Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bizarre prijzen post
Bizarre prijzen post
Een vriendin van mij gaat mij deze week een pakket sturen met allemaal Nederlandse dingen (
) en zij betaalt voor een pakket van ong 5 kg maar iets van 30 euro. Ik wil ook een pakket terug sturen naar haar, en zit te kijken naar de prijzen voor hetzelfde gewicht, en ik kom telkens uit op bedragen van 120 dollar plus !!! Hoe kan dit? Zijn de bedragen gewoon absurd verschillend of zit ik bij de verkeerde postkantoren te kijken? (UPS enz).

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Bizarre prijzen post
USPS heeft flat rate boxes, die kunnen redelijk voordelig zijn. En de doos is inbegrepen!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Behalve die is het inderdaad idioot duur! Ik krijg regelmatig vragen of ik dingen door kan sturen en weiger die, tenzij het familie of goede vrienden zijn, want het kost meer om te verzenden dan het produkt vaak.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Prijzen zijn flink omhoog gegaan. Ik had naar iemand een kenteken plaat verzonden naar Nederland. $22 voor de plaat. Vond het een duur grapje. Zelfde naar hier was zes euro ofzo. USPS heeft ook een nieuwe regel hier, je CC MOET een handtekening hebben anders doen zij de transactie niet (ik heb check ID op mijn kaarten).
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
pakketjes vanuit de US zijn helaas ontzettend duur ...... helaas ... 
-
Gast
Big_Mo schreef:USPS heeft ook een nieuwe regel hier, je CC MOET een handtekening hebben anders doen zij de transactie niet (ik heb check ID op mijn kaarten).
- goldenhills
- Amerika-expert
Oef, ik zie dat een USPS medium size flat rate box (max. 20 lbs) naar NL $66.50 kost
Een small size flat rate (max 4 lbs) is $33.95, ook niet goedkoop.
Een paar jaar geleden kost dat nog iets van $12 geloof ik...
USPS is nog steeds wel aanzienlijk goedkoper dan FedEx etc.
Een small size flat rate (max 4 lbs) is $33.95, ook niet goedkoop.
Een paar jaar geleden kost dat nog iets van $12 geloof ik...
USPS is nog steeds wel aanzienlijk goedkoper dan FedEx etc.
Ik had het opgezocht en inderdaad, het is wel het goedkoopste maar toch niet helemaal waar ik op hoopte. Bizar. En ook erg vervelend, want ik kan me het niet veroorloven om iets terug te sturen!

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Nog even en je kan het beter persoonlijk gaan brengen
..
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
In het verleden was het mogelijk pakketten uit de US via zeepost te verschepen. Dat werd om een of andere reden opeens afgeschaft - jaren geleden al.
Sinds die tijd moet alles per luchtpost worden verzonden en dat heeft het inderdaad vele malen duurder gemaakt. Plus de rates gaan regelmatig omhoog.
Ook is men in Ned. - bij mijn weten - strenger geworden mbt. invoerrechten en btw. Dat wordt ook over de porto berekend.
Sinds die tijd moet alles per luchtpost worden verzonden en dat heeft het inderdaad vele malen duurder gemaakt. Plus de rates gaan regelmatig omhoog.
Ook is men in Ned. - bij mijn weten - strenger geworden mbt. invoerrechten en btw. Dat wordt ook over de porto berekend.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 17983 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties