Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Printje: Rondreis Noordwest 2017: Rondje Denver of Seattle-Denver??(zonder Canada)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Printje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Printje: Rondreis Noordwest 2017: Rondje Denver of Seattle-Denver??(zonder Canada)

Bericht door Printje »

Hallo iedereen,

na een zeer geslaagde reis (dankzij de hulp van het AA-forum!! :clap: ) in het zuidwest van Amerika, zijn we gebeten om er een vervolg aan te breien:
we zouden heel graag het noordwesten verkennen. Yellowstone NP staat zeer hoog aangeschreven dus hiervoor willen zeker we voldoende tijd uittrekken. Aangezien er kan geboekt worden vanaf 1 mei willen we er zeker op tijd bij zijn. Dus ik ben al een geruime tijd bezig met het forum af te schuimen naar informatie, waar ik zeker niks te kort kom....maar het is niet zo gemakkelijk om te plannen...misschien dat jullie jullie menig kunnen geven...

We zouden dus eind juli 2017 vertrekken voor 23 dagen max 24 en we reizen met kinderen van dan 10 en 6 maar goed stappers.
In instantie dacht ik te vertrekken vanuit Seattle daar Olympic NP ook ons zeer sterk aanspreekt. Maar ik denk naar haalbaarheid het iets van teveel van het goede is...? En dat ik dit ten koste van South-Dakota zal zijn.

Ik heb een paar routes uitgestippeld, de NP zelf heb ik nog niet uitgediept.

Route 1 :
Brussel - Seattle
Seattle/Olympic NP
Olympic NP
Olympic NP/Mount Renier of North Cascades
Mount Renier of North Cascades - Coeur d'Alene
Coeur d'Alene - Glacier NP
Glacier NP
Glacier NP - Yellowstone (West)
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP / Gran Teton NP (waar plannen???)
Yellowstone NP - Cody (Buffalo - Big Hor NP)
Cody - Sheridan
Sheridan - Deadwood
Deadwood - Custer ( Badlands NP - Crazy Horse memorial - Mount Rushmore)
Custer (Black Hills - Custer State Park - Wind Cave Park)
Custer - Cheyenne
Cheyenne - Estes Park/ Rocky Mountains
Rocky Mountains
Rocky Mountains/ Denver
Denver - Brussel

Of

Route 2:
Brussel - Denver
Denver - Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP – Cheyenne
Cheyenne – Custer area
Custer area (Custer State Park, Wind Cave NP)
Custer area (Mt. Rushmore & Crazy Horse Memorial)
Custer – (Badlands Nat. Park) - Deadwood
Deadwood - Glacier NP
Glacier NP
Glacier NP – Sheridan/Buffalo
Sheridan/Buffalo – Cody
Cody – Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone – Jackson (Grand Teton NP)
Jackson – (Green River) – Rock Springs
Rock Springs – (Flaming Gorge) – Vernal
Vernal – Black Canyon Gunnison NP
Black Canyon Gunnison NP – Denver
Denver - vertrek Brussel

We vinden vooral natuur en voldoende afwisseling belangrijk, misschien zijn er andere suggesties ?
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rondreis Noordwest 2017: Rondje Denver of Seattle-Denver??(zonder Canada)

Bericht door ingrid14 »

Het begin van je route 1 kan ik niet beoordelen.
Vanaf Yellowstone is het wel haalbaar.
Wij gaan dit jaar zelf van Seattle naar SF en ik heb gepland: 3 nachten Seattle, 2 Port Angeles, 2 Forks, 2 Mt Rainier.

Jullie 2de route is ook mooi (wij deden ongeveer zoiets in 2011, wel zonder Glacier)
Ik zou wel van Jackson naar Vernal rijden, zonder tussenstop.
De nacht die je wint, zou ik dan voor een 2de nacht Jackson nemen. Dan heb je een volle dag voor Grand Teton.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Printje: Rondreis Noordwest 2017: Rondje Denver of Seattle-Denver??(zonder Canada)

Bericht door Martin & Marianne »

De eerste route kan goed hoewel de tijd voor Olympic NP en voor Mt Rainier wel weinig is. Kijk voor dat deel eens in ons 2006-verslag.
In de tweede route heb je Glacier war vreemd gepland. Dat is te ver vanuit Deadwood en waarom daarna naar Sheridan? Ik denk dat je voor Glacier zelf wel 2 dagen uit mag trekken maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je er wilt doen. Het blijft wel een lastig park om in te plannen vind ik; wij zijn voor volgend jaar ook met vergelijkbare routes bezig maar zijn er nog niet uit.
Willen jullie de zonsverduistering ook nog meemaken?

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Printje: Rondreis Noordwest 2017: Rondje Denver of Seattle-Denver??(zonder Canada)

Bericht door vana »

De eerste route is goed haalbaar.
Yellowstone NP - Cody (Buffalo - Big Horn NP)
Cody - Sheridan
Bedoel je hier Bighorn Canyon? Dan kun je dat beter bezoeken op de weg van Cody naar Sheridan, anders moet je een eind heen en weer rijden.
Sheridan - Deadwood
Deadwood - Custer ( Badlands NP - Crazy Horse memorial - Mount Rushmore)
Custer - Cheyenne
Die overnachting in Deadwood begrijp ik niet helemaal. Voor een stukje rust in de route kun je beter van Deadwood doorrijden naar Custer dat is niet zo ver. En daar dan 3 nachten blijven zodat je alle tijd hebt voor de Black Hills, Alles is prima te rijden vanaf Custer.
Wij vonden Deadwood trouwens erg tegenvallen.

-Route 2 vind ik ook erg mooi maar ik vind Glacier NP hier wel erg uit de richting. Je moet voor die ene volle dag in het park enorme afstanden rijden en de volgorde is ook een beetje onlogisch. Ik zou in route 2 Glacier weglaten. Je kunt nu eenmaal niet alles zien, soms is het beter om keuzes te maken. Je krijgt al zoveel moois te zien!
Je wint dan twee dagen die je bijvoorbeeld kunt voegen bij RMNP, of door de laatste dagen nog een stukje Colorado mee te pikken

!! Maar................. wat ook heel belangrijk is voor de indeling van je route en ook de kosten van de overnachtingen:

1. Van 7 - 13 augustus 2017 is de Sturgis Rally
2. Iets daarvoor is de Custer Cruisin.
Wij waren in Custer een paar dagen voor die tijd en het was heel erg druk met motoren. Wel heel gezellig maar reken er wel op dat je tijdig reserveert zodat er plek is en de prijzen niet de pan uit rijzen.
3. van 17-30 juli zijn de Cheyenne Forntier Days. Heel erg leuk om daar een paar uurtjes rond te kijken (zie ons verslag 2006). Maar de prijzen van hotels zijn bijna drie keer zo hoog tijdens die dagen. Dus als je daar in die periode wilt overnachten zou ik zo snel mogelijk reserveren, dan lukt het misschien nog om iets redelijk geprijsd te vinden (wij zijn uitgeweken naar Wheatland)

Om ideeën op te doen voor de indeling kijk eens naar mijn reisverslagen
2006 voor o.a South Dakota, Wyoming en Montana.
2008 voor Olympic NP, Yellowstone, Glacier
2010 voor o.a. Colorado
Printje
Amerika-ontdekker

Bericht door Printje »

Hallo,

alvast bedankt voor de positieve input!! Na wat zoeken en puzzelen heb ik route 2 wat aangepast: zo heb ik Glacier NP weggelaten daar er inderdaad veel tijd in afstanden kruipt. In de plaats heb ik nog een stuk van Colorado toegevoegd.

Route 2:
Brussel - Denver
Denver - Estes Park/Rocky Mountains NP
Rocky Mountains NP
Rocky Mountains – Custers area (Mt. Rushmore & Crazy Horse Memorial)
Custer area (Custer State Park, Wind Cave NP)
Custer – (Badlands Nat. Park-Black Hills)
Sheridan ( Big Horn Canyon) – Cody (Buffalo)
Cody (via Beartooth Highway?)– Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone – Jackson /Grand Teton NP
Jackson/Gran Teton NP
Jackson/Gran Teton NP – Vernal (Flaming Gorge)
Vernal (Dinosaur National Monument)– Moab
Moab (Canyonlands Np - Dead Horse Point State Park - Arches NP)
Moab (Arches) - Colorado National Monument- Glenwood Springs of Grand Junction??
Glenwood Springs – Denver
Denver - vertrek Brussel

Hierbij kunnen nog een 2 a 3 dagen toegevoegd worden...Tips? Zou het handiger zijn terug te keren van een andere vlieghaven?
Als ik route1 nog eens bekijk, lijkt het misschien ook wat te optimistisch om Seattle/Olympic Np en Mount Renier bij in het rondje van Yellowstone op te nemen, daar we toch een grote afstand/tijd moeten overbruggen. Of dat ik daar dan ook Glacier NP weglaat?
Route 1 :
Brussel - Seattle
Seattle/Olympic NP
Olympic NP
Olympic NP
Olympic NP- Mount Renier
Mount Renier
Mount Renier - Coeur d’Alene
Coeur d’Alene- Mount Helena
Mount Helena - Yellowstone
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP / Gran Teton NP (waar plannen???)
Yellowstone NP - Cody (Buffalo)
Cody (Big Horn Canyon) - Sheridan
Sheridan - Custer
Custer ( Badlands NP - Crazy Horse memorial - Mount Rushmore)
Custer - Cheyenne
Cheyenne - Estes Park/ Rocky Mountains NP
Rocky Mountains NP
Rocky Mountains NP/ Denver
Denver - Brussel

Deze planning zit eigenlijk dus al vol en om goed te zijn moet ik eigenlijk en dag weglaten...
We zouden vertrekken eind juli /begin augustus 2017 dus heel graag de zonsverduistering maar hoeft niet kost wat kost....
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Route 1 is zo wel beter maar als je nog moet schrappen, dan wordt het weer drukker.

Route 2 is zo wel goed.
Misschien kan je RMNP aan het einde van de reis aandoen? Je hebt er namelijk erg hoge stukken en dat kan wel eens last geven met hoogteziekte. Aan het einde van de reis ben je daar al wat beter aan gewend.

Verder ontbreekt hier nog iets:
Custer – (Badlands Nat. Park-Black Hills) waar ga je overnachten? terug Custer of vb Interior bij Badlands?
Custer of Interior - Devils Tower - Sheridan

Sheridan ( Big Horn Canyon) – Cody (Buffalo)

Bij Moab zou je ook nog een dag kunnen toevoegen.

Denver zelf is een aangename stad, maar nu heb je er weinig tijd voor.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wat bedoel je met Mount Helena? Als dat Helena, Mt (Montana)is: dat ligt niet op de route.
Ik zou de afstand tussen Mount Rainier en Yellowstone ook met één overnachting doen. Het is volgens mijn Garmin 11.30u pure rijtijd. Dat moet in twee dagen te doen zijn. Ik zou echter van Mount Rainier naar Jackson (Grand Teton) rijden. Dat is een uur langer rijden maar zorgt voor een logischer route na Yellowstone. De dag na vertrek uit Mount Rainier zou ik zo ver mogelijk rijden. Misschien kun je niets reserveren en kijken hoe ver je komt. Langs I-84 moet je wel iets kunnen vinden. Als je dan de volgende dag naar Yellowstone rijdt, heb je al een dag gewonnen.
Een andere optie om een dag te winnen is Cheyenne overslaan en van Custer naar Denver rijden. Dat is een lange rit, maar wel te doen in één dag.

V.w.b. route 2 kan ik me heel goed vinden in de adviezen van ingrid14: een extra overnachting in Moab en RMNP aan het eind. Als je dat laatste advies volgt, kun je Cheyenne overslaan en rechtstreeks naar Custer rijden, eventueel via Scotts Bluff N.M. Je bent die dag waarschijnlijk al heel vroeg wakker vanwege het tijdverschil. Je doet dit natuurlijk alleen als je geen plannen in Cheyenne hebt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Printje
Amerika-ontdekker

Bericht door Printje »

Hallo,

we hebben besloten om Seattle en omgeving en Glacier NP niet op te nemen in de reis.
Dus meer voor route 2 te gaan , en dan de tips wat gevolgd.

Omgeving Custer moet ik nog wat gaan bekijken, hoe we de dagen gaan indelen. Badlands NP is dit doenbaar vanuit Custer? Of toch gemakkelijker in of bij het park te overnachten?
Ik zal nog wat opzoekwerk doen voor de omgeving van custer.
Ik weet nog niet zeker of deze nu ideaal is.
Yellowstone moet ik ook nog bezien voor de indeling.

dus:
Brussel - Denver
Denver
Denver - Glenwood Springs
Glenwoods Springs - Moab
Moab
Moab - Vernal
Vernal - Jackson (Grand Teton NP)
Grand Teton NP
Grand Teton NP - Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP - Cody ( via Beartooth highway)
Cody ( Buffalo) - Sheridan (Bighorn)
Sheridan (Devil Tower) - Deadwood
Deadwood - Badlands NP
Badlands NP - Custer ( Black Hills)
Custer ( Wind Cave NP) - Estes Park ( RMP)
RMP
RMP
RMP - Brussel
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik zou de volle dag Denver aan het einde zetten. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Custer ( Wind Cave NP) - Estes Park ( RMNP) : dit lijkt me erg ambitieus voor 1 dag

Voor de Black Hills heb je nu niet erg veel tijd.
Misschien een dag RMNP minder en een dagje Black Hills erbij?

Groetjes,

Ingrid
Printje
Amerika-ontdekker

Bericht door Printje »

Zeker al dank je wel voor het mee denken met mij! Ik heb de tips gevolgd die ik gekregen heb, Denver hou ik toch beter aan het begin daar ik de Rocky Mountains al heb aan het eind, dit mbt tot de afstand van de airport.

Zou ik niet teveel ingepland hebben? Ik heb mijn twijfels om Moab erbij te zetten....we reizen natuurlijk met kinderen en uit de ervaring van onze vorige reis vonden ze de parken Sequoia/Kings Canyon , Yosemite en Zion het leukst. Genoeg wandelingen op hun maat, wildlife, water( rivier, watervallen,..), natuur,...dus ik wil dus wel de nadruk op deze elementen leggen, ook omdat dit ons aanspreekt.
Het echte wilde westen met de cowboys enz. zal ook wel een hoogtepunt zijn
Dus :

Brussel - Denver
Denver
Denver - Glenwood Springs
Glenwoods Springs - Moab
Moab
Moab - Vernal
Vernal - Jackson (Grand Teton NP)
Grand Teton NP
Grand Teton NP - Yellowstone NP Old Faithful
Yellowstone NP Old Faithful
Yellowstone NP Old Faithful → Mammoth Hot Springs
Yellowstone NP Mammoth Hot Springs → Lake of Canyon
Yellowstone NP Lake of Canyon - Cody
Cody - via Bighorn NP - Sheridan of Buffalo
Sheridan of Buffalo - via Blackhills - Deadwood
Deadwood - Badlands NP
Badlands NP - Custer
Custer - MT Rushmore, Crazy Horse Monument
Custer - Custer State Park - WindCave NP
Custer - Estes Park ( Rocky Mountains NP)
RMP
RMP - Brussel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou wat verder rijden dan glenwood springs. De mooiste route is om vanaf net voorbij Grand Junction de 128 te nemen. Maar dan kom je denk ik in de knel met de tijd. Ik zou op dag 3 iig al Canyonlands en Dead Horse SP meepakken, zodat je dag 4 helemaal aan Arches kunt besteden.

Badlands kan in principe makkelijk als dagtocht vanuit Custer of omstreken. Nu ga je eerst de black hills deels in, dan naar badlands om weer de black hills in te gaan. Het kan wel, maar ik zou dan denk ik van Sheridan of Buffalo naar Wall rijden en de dag erna Badlands doen en gedurende de dag naar de Black Hills rijden.

Verder snap ik je zin niet helemaal omtrent Denver in het begin en de afstand van RMNP mbt het vliegveld? Ik vind overigens niets mis met Denver in het begin, maar dat ligt altijd dichter bij het vliegveld dan Estes Park. Ik weet niet hoe laat je terugvlucht is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou de route ook om kunnen draaien, dan heb je niet die lange rit naar SD op het laatst. Dus eerst van Denver (of vliegen op Rapid City?) naar South Dakota, en dan RMNP op het laatst. Je kunt dan een nacht Grand Lake doen en een nacht Estes Park zodat je door het park rijdt.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Printje schreef:Sheridan of Buffalo - via Blackhills - Deadwood
Ik zou hier Sheridan - Devil's Tower - Deadwood doen.
Volgende dag dan naar Badlands en overnachten in vb Interior.
Printje schreef:Badlands NP - Custer
Hier heb je in de namiddag nog tijd voor Crazy Horse en Mt Rushmore.
Printje schreef:Custer - MT Rushmore, Crazy Horse Monument
Custer - Custer State Park - WindCave NP
Custer - Estes Park ( Rocky Mountains NP)
Dit zou dan worden
Custer - Custer State Park - Wind Cave
Custer - Estes Park
Estes Park
Dan zou je alsnog 2 dagen RMNP aan het einde hebben.

Persoonlijk zou ik de rit van Custer naar Estes Park opsplitsen. Er is onderweg ook nog wel wat te zien.
Het bezoek aan Fort Laramie kon mijn zoon helemaal bekoren. Ook de Oregon Trail Ruts en Register Cliff bij Guernsey spraken hem aan.
Ik zou die laatste 5 dagen als volgt doen:
Custer - Custer State Park
Custer - Wind Cave - Scottsbluff / Chadron
Scottsbluff / Chadron - Fort Laramie - Estes Park
Estes Park
Estes Park - Denver

Maar je zou ook al op dag 3 van Denver door RMNP naar Grand Lake (aan de westkant van het park) kunnen rijden via de Trail Ridge Road.
En dan aan het einde nog 1 volle dag RMNP om te wandelen in de regio Bear Lake.

Van Estes Park naar Denver Airport is wel nog een stukje rijden. Je moet dan nog de huurwagen terug brengen en toch ook nog een tijd vooraf aanwezig zijn op de luchthaven. Als er iets tegenzit op het traject vanaf Estes Park, dan wordt het stressen om je vlucht te halen.

Groetjes,

Ingrid
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

Hi There,

Weet niet of je op de hoogte bent, maar als je eind juli voor 3-4 weken gaat ben je waarschijnlijk op 21 augustus nog getuige van de totale zonsverduistering 2017 ! Dan wordt het bovendien giga druk bij Grand Teton, Casper, Sawtooth e.d.; rekening mee houden, meemaken !
Printje
Amerika-ontdekker

Bericht door Printje »

Ja dat wist ik, en ik denk ook dat het heel druk zal zijn! Voorlopig heb ik al cabins geboekt in Yellowstone voor de periode er net voor. Alles was al volboekt! Nu ben ik wat aan het het opzoeken en mij te informeren om in de NP te kamperen, ik denk toch dat dit een andere beleving zal zijn, en zeker een goedkopere...
Voorlopig ziet mijn route er zo uit:
04/08 Brussel - Denver
05/08 Denver - Estes Park ( via Golden gate SP)
06/08 Estes Park (gedeelte RMNP bij Bear Lake)
07/08 Estes Park (door RMNP - via Trail Ridge Road) - Grand Lake
08/08 Grand Lake ( westkant RMNP) - Grand Junction
09/08 Grand Junction (via UT128/I70)(Colorado NM) - Moab
10/08 Moab ( Canyonlands en Dead Horse Point)
11/08 Moab ( Arches NP)
12/08 Moab - Vernal
13/08 Vernal (Dinosaur) - Jackson ( Grand Teton NP)
14/08 Grand Teton NP Jackson - Colter Bay
15/08 Grand Teton NP (Colter Bay) - YellowStone NP Old Faithful Old Faithful Lodge
16/08 Yellowstone NP Old faithful - Mammoth Hot Springs Mammoth Hotel
17/08 Yellowstone NP Mammoth Hot Springs - Canyon Canyon Lodge Western
18/08 Yellowstone NP Canyon
19/08 Yellowstone NP - Cody
20/08 Cody - Deadwood (via Devil’sTower)
21/08 Deadwood - Custer (via Badlands NP) (Crazy Horse - MT Rushmore)
22/08 Custer- Black Hills - Windcave NP
23/08 Custer( via Custer State Park…) - Denver
24/08 Denver
25/08 Denver - Brussel

Nu heb ik een beetje spijt dat ik Olympic NP niet in mijn route zit en ben ik aan het overwegen om toch nog een andere route te doen.
Het is natuurlijk afwegen wat je wilt zien. :roll: Moeilijk, maar ik ben nu volop andere reisverslagen te lezen.
Ik denk als ik een route Seattle met Olympic Np kies met andere parken zoals MT Renier en Glacier, dat dit ten kostte zal zijn van S-Dakota.

Nu zie ik toch ook veel mensen toch kiezen voor een stuk N Canada... Misschien valt dit ook wel te overwegen ipv van het stuk S-Dakota?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je vlucht al geboekt is en je terug moet vanaf Denver zou ik dat toch niet doen.
Als je vanaf Yellowstone een andere route doet heb je voor het stuk tussen Yellowstone en Seatlle ook maar 5 dagen. Voor Glacier, Mt. Rainier, Olympic en Seattle is dat te kort.

Ik zou voor Seattle een hele andere reis maken en evt. alleen Yellowstone en Grand Teton van deze trip daarin houden. Dus dan behalve south dakota ook Vernal, Moab, RMNP en Denver eruit. En dan idd Vancouver (island), Lake Louise, Banff, Jasper en Glacier meepakken.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Je route ziet er goed uit.

Ik begrijp je twijfel met Olympic, maar ik zou dit voor een andere reis houden.
Ofwel zoals PSVwally voorstelt.

Maar je hebt nog wat tijd om te twijfelen. Je kan toch pas in de zomer je vluchten boeken.
Houd er wel rekening mee dat Yellowstone erg snel vol zit.

Groetjes,

Ingrid
Anne0912
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anne0912 »

Hoi,

Met interesse heb ik de reacties gelezen. Printje, ik was benieuwd hoe jullie reis er nu uit ziet?
Wij willen eind juni drie weken rondreizen met een camper in Noordwest Amerika met twee kleine kinderen (1 en 3 jaar). We zijn nog maar net begonnen met oriënteren en ben benieuwd hoe veel jullie ongeveer per dag (of totaal reizen)?

Groetjes Anne
Printje
Amerika-ontdekker

Bericht door Printje »

Hallo,
ondertussen is heeft onze reis nog een andere wending genomen, waarbij we een stuk van West Canada meenemen. Gecombineerd met noordwest: Olympic NP , Glacier NP en Yellowstone NP
Bij het uitzoeken, boeken erbij gehaald te hebben, en hier op het forum te lezen, gaat onze interesse meer uit naar deze keuzes. We vonden het ook belangrijk dat het interessant en leuk zou zijn voor de kinderen, en de ééntonigheid wat te vermijden (in hun ogen dan) .
Daarbij zijn de nationaal parken gratis voor Canada volgend jaar, dat is mooi meegenomen.
Dus hier schrijf ik even uit welke route we volgen:
3/08: Brussel - Seattle
4/08: Seattle - Olympic NP
5/08: Olympic NP
6/08: Olympic NP
7/08: Olympc NP - Vancouver
8/08: Vancouver
9/8:Vancouver - Sky to sky Hyway - Lillooet
10/08:Lillooet - Clearwater (Wells Gray PP)
11/08: Wellsgray PP - Jasper NP ( MT Robson PP)
12/08: Jasper NP
13/08: Jasper NP - Icefield Parkway
14/08: Icefield Parkway - Banff NP ( Peyto lake)
15/08: Banff NP (Yoho NP / Lake Louise ...)
16/08: Banff NP - Waterton Lakes
17/08: Waterton Lakes - Glacier NP
18/08: Glacier NP
19/08: Glacier NP - tussenstop Virginia/Nevada City
20/08: Virginia/Nevada City - Yellowstone NP
21/08: Zonsverduistering!!! naar Gran Teton rijden
22/08: Yellowstone NP
23/08: Yellowstone NP
24/08: Yellowstone NP
25/08:Yellowstone NP
26/08: ....- Jackons Hole
27/08: Jackson Hole - Brussel

Ik ben dus volop aan het plannen en uitpluizen....Deze keer zouden we meer kiezen voor het kampere,
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Helemaal anders maar zo kan het ook natuurlijk!

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer