Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap in Charlotte (heenweg) en Chicago (terugweg)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
mcvandermeer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Overstap in Charlotte (heenweg) en Chicago (terugweg)

Bericht door mcvandermeer »

Beste forumleden
Dit jaar willen wij voor het eerst naar de VS, de westkust wel te verstaan.

De ticketprijzen varieren enorm en komen bij de goedkopere vluchten uit met een dubbele overstap.
In ons geval kijken wij naar:
Amsterdam-Londen Londen-Charlotte NC-Las Vegas
Las Vegas-Chicago Chicago-Dublin Dublin-Amsterdam

De overstaptijd in Charlotte is 1,5 uur. Als ik het goed begrijp moet je op de heenweg je koffer ophalen en opnieuw inchecken. Is dit te doen in Charlotte in 1,5 uur? Dit zou rond 15:00-16:00 uur zijn.

Terug via Chicago is slechts 1u10, maar voor een terugweg begreep ik dat je niet je koffer hoeft op te halen en opnieuw in te checken? Klopt dit? Anders vind ik ruim een uur erg krap - gaat alles goed heb je een super verbinding, maar een half uurtje oponthoud en je zit met de ellende. In Chicago stappen we rond 18:00 over.

Bedankt voor de tips
Gast

Re: Overstap in Charlotte (heenweg) en Chicago (terugweg)

Bericht door Gast »

Charlotte is een relatef klein vliegveld, je zult er geen problemen hebben om je vlucht te halen. Koffer hoef je alleen maar op te halen wanneer je de VS binnenkomt, en geef je weer af na de douane en immigratie. Op de terugreis hoef je daar niet naar om te kijken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op de terugweg overstappen in de usa is normaal gesproken makkelijk binnen het uur te doen. Ik heb volgens mij alleen in Washington (Dulles) ooit eens langer dan 10 min gedaan over een wissel tussen 2 gates op de terugweg. Maar ook dat was binnen 20min klaar. Voor de rest hooguit een paar minuten tussen de gates.
mcvandermeer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door mcvandermeer »

Bedankt voor de reacties zover. Wij hebben wel diverse ervaringen in Dubai, zelfs van de ene kant van dit megavliegveld naar de andere, met een metro, is met wat drukte binnen 45 minuten makkelijk te doen, met Amerika zijn we niet zo bekend.

Ik neem ook aan dat je vooraf thuis al je boardingpass kan printen voor je transfers, zodat je na het uitstappen direct naar je volgende gate kan gaan? Op de heenweg met een transfer in de VS ga je volgens mij wel door de immigratie heen en moet je je koffer afhalen. Neem ook aan dat dit zich wel vanzelf wijst ter plekke?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het wijst zichzelf ja.
Gast

Bericht door Gast »

mcvandermeer schreef:Op de heenweg met een transfer in de VS ga je volgens mij wel door de immigratie heen en moet je je koffer afhalen
Ja, dat had ik hierboven ook al vermeld. :wink:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

mcvandermeer schreef:Bedankt voor de reacties zover. Wij hebben wel diverse ervaringen in Dubai, zelfs van de ene kant van dit megavliegveld naar de andere, met een metro, is met wat drukte binnen 45 minuten makkelijk te doen, met Amerika zijn we niet zo bekend.

Ik neem ook aan dat je vooraf thuis al je boardingpass kan printen voor je transfers, zodat je na het uitstappen direct naar je volgende gate kan gaan? Op de heenweg met een transfer in de VS ga je volgens mij wel door de immigratie heen en moet je je koffer afhalen. Neem ook aan dat dit zich wel vanzelf wijst ter plekke?
Een grote hyper moderne luchthaven als Dubai vergelijken met de vaak verouderde infra van Amerikaanse luchthavens gaat niet op. Kan soms wat langer duren, maar wijst zichzelf.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie