Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voorstellen robreflo

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
robreflo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

voorstellen robreflo

Bericht door robreflo »

Dag allemaal,
Deze zomer gaan we met ons gezin(5 personen)-( kinderen 11-12-13 jaar) naar West-Amerika. We doen er de belangrijkste trekpleisters (los Angeles - grand canyon - Page - zion NP - las vegas - death vally - yosemite-san francisco - highway1 - los angeles).
We trekken van hotel naar hotel. Alles ligt al zo goed als vast. Maar heb natuurlijk hier en daar nog kleine vraagjes:

-kunnen we overal cash betalen?
-dollars hier wisselen of euro's meenemen en daar wisselen?
-leuke tips voor de vliegtijd te overbruggen?
-soms is ontbijt niet inbegrepen...ontbijten jullie dan in het hotel of gaan jullie op stap en is er wel iets te vinden van 'ontbijtbars'?
-Darwin Falls, is er daar water in de zomer?
-kunnen er in yosemite beren gespot worden? (op welke wandeling?)
-ons vliegtuig stijgt op in LAX om 17.55u, Ons hotel ligt dicht bij de luchthaven. Kunnen we in de voormiddag nog Los Angeles bezoeken? Best met metro dan naar down town of toch met auto naar down town? (bang voor vele filles....)

Dank voor de vele info en tips die ik op dit forum al las!!!!!! :thumbup:
Groeten, Robreflo
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: voorstellen robreflo

Bericht door PSVwally »

Je kan op de meeste plekken met cash betalen. Toch zijn een aantal zaken makkelijk/handiger of goed met cc te betalen.

Ontbijt niet inbegrepen is ontbijtbar of supermarkt lijkt mij.

Beren in Yosemite is gewoon puur geluk. Over het algemeen zal je ze iig niet in curry village zien.

Ik zou als je vlucht om 17.55 vertrekt en je 3u vooraf je auto in moet leveren wel opletten dat je echt optijd vertrekt uit downtown. Ik zou de auto pakken. De metro komt volgens mij niet eens helemaal bij lax.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

LAX is te bereiken met metro. Wel moet je met een shuttlebus tussen metrostation en terminal reizen, gratis op vertoon metrokaartje.
Voor ontbijt zijn er diverse mogelijkheden. Kijk op googlemaps naar restaurants bij je hotel.
Gast

Bericht door Gast »

De beren in Yosemite park komen meestal tussen 2 en 4 uur opdraven om handtekeningen uit te delen, dus als je er rond 1 uur bent denk ik dat je een goede kans maakt om ze te zien.

Ik zag net op hun Facebook pagina dat ze tegen die tijd een kleintje hebben, dus leuk voor een foto momentje.....

Serieus...wat denk je zelf?

Overigens is het in de meeste hotels tegenwoordig vrijwel onmogelijk om cash te betalen, vanwege de mogelijkheid bij een credit card om eventuele schade te verhalen(of BV naleven van een non-smoking policy).

Ook krijg je zonder credit card geen huurauto mee.

Dus ik hoop dat je je dat realiseert en niet denkt dat je overal cash kunt betalen. Continu geld pinnen in een ATM zadelt je ook nog eens op met opname kosten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer