Dachten wij vorige week nog: shit die brand ten noorden van LA, maar gelukkig hebben we hier pas een aantal dagen gepland aan het einde van onze reis, lazen wij vandaag dat er bij Big Sur/Highway 1 ook een flinke brand woedt en men kennelijk alle parken op de route gesloten heeft. Zo ook Julia Pfeiffer Burns en Point Lobos, die allebei op onze planning stonden.
Nu is dit onze eerste Amerika reis en we balen echt enorm. Om eerlijk te zijn heb ik er buikpijn van. Ik vraag me af of we überhaupt de eerste dagen van onze reis wel kunnen maken zoals gepland (en of we dan nog wel mooie uitzichten te zien krijgen) en of we niet straks voor de grote verrassing komen te staan dat de hele Pacific Coast Highway is afgesloten en wij weet ik niet hoe erg om moeten rijden naar Monterey (over een route waar "niks" aan is). Het is denk ik in ieder geval niet realistisch om te verwachten dat de parken eind volgende week weer open zijn. Weet iemand overigens of ook de 13mile drive in Carmel gesloten is? Ik kon dat niet vinden. Anyway: als ik nu een huil-smiley hiernaast kon vinden, dan had ik hem gebruikt.
Ik weet dat jullie ook geen tovenaars zijn en ook niks kunnen voorspellen, maar toch kom ik hier even voor.. ja voor wat eigenlijk? Geruststelling..?
Ik weet niet goed waar ik naar toe wil met dit topic. Even zeuren misschien, mijn stress kwijt krijgen (zodat ik de komende dagen hopelijk wel nog wat kan slapen en we toch ook vrolijk aan onze reis gaan beginnen).. geen idee. Ik zou graag onze volledige planning hierop zetten, zodat jullie misschien nog tips hebben voor evt. wijziging, maar ik heb ons schema echt stap voor stap uitgeschreven (27 pagina's), dus misschien een beetje veel van het goede. Ik kan het wel e-mailen, als iemand bereid zou zijn er eens naar te kijken (of er nog wat aan te veranderen valt, of dat we het misschien toch maar zo moeten proberen). Zo niet, dan kan ik wel de dagen neerzetten waarop we waar zouden doorbrengen.
Ik hoor het graag!