Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Entertainmentsysteem in het Nederlands met Air Berlin?
Entertainmentsysteem in het Nederlands met Air Berlin?
Ik overweeg om met Air Berlin volgend jaar rechtstreeks naar Fort Myers of Miami te vliegen.
Heeft iemand info over het entertainment systeem in het vliegtuig? Volgens mij eigen scherm p.p.
Maar zijn de (kinder)programma's ook in het Nederlands te zien, of evt ondertiteld?
En kunnen er spelletjes op gespeeld worden?
Anders moet ik iets gaan verzinnen voor mijn kids van dan 10 en 13. Iets met de iPad ofzo, al heb ik geen idee hóe....
Het is het makkelijkst als het gewoon in het vliegtuig zit. Net als bij onze reis naar Mexico, dat was ideaal. Het onbeperkt tv kijken/spelletjes doen weten ze namelijk nog héél goed hahaha, was een van de leukste dingen haha.
Ik heb nog nooit zelf vliegtickets geboekt en al helemaal niet voor zo'n verre reis! Ik vind het dus best een beetje spannend. Nog tips waar ik het beste kan boeken? Skyscanner/Momondo/Cheaptickets enzo?
Waar moet ik op letten? Ook straks qua inchecken enzo, hoe werkt dat?
Heeft iemand info over het entertainment systeem in het vliegtuig? Volgens mij eigen scherm p.p.
Maar zijn de (kinder)programma's ook in het Nederlands te zien, of evt ondertiteld?
En kunnen er spelletjes op gespeeld worden?
Anders moet ik iets gaan verzinnen voor mijn kids van dan 10 en 13. Iets met de iPad ofzo, al heb ik geen idee hóe....
Het is het makkelijkst als het gewoon in het vliegtuig zit. Net als bij onze reis naar Mexico, dat was ideaal. Het onbeperkt tv kijken/spelletjes doen weten ze namelijk nog héél goed hahaha, was een van de leukste dingen haha.
Ik heb nog nooit zelf vliegtickets geboekt en al helemaal niet voor zo'n verre reis! Ik vind het dus best een beetje spannend. Nog tips waar ik het beste kan boeken? Skyscanner/Momondo/Cheaptickets enzo?
Waar moet ik op letten? Ook straks qua inchecken enzo, hoe werkt dat?
Re: Entertainmentsysteem in het Nederlands met Air Berlin?
Ik neem aan dat je vanaf Duitsland vliegt? Dan kun je er van uitgaan dat er niks in het Nederlands is. Dat was tenminste mijn ervaring toen ik twee jaar geleden met ze vloog. Wel was er op de terugweg een Nederlands sprekende steward. Maar waarom op Air Berlin focussen? Er zijn zat andere airlines. Over hoe je het beste een vliegticket kunt boeken gebruik je het beste de zoekfunctie rechtsboven. Type vliegticket in en je krijgt veel informatie. En inchecken? Ik begrijp dat jullie al eens naar Mexico zijn gevlogen dus dan weet je wel hoe het gaat?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
KLM gaat ook rechtstreeks op Miami vliegen, dus als het je om een rechtstreekse vlucht te doen is, is dat ook een optie.
En anders gewoon TUI. Stop in Orlando stelt niet veel voor.
En anders gewoon TUI. Stop in Orlando stelt niet veel voor.
Nou, we willen persé een rechtstreekse vlucht. Of dat nou vanaf Amsterdam/Brussel/Dusseldorf is, maakt op zich niet zoveel uit. Maar vanaf Dusseldorf lijkt het het goedkoopste te zijn, m.n. vliegen op Fort Myers. Bedoeld voor juli 2017.
En naar Mexico was volledig door het reisbureau geregeld, dus behalve de documenten op het reisbureau ophalen hoefden we verder zelf niets te regelen.
Maar aangezien ik, hier lezende, wel begrepen heb dat je flink kunt besparen door alles zelf te boeken, wordt dat nu het plan. Te beginnen met de tickets
Zou erg jammer zijn als er geen NL talig pakket is, vooral voor de kinderen.
Maar om daar nu speciaal voor vanaf Amsterdam met KLM/TUI te vliegen...? Als het nageoeg niks scheelt met Dusseldorf dan wel, maar niet als het honderden euro's scheelt.
En naar Mexico was volledig door het reisbureau geregeld, dus behalve de documenten op het reisbureau ophalen hoefden we verder zelf niets te regelen.
Maar aangezien ik, hier lezende, wel begrepen heb dat je flink kunt besparen door alles zelf te boeken, wordt dat nu het plan. Te beginnen met de tickets

Zou erg jammer zijn als er geen NL talig pakket is, vooral voor de kinderen.
Maar om daar nu speciaal voor vanaf Amsterdam met KLM/TUI te vliegen...? Als het nageoeg niks scheelt met Dusseldorf dan wel, maar niet als het honderden euro's scheelt.
Toen wij in 2012 met Air Berlin van Dusseldorf naar Miami vlogen was het vele malen goedkoper dan KLM, dus ik kan mij de keus goed voorstellen.
Het was een gewoon entertainment systeem met spelletjes en films. Ik weet niet meer of er een taalkeuze was.
Ik boek altijd via de site van de maatschappij zelf. Dat vind ik makkelijker als ik nog contact moet hebben om de een of andere reden.
Het was een gewoon entertainment systeem met spelletjes en films. Ik weet niet meer of er een taalkeuze was.
Ik boek altijd via de site van de maatschappij zelf. Dat vind ik makkelijker als ik nog contact moet hebben om de een of andere reden.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
via deze site kun je een PDF downloaden van de langhauls van Air Berlin .... Geen NL ...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je kunt het ook zien als een les in de Duitse taal voor je kinderen
, ik woon in het oosten van het land en heb door het kijken naar Duitse tv zenders een aardig woordje Duits geleerd. 

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zie dat ik de link vergeten ben ....
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb hier tijdens de zomervakantie jarenlang Duitse kinderen in huis gehad die er nooit een probleem mee hadden om een film in het Nederlands te zien. Onze kinderen kregen bij veel Amerikaanse vluchten alleen Engelstalige films te zien, en als we op vakantie zijn in buitenland is daar ook geen Nederlandse tv. Toch konden ze zich altijd prima vermaken met kinderprogramma's is desbetreffende taal. Ik denk dat kinderen hier vaak flexibeler in zijn dan volwassenen omdat ze veel visueler zijn ingesteld. Kinderen kijken tot een bepaalde leeftijd meer naar de plaatjes dan dat ze naar teksten luisteren. (en met een beetje mazzel hebben ze film al eens gezien, dan weten ze helemaal al hoe hij gaatKletskous schreef: Anders moet ik iets gaan verzinnen voor mijn kids van dan 10 en 13. Iets met de iPad ofzo, al heb ik geen idee hóe....
Het is het makkelijkst als het gewoon in het vliegtuig zit. Net als bij onze reis naar Mexico, dat was ideaal.

Edit:ik zie dat de oudste 13 is, maar ik denk evengoed dat hij het wel zal kunnen volgen, desnoods in het engels.
Ja, wie weet maak ik me inderdaad te druk hoor. De oudste is tegen die tijd inderdaad 13 jaar en net het 1e jaar brugklas gehad dus wie weet kan hij het Engelse dan wel een beetje volgen. En misschien snappen ze idd het Duits ook nog wel een beetje, en anders maar vooral het beeld kijken hahah. Maar ik heb het gewoon allemaal graag goed geregeld, als dat maar enigszins kan 
Punt is alleen dat ik van iPads enzo verder weinig verstand heb. Gebruik m vooral voor surfen op het Internet.
Stomme vraag wellicht, maar wij hebben recent Ziggo Horizon thuis gekregen en ook die app op de iPad gezet. Daar kun je dus tig films via My Prime op kijken. Op zich zou het een prima oplossing kunnen zijn dus. Maar werkt die app en de films dan ook in het vliegtuig ??
Of moet ik toch een ITunes-kaart kopen en gewoon wat betaalde films dan downloaden? Die kun je in elk geval dan in het vliegtuig kijken toch?

Punt is alleen dat ik van iPads enzo verder weinig verstand heb. Gebruik m vooral voor surfen op het Internet.
Stomme vraag wellicht, maar wij hebben recent Ziggo Horizon thuis gekregen en ook die app op de iPad gezet. Daar kun je dus tig films via My Prime op kijken. Op zich zou het een prima oplossing kunnen zijn dus. Maar werkt die app en de films dan ook in het vliegtuig ??
Of moet ik toch een ITunes-kaart kopen en gewoon wat betaalde films dan downloaden? Die kun je in elk geval dan in het vliegtuig kijken toch?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Airberlin heeft geen NL entertainment maar was verder wel heel prima. Ik zou me hier niet al te druk over maken; onze kinderen (toen 7 en 4) keken gewoon in alle talen van de wereld. Met de oortelefoontjes die je van de airline kreeg was het zowiezo niet te verstaan 

Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Tui vliegt rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Orlando en dan overstap naar Miami. Terug rechtstreeks vanaf Miami, dat is wel prettig omdat je dan de nachtvlucht niet hoeft over te stappen....
Wellicht een optie. Ze vliegen met de Dreamliner, en het entertainment aan boord is of in het Nederlands of ondertiteld.
Wij betaalden slechts €399 voor ticket (17 juni heen en we vliegen 8 juli terug).
Wellicht een optie. Ze vliegen met de Dreamliner, en het entertainment aan boord is of in het Nederlands of ondertiteld.
Wij betaalden slechts €399 voor ticket (17 juni heen en we vliegen 8 juli terug).
Ik zou me daar ook geen zorgen over maken. Kinderen zijn zo weg met die systemen, in welke taal dan ook (veel sneller dan ikzelf - meestal moeten zij mij met die dingen helpen i.p.v. andersom
). Voor spelletjes maakt de taal niet uit en met tekenfilmpjes of andere films redden ze zich ook wel.

Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Vorig jaar in het voorjaar nog met AirBerlin naar Florida gevlogen en het entertainment systeem is in het Duits of het Engels, kan je gewoon kiezen in het menu. We vinden het wel een goede luchtvaartmaatschappij die zeker in de toekomst ook bij onze keuzemogelijkheden valt als we naar Florida gaan.
Miami is een heel drukke luchthaven en Fort Myers is dan heel rustig en een 'kleine' luchthaven die zeker onze voorkeur wegdraagt. Ook die kant van Florida is super.
Miami is een heel drukke luchthaven en Fort Myers is dan heel rustig en een 'kleine' luchthaven die zeker onze voorkeur wegdraagt. Ook die kant van Florida is super.
Oké, daar moet ik me dus niet door laten tegenhouden begrijp ik. Is ook wel zo, dat kinderen dat allemaal snel doorhebben, sneller als wij hahaha.
En vanaf Amsterdam met Tui is zeker ook een optie, mits rechtstreeks en prijstechnisch gunstig, of het goedkoopst.
Nu nog wachten wanneer de tickets in de verkoop gaan. Duurt dat nog lang ???
En vanaf Amsterdam met Tui is zeker ook een optie, mits rechtstreeks en prijstechnisch gunstig, of het goedkoopst.
Nu nog wachten wanneer de tickets in de verkoop gaan. Duurt dat nog lang ???

2002 : West-Amerika
Over het algemeen 330 dagen van te voren.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Los van het feit dat je bij Tui voor dit entertainment extra moet betalen, is het ook nog eens van zeer slechte kwaliteit. De schermen zijn best mooi groot, maar het aangeboden programma stelt niets voor. Vorige week maandag zag ik niemand om mij heen die het systeem geactiveerd had. Ik ook niet, had IPad vol staan.Terpies schreef:Tui vliegt rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Orlando en dan overstap naar Miami. Terug rechtstreeks vanaf Miami, dat is wel prettig omdat je dan de nachtvlucht niet hoeft over te stappen....
Staar je ook niet blind op die Dreamliner, het toestel is wat stiller en dat is het dan ook wel. Verder is het wat de maatschappij er van maakt en Tui heeft het toestel volgepropt met stoelen. Beenruimte economyclass ging nog wel, maar de stoelbreedte is echt minder en dat merk je gelijk. Verzorging aan boord was goed en cabincrew was reuze vriendelijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Heb je überhaupt al in de Dreamliner gevlogen? Het geluid is vele malen minder, zoals je aangeeft, maar ook de cabinedruk is hoger waardoor je meer zuurstof in de lucht hebt. Ik vond het zeer aangenaam vliegen.
Ik ben net terug uit de USA en de Dreamliner was prima...grote bagage bakken, fijne moderne stoelen, relatief veel beenruimte, entertainment was oke, en misschien outdated met wat er nu te koop is op blu-ray maar heb toch ook de laatste StarWars en The revenant kunnen zien. Als jij alles op je iPad had staan zal dat vast niet allemaal legaal zijn, en in ieder geval duurder dan die €7,50 die het entertainment aan boord kost.
De service aan boord is karig: je moet overal voor betalen, weet niet of dat de lage prijs rechtvaardigt, maar volgens mij was klm twee jaar geleden niet echt veel beter.
Ik ben net terug uit de USA en de Dreamliner was prima...grote bagage bakken, fijne moderne stoelen, relatief veel beenruimte, entertainment was oke, en misschien outdated met wat er nu te koop is op blu-ray maar heb toch ook de laatste StarWars en The revenant kunnen zien. Als jij alles op je iPad had staan zal dat vast niet allemaal legaal zijn, en in ieder geval duurder dan die €7,50 die het entertainment aan boord kost.
De service aan boord is karig: je moet overal voor betalen, weet niet of dat de lage prijs rechtvaardigt, maar volgens mij was klm twee jaar geleden niet echt veel beter.
Neem een kleurboek mee, altijd prijs!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Sorry hoor, maar ik sluit me bij Ruud aan. Het entertainmentprogramma bij TUI in de Dreamliner is echt héél slecht. Ik koop het volgende keer niet meer. Ik heb niet een fijn of bekend muziekje kunnen vinden.
Maar goed, dit is
want het ging over AirBerlin.
Maar goed, dit is

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5869 Weergaves
-