Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De hitte van Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marionvandewiel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

De hitte van Death Valley

Bericht door marionvandewiel »

Hallo allemaal,
Nog een dikke maand en dan vertrekken wij naar de VS voor een rondreis door het zuid-westelijke gedeelte. Vanaf Yosemite rijden wij door Death Valley NP naar Las Vegas. We overnachten in Furnace Creek. Het is dan begin Augustus.
Ik lees overal dat het heel mooi is maar waar ik me toch wel zorgen over maak is de hitte. 45 of 50 graden lijkt me niet te doen. Kunnen jullie me misschien tips geven hoe je daar het beste mee om kan gaan? Of gewoon ervaringen delen?
Bedankt!
Marion
Gast

Re: De hitte van Death Valley

Bericht door Gast »

marionvandewiel
Amerika-ontdekker

Goeie link, dank je!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Heel veel water meenemen en ook veel drinken, ook heb je niet direct dorst. Maak je niet te veel zorgen, er gaan elk jaar enorm veel mensen naar dit park, ook in de zomer. Zolang je 'normaal' doet kan er niet veel gebeuren. Ga dus geen (lange) wandelingen ondernemen en loop bijvoorbeeld bij de Mesquite Sand Dunes niet te ver van de parking weg. Plan activiteiten zoveel mogelijk in de ochtend en in de avond, dat scheelt al enorm.
Groetjes,
Daniel
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hou je hoed op !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc »

Warm is het zeker,

ik ben er in 2012 geweest, het was toen 50graden+, ruim een uur later en de airco op de hoogste stand waren we nog aan het zweten in de auto.
veel, heel véél, drinken.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
marionvandewiel
Amerika-ontdekker

Ja inderdaad, hoed op en veel drinken. En vooral 's ochtends vroeg of rond de schemering 's avonds dingen doen.
Ik heb ergens gelezen dat het een heel droge hitte is en daardoor minder zwaar dan een vochtige hitte zoals in Florida.
Klopt dat?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Zal droger zijn maar heet is heet! Vorig jaar midden in de zomer in Vegas geweest. 45 graden voor het eerst meegemaakt. Het is warm...Maar zoals voorgaande berichten VEEL water drinken!
Gast

Bericht door Gast »

Ik herhaal de link hier maar even die ik ook in het andere draadje heb gepost:

http://www.nu.nl/buitenland/4280776/vie ... taten.html

Alle slachtoffers worden omschreven als "ervaren wandelaars en mountainbikers".
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je geen dirt roads gaat rijden en je in of vlakbij je auto blijft is er niets aan de hand. Alleen hele korte wandelingen maken en zelfs bij een heel kort uitstapje zoals naar Zabriskie Point water mee en hoed op.
Wij hebben er meerdere keren overnacht in augustus, zie bijvoorbeeld ons 2004, 2006 en 2008-verslag. Plan je route zo dat je niet te vroeg in het park bent. Je kunt 's avonds gaan zwemmen, dat is een bijzondere ervaring.

Marianne
Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Dr.Phlox »

marionvandewiel schreef:overnachten in Furnace Creek. Het is dan begin Augustus.
Hoi Marion,
Wij hebben hier eind Juli 2015 geslapen. De gebouwen waar de kamers in zitten zijn lekker koel. verder is zoals andere aangeven, veel drinken en zorg voor goede beschutting op je lichaam. Maar alles was verder goed te doen.
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Neem water mee... (veel!). Je verbruikt ongeveer een liter per uur als je buiten bent/moet zijn. Ga het gebied niet in als je enige twijfels hebt over je huurauto en/of de airco. Ga geen zijwegen in die kleiner en kleiner en kleiner worden... het gebied wordt goed in de gaten gehouden, maar als ze je niet zien/kunnen vinden ben je weg...(ga dus niet off road.., mag met de meeste rentals ook niet)
Weet dat je in veel gebieden van het een op het andere moment geen bereik meer hebt met telefoon (en het gebied met bereik, ook al was het 5 minuten geleden niet te belopen is). Doe iets op je hoofd als je langer buiten moet zijn (en het liefst sowieso..) Blijf altijd bij elkaar als er iets gebeurt en bij de auto..
Laat een hotel verderop op de route weten dat je eraan komt.

Kijk de voorwaarden van huurauto/camper na... sommige bedrijven hebben geen zin in een sleeptripje door oververhitting en hebben aparte voorwaarden voor Death Valley dan wel voor de zomermaanden... weet waar je aan begint.
(zomaar een link met een verbod om Death Valley in te gaan in bepaalde maanden :

http://www.roadbearrv.com/rv-rental/Pag ... tions.aspx)

En veel plezier... het is schitterend!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Laat je vooral niet afschrikken en ga er niet vanuit dat het alleen in Death Valley warm zal zijn. Momenteel is het in zuid californië op veel plaatsen ook 48°C. Gebieden zoals Mojave, Phoenix, Las Vegas hebben ook zeer regelmatig hoge temperaturen (wat men dan in de VS als triple digits omschrijft, +100°F dus)

Zoals je zelf al zegt, het is een "droge" warmte en dat is veel beter te verdragen dan de vochtige hitte zoals bvb in Florida.

Als je als toerist je beperkt tot de toeristische plaatsen en geen gekke dingen gaat doen dan is er niets te vrezen. Honderdduizenden en meer hebben het je al voorgedaan. Mensen die op deze plekken omkomen hebben dit meestal aan zichzelf te danken. Extreme tochten ondernemen, van de verharde wegen afgaan, ....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het is al gezegd : heel veel drinken.
Maar zorg ook voor wat zout inname (chips, zoute koekjes, ...) en drank met elektrolyten, vb sportdranken.

Verder: bescherm je huid en je HOOFD

En gebruik je gezond verstand !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
marionvandewiel
Amerika-ontdekker

Dank jullie wel voor de tips en tricks.
Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot ik er ben, daarom denk ik er elke dag aan en maak ik me zo nu en dan ook een beetje zorgen. Maar alles wat jullie aanraden zal ik onthouden!
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

En bedenk dat het ook enorm anders kan zijn. Dat ik er eind juli 2014 was, was het er 18/19 graden (C) en regende het.
We moesten een jasje aan doen als we uit de auto gingen anders was het gewoon bijna te koud en de climate control van de auto begon warme lucht te blazen.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Wij waren er vorig jaar (september) en toen was het 48 graden. Het is wel even omschakelen als je dan uit een gekoelde auto stapt :-). Maar ik moet zeggen dat je er wel snel aan gewend bent. Voordeel is ook dat Furnace Creek een lekker zwembad heeft.

Zoals iedereen al heeft aangegeven, zorg voor voldoende water (beter te veel dan te weinig). Zorg voor een hoofddeksel en zorg ook dat je Death Valley inrijdt met een volle tank! Plan ook hetgeen je wil bezoeken in de ochtend of in de (voor)avond. Wij hebben alles in de ochtend gedaan vorig jaar, maar wij zijn dan ook altijd vroeg wakker :-)

Als je hier rekening mee houdt, dan hoef je alleen nog maar te genieten. Wij gaan dit jaar ook weer (wederom september) en kan niet wachten. Het is toch echt een van de meest bijzondere plekken op aarde waar wij zijn geweest!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
marionvandewiel
Amerika-ontdekker

michelvd schreef:En bedenk dat het ook enorm anders kan zijn. Dat ik er eind juli 2014 was, was het er 18/19 graden (C) en regende het.
We moesten een jasje aan doen als we uit de auto gingen anders was het gewoon bijna te koud en de climate control van de auto begon warme lucht te blazen.
Niet te geloven!
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Ik mankeer verder niets, heb een gezond hart maar net als honderdduizenden andere Nederlanders wat sneller last van hartkloppingen (meestal getriggerd door cafeïne, kunstmatige zoetstoffen of stress). Toen wij er waren was het 122 F en wanneer ik wat langer uit de auto bleef kreeg ik toch wat last van kloppingen en zelfs duizelingen. Daarvoor had ik hier bij hitte nog nooit last van gehad (maar ik had dan ook nog nooit temperaturen >42 gr meegemaakt) en ondanks dat ik genoten heb van DV, heb ik mij er niet heel prettig gevoeld.

Ieder lichaam reageert weer anders op de hitte en het blijven extreme condities in DV (maar dat geldt inderdaad voor grote delen van het Zuidwesten momenteel).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

We zijn net gisteren terug gekomen, zaten 1 en 2 juni in DV in Stovepipe wells, het was 128F dus 53C, hele kleine stukjes gelopen, meer om wat foto's te maken. Gewoon rustig aan doen. 's Avonds deed de moteleigenaar ook nog gezellig het kampvuur aan alsof het jog niet warm genoeg was haha maar wel gezellig!
De laatste 3 dagen waren we in Phoenix waar we nog plannen hadden maar die moesten veranderen door de hitte dus alleen binnenactiviteiten gedaan, ook daar 126F.
Als je wat wilt doen, vroeg opstaan want 's middags koelt het niet echt af, vaak is het rond 4 uur het heetst daar en de hitte blijft nog heel lang hangen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer