Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek Glacier National Park tijdens de zomermaanden, de moeite waard?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bezoek Glacier National Park tijdens de zomermaanden, de moeite waard?

Bericht door Anjes »

Hoi!
We zijn al voorzichtig een planning aan het maken om in de zomer van 2017 naar de VS te gaan ivm de eclips.
Waarschijnlijk verblijven we rond de 21ste in Madras. Op weg daar naar toe dacht ik Glacier National Park te bezoeken maar op de website staat bij de seizoenen alleen winter, lente en herfst genoemd....

Iemand ervaring met dit park in de zomermaanden? Is het wel de moeite waard om dit park in augustus in onze planning op te nemen?

groetjes
Anjes
Laatst gewijzigd door Hinko op 06 jun 2016, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel ter verduidelijking aangepast.
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: bezoek Glacier National Park

Bericht door annet2009 »

Ik weet niet op welke site je hebt gekeken, maar Glacier NP is juist een park voor de zomermaanden.
De Going-to-the-Sun Road is namelijk maar een paar maanden per jaar in zijn geheel geopend.
Meestal opent ie eind juni/begin juli (als ze hem sneeuwvrij hebben) en hij sluit uiterlijk half oktober.

Dit is de officiele site van het park: https://www.nps.gov/glac/index.htm
met hier informatie over de Going-to-the-Sun Road: https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/gtsrinfo.htm

En het is zeker zeer de moeite waard dit park in je reis op te nemen!
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Bezoek Glacier National Park tijdens de zomermaanden, de moeite waard?

Bericht door Marco en Cindy »

Helemaal eens met Annet. Wij zijn er geweest in september en hebben op de Going to the sun road nog zelfs behoorlijk wat sneeuw gezien.
In ons verslag van 2014 kun je er het een en ander over lezen en zien (dag 9 en 10).
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Glacier NP is gewoonweg een fan-tas-tisch WANDELpark.
Behalve via de rit langs de Going-to-the-Sun Road ga je niet veel zien als je de auto niet uitkomt.
Maar als je van wandelingen in een ongerepte natuur houdt is dat the place to be.
Wij rijden er op het eind van deze maand zelfs behoorlijk voor om, gewoon om er opnieuw te kunnen gaan wandelen.
Zie via onze indexpagina voor verslagen en video's van dit schitterend stuk natuur.

Noot: East Glacier is heel wat indrukwekkender dan West Glacier (persoonlijke mening uiteraard).
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik vind Glacier een van de mooiste parken. Niet overslaan!
Ken je de openingsscene van de Shining? Dat is Glacier.
Het Hotel staat een paar staten verderop. Die is niet te vinden in Glacier, maar in Oregon. http://www.timberlinelodge.com/the-shining/

Deze dus:

De "going to the sun road" is nu wel verbreed, vroegah, was hij af en toe erg smal.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Anjes »

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn zo enthousiast, dit park houden we in onze route!

Annet zegt:
Ik weet niet op welke site je hebt gekeken, maar Glacier NP is juist een park voor de zomermaanden
Op die site heb ik dus gekeken en daar staat bij plan your visit bij openingstijden en seizoenen echt alleen maar spring, fall en winter. Dus ik dacht als op de officiele parksite de zomer niet eens genoemd wordt als seizoen...... :shock:

bedankt ook voor de links. Ik ben een Stephen King fan dus alweer een reden om te gaan. :D
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bedoel je onderstaand stukje? Dat staat juist onder Off-Season:
Visiting in the Off-Season

Many people enjoy the "off-seasons" as a time when the park is a bit quieter.

Fall can be spectacular, but visitors will need to be more self reliant, as facilities begin to close down for the season.
Winter provides a carpet of snow that makes for some good cross-country skiing opportunities.
Spring tends to arrive late and last a very brief time, but can provide an interesting and quiet experience.
Marianne
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Anjes schreef:Allereerst bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn zo enthousiast, dit park houden we in onze route!

bedankt ook voor de links. Ik ben een Stephen King fan dus alweer een reden om te gaan. :D
YES!!! :thumbup:
We zijn er al vele keren geweest en de laatste keer ruim een week. Volgend jaar gaan we weer.... het is er gewoon te mooi.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Going-to-the-Sun Road Now Open
The National Park Service has opened all 50 miles of Going-to-the-Sun Road to vehicles, fighting through snow and ice near Logan Pass to fully clear the road. A scenic alternative to Highway 2, this engineering marvel winds through the park's wild interior and offers travellers the opportunity to take in some of Glacier National Park's best views during a 2 hour drive. With Going-to-the-Sun Road now open, Summer has officially arrived to Northwestern Montana!
While snow is still prevalent near Logan Pass, park visitors are able to drive the scenic route from West Glacier to St. Mary on the newly cleared road. Motorists should take caution during certain stretches of the drive, particularly along Rim Rock where the road has been narrowed by temporary concrete barriers.

With the opening of Going-to-the-Sun Road, many cyclists will be chomping at the bit to test their endurance. Motorists, please exercise caution when going around corners. Cyclists should be aware that bicycle safety restrictions are in effect until Labor Day weekend and that bicycling between Apgar Campground and Sprague Creek Campground is prohibited from 11:00 a.m. to 4:00 p.m. until September 5. Similar restrictions apply for cyclists planning to ride eastbown between Logan Creek and Logan Pass (cycling prohibited from 11:00 a.m. to 4:00 p.m.).
Please note that while the road is open, conditions may change. To get the latest details on Going-to-the-Sun Road, visit the National Park Service's webpage for road statuses.
Now that Going-to-the-Sun Road is open, there's no better time to sign up for a Red Bus Tour if you haven't already. Learn more about Red Bus Tours and how there is no better way to experience the beauty and history of Glacier National Park. Hurry, tours are filling up fast!
Marc Ducharme
General Manager
Glacier National Park Lodges
©2016 Xanterra Parks & Resorts, All rights reserved.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer