley of Fire state park
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Las Vegas
Dag 29: Las Vegas (5 jaar getrouwd, renewal of the vows)
Dag 30: Las Vegas - San Francisco
Dag 31: San Francisco - Amsterdam
Dag 32: Aankomst Amsterdam
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis KD2017: 4 weken USA.
Het lijkt me dat je een aantal zaken sterk onderschat.
- Je hebt amper tijd voor NYC
- Daguitstap Niagara Falls ? Is dat dan met een vliegtuig ? Rijden kan alvast niet want het is 6 uur rijden van NYC naar Niagara Falls enkele rit.
- Je hebt amper tijd om iets van Chicago te zien.
- Yellowstone en Grand Teton begin oktober is reeds winter. Veel faciliteiten sluiten reeds half september. Hier zal je rekening mee moeten houden.
- Als je nog van SLC komt heb je amper tijd voor Arches
- Needles ligt helemaal niet in de buurt van Moab en Monument Valley, dit ligt uren verder richting LA
- Rainbow Bridge is een boottocht. Zo laat op het jaar kan dat een dagtrip zijn (waterstand). De rest kan je dan die dag vergeten.
- Flagstaff ligt de verkeerde kant uit als je van de GC naar Vegas doorreist
- voor 4 dagen op en af naar Miami ? Je zit hier dan ook nog met het tijdsverschil !
- Capitol Reef- Bryce - Zion lijkt me niet echt haalbaar op één dag
- Waarom Valley of Fire vanuit Vegas als je er de dag voordien voorbij rijdt ?
- Las Vegas - SF ? Dat is dan ook met het vliegtuig neem ik aan, anders is dit niet haalbaar. + waroom, want je hebt toch geen tijd om iets van SF te zien.
Zeer ambitieus idee, naar mijn gevoel niet echt realistisch.
- Je hebt amper tijd voor NYC
- Daguitstap Niagara Falls ? Is dat dan met een vliegtuig ? Rijden kan alvast niet want het is 6 uur rijden van NYC naar Niagara Falls enkele rit.
- Je hebt amper tijd om iets van Chicago te zien.
- Yellowstone en Grand Teton begin oktober is reeds winter. Veel faciliteiten sluiten reeds half september. Hier zal je rekening mee moeten houden.
- Als je nog van SLC komt heb je amper tijd voor Arches
- Needles ligt helemaal niet in de buurt van Moab en Monument Valley, dit ligt uren verder richting LA
- Rainbow Bridge is een boottocht. Zo laat op het jaar kan dat een dagtrip zijn (waterstand). De rest kan je dan die dag vergeten.
- Flagstaff ligt de verkeerde kant uit als je van de GC naar Vegas doorreist
- voor 4 dagen op en af naar Miami ? Je zit hier dan ook nog met het tijdsverschil !
- Capitol Reef- Bryce - Zion lijkt me niet echt haalbaar op één dag
- Waarom Valley of Fire vanuit Vegas als je er de dag voordien voorbij rijdt ?
- Las Vegas - SF ? Dat is dan ook met het vliegtuig neem ik aan, anders is dit niet haalbaar. + waroom, want je hebt toch geen tijd om iets van SF te zien.
Zeer ambitieus idee, naar mijn gevoel niet echt realistisch.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat hiermee Canyonland NP het Needles deel wordt bedoeld......Needles ligt helemaal niet in de buurt van Moab en Monument Valley, dit ligt uren verder richting LA

Het is wel een heel wat andere trip dan anderen. Zeker met die cruise ineens tussendoor. Ga je dat qua vliegtijden redden om van Vegas naar Miami te vliegen en direct op de boot te stappen?
Dag 23/24 lijken me erg ambitieus, ik zou daar misschien een dag Vegas afhalen.
Dag 12 zou ik Canyonlands Island in the sky en misschien dead horse sp doen, die parken zijn wat kleiner dan Arches qua afstanden. Dan dag 13 aan Arches besteden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je wilt weten wat wij ervan vinden. Betekent dat dat er nog niets vastligt?
Ik zie nu dat je ook al een vraag had gesteld over Yellowstone. Daar zijn wat reacties op geweest. Heb je die gezien?
Marianne
Ik zie nu dat je ook al een vraag had gesteld over Yellowstone. Daar zijn wat reacties op geweest. Heb je die gezien?
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ga naar het oosten of ga naar het westen, beide is zonde want je bent alleen maar in de auto/vliegtuig aan het reizen.
Met 30 dagen zou NY eventueel in te passen zijn voor een dag of 3 / 4, maar dan niet nog en Niagara en Chicago.
Maar wat mij betreft liefst dus één kant.
Met 30 dagen zou NY eventueel in te passen zijn voor een dag of 3 / 4, maar dan niet nog en Niagara en Chicago.
Maar wat mij betreft liefst dus één kant.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Hallo,
Bedankt voor de reacties alvast. Ik zal wat meer info al geven.
De vluchten van onze reis liggen al vast. New York zijn we ook al geweest dus hebben we niet zoveel tijd voor nodig. Niagra falls is volledige daguitstap met vliegtuig. Ik ben zelf een kok in een michelin restaurant daarom dat ik enkel tijd maak in NY om te gaan eten, net het zelfde voor Chicago. Chicago zegt me niet veel voor de rest.New York - Chicago doen we met het vliegtuig. Net zoals Chicago - Salt lake city. Daar nemen we dan een auto. Dat Yellowstone enkele faciliteiten sluit weten we en hebben we rekening mee gehouden. We hebben onder tussen al meer info gevonden over Yellowstone. Onze bedoeling is ook om veel s'avonds te rijden met de auto aangezien het vroeg donker gaat zijn die periode. En ook 's morgens vroeg zullen we veel rijden. Zodat we overdag goed onze tijd kunnen besteden.
Needles bedoelen we idd het deel van Canyonlands NP. Rainbow bridge is idd een boottocht die om 14.30u gedaan zou zijn. Dus hebben we nog tijd om naar Horseshoe bend te gaan en daarna rijden we gwn naar de south rim om er al te overnachten zodat we de volgende dag kunnen spenderen. Meer tijd hebben we er niet voor nodig aangezien we al is een keer de Grand Canyon bezocht hebben. Flagstaff kan idd eventueel nog een andere plek worden om te overnachten. Vluchten van en naar Miami hebben we idd rekening gehouden met het tijdsverschil. En we hebben nog ruimte tussen gelaten voor eventuele vertragingen.
Sorry, heb wel 1 foutje in mijn planning gemaakt blijkbaar.
Dag 23: Capitol Reef
Dag 24: Bryce
Dag 25: Zion
Hier rijden we dus elke keer als het donker is naar het volgende park, en overnachten we in het volgende al dus.
Voor San Francisco net hetzelfde als NY en Chicago, enkel om voor mij om te gaan eten. Ook zijn we al in SF geweest. Is idd ook met het vliegtuig!
Hoop dat het al duidelijker is?
Bedankt!
Bedankt voor de reacties alvast. Ik zal wat meer info al geven.
De vluchten van onze reis liggen al vast. New York zijn we ook al geweest dus hebben we niet zoveel tijd voor nodig. Niagra falls is volledige daguitstap met vliegtuig. Ik ben zelf een kok in een michelin restaurant daarom dat ik enkel tijd maak in NY om te gaan eten, net het zelfde voor Chicago. Chicago zegt me niet veel voor de rest.New York - Chicago doen we met het vliegtuig. Net zoals Chicago - Salt lake city. Daar nemen we dan een auto. Dat Yellowstone enkele faciliteiten sluit weten we en hebben we rekening mee gehouden. We hebben onder tussen al meer info gevonden over Yellowstone. Onze bedoeling is ook om veel s'avonds te rijden met de auto aangezien het vroeg donker gaat zijn die periode. En ook 's morgens vroeg zullen we veel rijden. Zodat we overdag goed onze tijd kunnen besteden.
Needles bedoelen we idd het deel van Canyonlands NP. Rainbow bridge is idd een boottocht die om 14.30u gedaan zou zijn. Dus hebben we nog tijd om naar Horseshoe bend te gaan en daarna rijden we gwn naar de south rim om er al te overnachten zodat we de volgende dag kunnen spenderen. Meer tijd hebben we er niet voor nodig aangezien we al is een keer de Grand Canyon bezocht hebben. Flagstaff kan idd eventueel nog een andere plek worden om te overnachten. Vluchten van en naar Miami hebben we idd rekening gehouden met het tijdsverschil. En we hebben nog ruimte tussen gelaten voor eventuele vertragingen.
Sorry, heb wel 1 foutje in mijn planning gemaakt blijkbaar.
Dag 23: Capitol Reef
Dag 24: Bryce
Dag 25: Zion
Hier rijden we dus elke keer als het donker is naar het volgende park, en overnachten we in het volgende al dus.
Voor San Francisco net hetzelfde als NY en Chicago, enkel om voor mij om te gaan eten. Ook zijn we al in SF geweest. Is idd ook met het vliegtuig!
Hoop dat het al duidelijker is?
Bedankt!
Laatst gewijzigd door KD2017 op 30 jan 2017, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Interessante reis. Is wat anders dan de gebruikelijke rondreizen die we hier vaak zien.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ik dacht dat er niets vast zou liggen en er nog mogelijkheden zouden zijn om met wat info van forum leden wijzigingen aan te brengen of route bij te schaven, maar de vluchten liggen al vast en daarmee is de input minimaal geworden.
Ik vind het heel bijzonder om het zo met de vele vliegverplaatsingen te doen.
Laat achteraf eens weten hoe het was
Ik vind het heel bijzonder om het zo met de vele vliegverplaatsingen te doen.
Laat achteraf eens weten hoe het was
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou dit toch niet aanraden.Je mist veel moois onderweg op die manier, zeker tussen Capito Reef en Bryce, als je de UT12 neemt. In vele gevallen is het ook gevaarlijk rijden; het zal erg donker zijn en je moet continu op je hoede zijn voor overstekend wild.KD2017 schreef:Hier rijden we dus elke keer als het donker is naar het volgende park, en overnachten we in het volgende al dus.
De stop in Flagstaff zou ik overslaan. Misschien een extra nacht Page? Dan kun je de volgende ochtend op tijd naar de GC rijden; het zou jammer zijn als je het eerste stuk in het park in het donker moet rijden. Overnacht je in het park?
Voor een mogelijke indeling van Yellowstone kun je eens in ons 2015-verslag kijken. Heb je daar al overnachtingen geregeld?
Marianne
Overnachtingen zijn nog niet geregeld.. Dat is onze volgende taak.. Ik ga zeker jullie verslag van 2015 is lezen.
Interessante reis, ik word al moe als ik het lees. Gelukkig hebben we allemaal een eigen indeling van vakanties
Ik zou een vakantie nodig hebben om deze vakantie te verwerken
zeker omdat je laat wil gaan slapen en weer vroeg opstaan. Maar als dit is hoe jullie graag jullie vakantie zien:
Ik had sowieso eerst alles aan de westkust gedaan en dan pas naar het oosten, dan win je iig nog wat uurtjes met reizen aangezien de klok terug gaat. Reizen in het donker zou ik ook niet aanraden. In steden kan het nog wel, maar wanneer je iets onderweg tegenkomt in the middle of nowhere gaat het wat uitdagender worden.

Ik had sowieso eerst alles aan de westkust gedaan en dan pas naar het oosten, dan win je iig nog wat uurtjes met reizen aangezien de klok terug gaat. Reizen in het donker zou ik ook niet aanraden. In steden kan het nog wel, maar wanneer je iets onderweg tegenkomt in the middle of nowhere gaat het wat uitdagender worden.
Iedereen reist op zijn eigen manier. Wij rijden ook veel aan het eind vd dag en 's avonds en zorgen altijd dat we 's morgens op tijd weer de weg op gaan. Het is voor ons ook heel normaal om zo'n 2000-2500km per week te rijden. Voor de komende reis kom ik uit op 8500km in 23dagen 
(LAX - GC - Bryce/Zion - Mon Val - Denver - Mt Rushmore - Yellowstone - Teton - SF - Yosemite - Highwy 1 - LAX)

(LAX - GC - Bryce/Zion - Mon Val - Denver - Mt Rushmore - Yellowstone - Teton - SF - Yosemite - Highwy 1 - LAX)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Is dat niet andersom?vimo schreef: Ik had sowieso eerst alles aan de westkust gedaan en dan pas naar het oosten, dan win je iig nog wat uurtjes met reizen aangezien de klok terug gaat.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4542 Weergaves
-