Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Politieke discussies op AllesAmerika, jullie mening gevraagd

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Politieke discussies op AllesAmerika, jullie mening gevraagd

Bericht door Mrvanilla »

Naar aanleiding van diverse topics over de verkiezingen - en vooral het verloop daarvan - heeft het modteam besloten het bestaansrecht van het 'politieke subforum' eens nader onder de loep te nemen. De reden hiervoor is dat deze topics voor een deel een negatieve sfeer met zich meebrengen. Vanzelfsprekend botsen er meningen met elkaar - iets wat in principe prima is - maar escaleert dit vaak door op de man gespeelde beledigingen. Dit is niet alleen in strijd met de forumregels, het bezorgt het moderatorteam ook nog eens extra (vrijwilligers)werk. Vaak gaat dat gepaard met diverse 'meldingen' op berichten van andere leden, iets waar de moderators dan ook weer naar moeten kijken.

De beslissingen die dan genomen worden zijn eigenlijk nooit voor iedereen bevredigend, waardoor er als gevolg ook weer een negatieve 'vibe' richting het moderatorteam ontstaat. Dit staat steeds meer moderators, vanzelfsprekend, tegen. Sterker nog, er zijn een aantal moderators dat geen zin meer heeft om de politieke fora te modereren.

Uiteindelijk moeten zowel leden als moderators met plezier inloggen op dit forum. En dit soort topics lijken ervoor te zorgen dat het plezier soms ontnomen wordt. Daarnaast leeft bij ons de oprechte vraag waarom er toch een aantal leden zijn die, zelfs na herhaaldelijke verzoeken van moderators om het niet te doen, toch steeds weer de behoefte voelen om beledigende, vervelende of op de man gespeelde berichten te moeten plaatsen. Iedereen laat zich wel eens verleiden tot een felle discussie, daar is niets mis mee en hoort ook een beetje bij een forum, maar het gaat soms echt veel te ver.

Aangezien we niet zomaar een subforum definitief willen sluiten, zoeken we graag de dialoog met leden die hier een mening over hebben. Vanzelfsprekend graag op een correcte manier, met respect voor ieders mening. Vind jij dat het politieke forum moet blijven? Dan ook graag melden hoe we dan kunnen ondervangen dat het steeds escaleert. Mag het volgens jou weg, dan horen we dat ook graag.
Groetjes,
Daniel
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Politieke discussies op AllesAmerika, jullie mening gevraagd

Bericht door jan_nl »

Ik meng me meestal niet in de politieke discussies.

Wat volgens mij niet thuishoort op dit forum is een politieke discussie op zich, dus bijvoorbeeld of iemand het wel of niet eens is met de keuze voor een bepaald persoon.

Wat denk ik wel thuis zou kunnen horen hier is een discussie over de gevolgen die de keuze voor een bepaald persoon (nou ja Trump in dit geval) heeft voor bijvoorbeeld het natuurbeheer.

Jan
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Het probleem daarvan is dat het toch weer een politieke discussie wordt waarin met modder gegooid wordt.
Ik had zelf ook een vrij onschuldig topic geopend: draait ook uit op modder gooien en op politieke discussie terwijl ik maar 1 vraag had, dat was alles.
Wat mij betreft wordt het politieke deel idd afgeschaft, het werkt niet bepaald sfeer verhogend.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Dat de gemoederen hoog oplopen is niet verbazend en tot op zekere hoogte moet dat imo ook kunnen. Ad hominems moeten inderdaad niet toegestaan worden.
Het politieke landschap heft hele grote invloed op de community hier: wat gaat er gebeuren rondom het immigratiebeleid bijvoorbeeld, een heel belangrijk onderwerp voor de kern van de gebruikers.

Wat ik zou doen is het politieke forum achter een gebruikersgroep hangen. Bijvoorbeel een minimaal aantal geposte berichten en/of een minimale tijd geregistreerd voordat toegang verleend wordt. Gebruikers die zich bij herhaling misdragen kunnen vervolgens uit het specifieke forum geweerd worden (permanent of tijdelijk) als een algehele ban als te zwaar gezien wordt.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

ik zou het jammer vinden als het politieke deel verdwijnt. het hoort er ook een beetje bij al snap ik wel dat jullie er de balen van hebben ondertussen want het ging wel erg hard tegen hard de laatste tijd. ik kan me erg vinden in de oplossing van queste.

zou een toevoeging van like / dislike knoppen nog wat toevoegen? als steeds dezelfde mensen een stapel dislikes verzamelen wordt misschien transparanter wie de 'kwaaie peren' zijn.

ps en als jullie mod hulp nodig hebben. ik zit tegenwoordig dikker in mijn tijd dus als jullie extra handjes nodig hebben....
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Als het nu een echte discussie was, met argumenten en tegen argumenten viel er nog wat voor te zeggen.
Maar daar is het helemaal niet van gekomen.
Het debat bestaat niet meer in Nederland.
Ik ben er een uitgesproken voorstander van om op basis van de laatste ervaringen elke politieke " discussie " te vermijden.

Het onderwerp moet aanleiding zijn tot verbinding en kennisdeling onder mensen , niet tot negativisme en tegenstellingen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Elk onderwerp kan aanleiding zijn tot verbinding en kennisdeling onder mensen; helaas leiden veel onderwerpen vaak tot negativisme en tegenstellingen. Dat ligt m.i. niet aan het onderwerp maar aan de mensen.
Steeds weer blijken de meningsverschillen t.a.v. politieke onderwerpen heel groot te zijn en vaak worden die meningen naar mijn mening op een niet al te nette manier geuit. Dit zie je niet alleen op dit forum maar overal in de maatschappij en af en toe beginnen ook Nederlandse politici daar aan mee te doen. Dit probleem van verdeeldheid wordt in mijn ogen niet opgelost door de discussie dan maar te sluiten. Ik vind het belangrijk dat het gesprek voortduurt. Ik ben daarom niet voor sluiting van het subforum, al besef ik dat het modereren hiervan niet de gemakkelijkste en meest aantrekkelijke taak is.
De verschillen zijn er nu eenmaal en wij zullen daar allemaal hoe dan ook mee om moeten gaan.
Groet,

Old Faithful
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Old Faithful schreef: De verschillen zijn er nu eenmaal en wij zullen daar allemaal hoe dan ook mee om moeten gaan.
Dat ben ik helemaal met je eens, Old Faithful. De vraag die vervolgens dan in mij opkomt, is of een forum als dit - waar in principe een ieder zich voor zijn/haar plezier op inlogt - daar dan de juiste plaats voor is. Met nadruk op vraag, want ik weet het ook niet. Het gaat er in deze dan ook zeker niet om dat een discussie niet wenselijk is, dat is het in mijn ogen zeker wel. Het viel ons echter op dat er structureel door mensen misbruik wordt gemaakt van het podium dat hen geboden wordt. En op dat moment ontgaat mij de meerwaarde van het platform bieden (als AllesAmerika) dan volledig. Wat Bert zegt klopt: er worden haast geen argumenten geopperd en men is alleen bezig de berichten van de ander belachelijk te maken of te ridiculiseren. Daarnaast zie ik zelden dat men aan het einde van het gesprek elkaar een hand kan geven en 'agree to disagree' kunnen zeggen. Men blijft eindeloos in een vicieuze cirkel draaien, enkel de krachttermen veranderen (for the worse vaak).

Het geldt niet alleen voor de Trump/Clinton topics, het is al langer aan de orde in de 'offtopic' en 'politieke' subfora.

Dank voor ieders inbreng tot nu toe!
Groetjes,
Daniel
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Een discussie op basis van argumenten kan best leerzaam zijn. Maar helaas worden de meeste discussies op basis van een gevoel gedaan.
En daar kom je nooit tot overeenstemming.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

Ik zou het Politieke forum niet sluiten, daar heb je de mensen mee die er wel op een normale manier mee omgaan maar eerder degene aanpakken die die forumregels overtreden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Er is op het hele internet op allerlei fora en in veel groepen ruimte voor politieke discussie. Wat mij betreft gaat het politieke forum hier op Alles Amerika (in elk geval tijdelijk) dicht. Ik vind het verschrikkelijk dat de sfeer hierdoor danig verpest wordt.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Van mij mag AA politieke discussies bannen, al vind het wel jammer dat het zo ver komt. Maar de kracht van AA is vragen kunnen stellen en advies krijgen, en wellus-nietus discussies (of erger) hebben een negatieve uitstraling op subfora voor reisadvies en visa-/emigratiezaken. Dat de vrijwillige moderatoren te veel werk hebben aan topics met politieke discussies is dan de druppel die de emmer doet overlopen, lijkt me. Websites waar je stevig je mening en ongenoegen kan spuien zijn er genoeg, websites waar je enig vertrouwen hebt in antwoorden op je serieuze vraag zijn zeldzaam, en ik zie graag dat AA in die laatste categorie blijft vallen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou het jammer vinden als het politieke subforum verdwijnt, ik doe zelden mee met de discussie, maar volg het meestal wel.
En dat er dan soms een beetje negatieve sfeer komt, ja het leven is nou eenmaal geen "ponyhoff", dus af en toe een wat stevige discussie moet kunnen.

Als het gerealiseerd zou kunnen worden lijkt me het idee van Queste een hele goede.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het 'probleem' met het plan van Queste is dat de stevigheid vd discussie vaak gevoerd wordt tussen leden die al heel lang meegaan hier. Dan heeft de 'aantal posts' optie weinig nut imo. Al zal het idd nieuwe leden of leden die komen om te trollen al tegenhouden
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

IK lees die topics over de verkiezingen nooit, dus mij maakt het zelfs niet uit. Heel makkelijk 8)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind het gewoon erg dat moderators hier zoveel werk mee hebben en voor vervelende beslissingen komen te staan. Dit forum wordt al jaren in stand gehouden door het werk van mensen die dit volledig vrijwillig doen en er behalve Dennis persoonlijk niets mee verdienen. Zij zijn degenen die hier het meeste last van hebben en ik denk dat dit forum erg waardevol is als het gaat om informatie over reizen en emigratie en dat politiek elders uitgevochten mag worden.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Daarnaast leeft bij ons de oprechte vraag waarom er toch een aantal leden zijn die, zelfs na herhaaldelijke verzoeken van moderators om het niet te doen, toch steeds weer de behoefte voelen om beledigende, vervelende of op de man gespeelde berichten te moeten plaatsen.
Ik stoor me inderdaad soms echt heel erg aan dit soort uitingen, en begrijp ook niet dat mensen ondanks waarschuwingen hiermee door gaan. En toch zou ik het jammer vinden als de politieke discussies helemaal verdwijnen. Het unieke van de bijdragen op dit forum is juist de inzichten van mensen die zowel Nederlandse/Belgische als Amerikaanse ervaringen hebben - en buiten die vervelende bijdragen en trolls, heb ik veel van die inzichten met interesse gelezen (ook van mensen met een andere mening dan de mijne).

Dat gezegd, kan ik me echter heel goed voorstellen dat het mod team er op dit moment wel even genoeg van heeft. Als je vrijwillig zo'n taak op je neemt, moet het wel leuk blijven. Ik neem absoluut m'n pet af voor de geweldig manier waarop de mods hun taken tot nu toe hebben volbracht, en vind het echt heel erg dat er zelfs binnen het mod team hierdoor een negative vibe is ontstaan.

Hoe het probleem van onaangenaam escaleren aan te pakken? Ik neem aan dat jullie al vele opties hebben besproken en geef mijn idee hierover alleen omdat jullie er expliciet naar vragen, en niet omdat ik me een expert waan. Wat mij betreft geef je overtreders direct 1 publieke waarschuwing en gebeurt het dan nog een keer (of gaat de overtreder protesteren), een tijdelijke ban (1 of 2 maanden?). Gebeurt het na terugkomst weer, dan een lange of permanente ban. Maar dit alles blijft waarschijnlijk toch nog een zware taak, en geen enkele aanpak is "foolproof."

De "bottom line" voor mij is dit: als de mods het modereren van politieke discussies te moeilijk vinden, heb ik daar alle begrip voor. Ik vind het bewonderenswaardig dat jullie onze mening vragen, maar jullie (mods) gevoelens en meningen wegen gewoon het zwaarst en jullie hebben alle recht om politieke discussies af te schaffen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

In de politieke discussies op dit forum vond ik de mening van de Neder-Amerikanen en mensen met een bijzondere interesse voor Amerika, altijd wel boeiend en een meerwaarde tov de andere publieke fora. Meestal waren de discussies en de opmerkingen toch net iets diepgaander dan op een andere site.
Ik begrijp de reactie van de mods ook heel erg goed, jullie willen geen kleuterjuf zijn op zo'n forum.

Ik weet niet op dit technisch mogelijk is, maar kunnen leden gebrand worden van bepaalde topics of subfora? Anders zou je kunnen overwegen om alleen mensen die teveel op de man spelen te bannen uit het politieke subforum?

Ik merk bij mezelf dat de laatste verkiezingsuitslag mij ook wel bezig houdt. Ik zou het wel boeiend vinden om hier verder over te praten als dat kan.....
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het politieke subforum sluiten lijkt mij niet de oplossing. Goed, je bent wellicht af van de 'verhitte discussies' maar wat doe je als er straks verhitte discussies ontstaan in een ander subforum? Gaan we die dan ook sluiten? Er blijft dan weinig van het forum over.

Het politiek subforum dan enkel toegankelijk maken voor leden met een x-aantal posts of pas toegang na bepaalde tijd nadat men lid geworden is van het forum? Als dat technisch mogelijk is, wellicht een oplossing al zou ik het dan ook 'afgesloten' houden indien men niet ingelogd is zoals dit subforum en het off topic forum. Zou niet direct een voorstander van deze oplossing zijn maar als dat voor de mods het meest handig is, wellicht een optie.

Wat zou je verder kunnen doen? Handhaven! En daarmee bedoel ik handhaven zoals aangegeven door Dutchess:
Dutchess schreef:Hoe het probleem van onaangenaam escaleren aan te pakken? Ik neem aan dat jullie al vele opties hebben besproken en geef mijn idee hierover alleen omdat jullie er expliciet naar vragen, en niet omdat ik me een expert waan. Wat mij betreft geef je overtreders direct 1 publieke waarschuwing en gebeurt het dan nog een keer (of gaat de overtreder protesteren), een tijdelijke ban (1 of 2 maanden?). Gebeurt het na terugkomst weer, dan een lange of permanente ban. Maar dit alles blijft waarschijnlijk toch nog een zware taak, en geen enkele aanpak is "foolproof."
Deze oplossing is wellicht het meest bewerkelijke voor de mods maar goed, zij zijn er ook om onregelmatigheden aan te pakken. Ook dat is onderdeel van hun takenpakket, toch?? En ja, ik begrijp dat het modschap vrijwilligerswerk is en er vaak vele uren in gaan zitten maar men heeft wel een bepaalde taak op zich genomen. Daar hoort dit ook bij vind ik. Daar komt bij, ook forumleden besteden soms vele uren aan het geven van reacties op vragen van forumleden. Kortom, iedereen draagt het forum een warm hart toe en doet zijn/haar best er een mooi forum van te maken (en te houden).

Oplossing 2 en 3 (beperkte toegang + handhaven) zouden ook gecombineerd kunnen worden natuurlijk. :D

Overigens een pluim voor de mods om dit onderwerp bespreekbaar te maken op het forum! :thumbup: Ik weet dat ik wel eens fel uit de hoek kan komen (richting mods :oops: ) maar waardeer deze aanpak! :clap:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dutchess schreef: en vind het echt heel erg dat er zelfs binnen het mod team hierdoor een negative vibe is ontstaan.
Even benadrukken dat er geen negatieve vibe is binnen het modteam, maar wel een negatieve vibe naar oa. de vele politieke topics welke allemaal uit de hand lopen. Wij zijn, naar mijn mening, nog altijd een heel goed team dat probeert zijn uiterste best doet om voor iedereen goed te doen. Helaas is dat een utopie want als we bv een topic sluiten omdat het volgens ons uit de hand aan het lopen is, krijgen we meldingen van mensen die dat topic graag terug open willen 'want ze zijn nog niet uitgepraat over dat onderwerp (en ons zelfs van censuur beschuldigen), terwijl we ook meldingen krijgen in de trant van 'eindelijk hebben jullie dat topic gesloten'
En dat gebeurt vaker dan je denkt.

Roland, iedereen hier doet het vrijwillig en inderdaad kies je er dan zelf voor en hoort dat gedeelte van modereren er ook bij. En dan is voor niemand binnen het team een probleem. Maar als je elke keer opnieuw dezelfde meldingen moet plaatsen in hetzelfde topic, en dan nog vaak tegen dezelfde leden, omdat ze niet willen 'luisteren', dan gaat de fun er na een tijdje wel vanaf, of je daar voor kiest of niet. Voor jullie houdt dat op als jullie die melding gelezen hebben, maar voor ons blijft er achter de schermen over doorgepraat worden. Daar kruipt best veel tijd in, mede door het uurverschil.
Na weken en maanden van hetzelfde hoop ik dat je een beetje begrijpt dat we dat wat moe worden.

Los daarvan zou ik (als lid!) het ook spijtig vinden dat dit gedeelte van het forum zou verdwijnen, zoals aangehaald wordt door anderen heeft het wel degelijk invloed op het gewone leven van emigranten en kandidaat emigranten en zo te lezen in het topic van Vito ook van toekomstige reizigers.
Maar aangezien het zelden kan zonder elkaar voor ik weet niet wat uit te maken en elkaars mening door elkaars strot te willen duwen om toch maar hun gelijk te halen, lijkt het me moeilijk om de gulden middenweg te vinden. Zoals Daniel al zegt, niemand kan eens iets los laten en zeggen 'we agree to disagree'. En dat resulteert in een oeverloos gediscusieer waar gewoon geen einde aan komt en wat een enorme slechte sfeer met zich meebrengt en zelfs leden die vragen om hun account te laten verwijderen of gewoon wegblijven van het forum !!
Dat gaat voor ons als modteam gewoon een stap te ver. Vandaar nu de oproep vanuit het modteam om jullie mee te laten denken hoe dit eventueel op te lossen is. Daniel kwam met het idee op de proppen en iedereen stond er meteen achter, en zo te lezen jullie ook. We zijn erg benieuwd wat er uit de bus zal vallen
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer