Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite NP tips gevraagd.
-
- Amerika-ontdekker
Yosemite NP tips gevraagd.
Hallo allemaal,
Begin augustus komen wij vanaf de Tioga pass Yosemity NP binnen rijden (rond 12.00 uur) we overnachten 2 dagen in Mariposa, hebben dus 1,5 dag in het park, wat moeten we zeer zeker gaan doen en mogen we niet missen, willen ook iedere dag een korte wandeling maken welke raden jullie ons aan?
Zie jullie reacties graag tegemoet!
Mvg Rick
Begin augustus komen wij vanaf de Tioga pass Yosemity NP binnen rijden (rond 12.00 uur) we overnachten 2 dagen in Mariposa, hebben dus 1,5 dag in het park, wat moeten we zeer zeker gaan doen en mogen we niet missen, willen ook iedere dag een korte wandeling maken welke raden jullie ons aan?
Zie jullie reacties graag tegemoet!
Mvg Rick
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite tips
Waarom Mariposa? Je zit dan een behoorlijk eind van de vallei. Probeer iets in het park te vinden (www.travelyosemite) zodat je wat meer tijd hebt en ook op de rustige uren in het park zit. Willen jullie alleen maar korte wandelingen maken of is ene lange wandeling ook een mogelijkheid? Kijk dan eens naar de Panorama Trail. Je rijdt dan met de bus naar Glacier Point, en je loopt terug naar de vallei waarbij je langs de Nevada en Vernal Fall komt.Je kunt ook zelf naar Glacier Point rijden en vanuit de vallei naar de watervallen lopen, maar de PT is een geweldige manier om het te combineren.
Langs de Tioga Pass is de wandeling naar Gaylor Lakes leuk; die begint bij de ingang, het parkeerterrein ligt direct achter het entreehokje. Verder is een stop bij Tenaya Lake en Olmsted Point een aanrader. Zie mijn wandelsite voor meer mogelijkheden of kijk op www.yosemitehikes.com.
Als je niet naar Sequoia gaat is de Merced Grove in Yosemite een mogelijkheid om sequoia's te zien. Zie daarvoor (en voor de PT) ons 2015-verslag.
Marianne
Langs de Tioga Pass is de wandeling naar Gaylor Lakes leuk; die begint bij de ingang, het parkeerterrein ligt direct achter het entreehokje. Verder is een stop bij Tenaya Lake en Olmsted Point een aanrader. Zie mijn wandelsite voor meer mogelijkheden of kijk op www.yosemitehikes.com.
Als je niet naar Sequoia gaat is de Merced Grove in Yosemite een mogelijkheid om sequoia's te zien. Zie daarvoor (en voor de PT) ons 2015-verslag.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Tegen Marianne haar ervaring kan ik niet op, maar zaken die je zeker niet mag missen zijn uiteraard Glacier Point (mijn nr.1) Tunnel view en Mariposa Grove (maar dat is gesloten als jullie er zijn, dacht ik). Een leuke korte wandeling, vonden wij die naar Bridalveil Falls. Ook omdat we er in oktober waren en dit de enige was waar nog water van af stroomde. Persoonlijk zou ik ook opteren om een overnachting in het park te nemen, het is anders wel een behoorlijk eind rijden steeds. Of is er een specifieke reden om in Mariposa te overnachten?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Is die panorama trail wandeling te doen in de maand juli? Qua warmte, en met kinderen van 11 en 13 jaar?
En zie je dan ook water en watervallen, of staat alles dan droog?
En zie je dan ook water en watervallen, of staat alles dan droog?
- Mirav5410
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Daar ben ik ook benieuwd naar wij zijn daar 14/15/16 augustus en zouden hem ook willen lopen met kinderen van 11 en 13 jaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben hem in 2004 op 3 augustus gelopen met onze dochters van toen 9 en 11, zie ons verslag voor foto's en een beschrijving. Je zit redelijk hoog, dus de temperatuur is daar minder hoog dan in de vallei.
De Nevada en Vernal Fall lopen dan nog en ook bij de Illilouette Fall heb je water - hier kun je ook wel aan het water zitten, net als boven bij de vernal Fall, hoewel het natuurlijk altijd heel erg goed uitkijken is. Als je echt van water wilt genieten is een middagje raften of een picknick aan de Merced River ook leuk om te doen.
Kristel: ik vergeet de meest voor de hand liggende zaken!
De Bridalveil Fall wordt niet vanuit de rotsen gevoed dus die blijft inderdaad langer lopen, hoewel volgens mij de Vernal fall ook niet droog komt te staan.
Marianne
De Nevada en Vernal Fall lopen dan nog en ook bij de Illilouette Fall heb je water - hier kun je ook wel aan het water zitten, net als boven bij de vernal Fall, hoewel het natuurlijk altijd heel erg goed uitkijken is. Als je echt van water wilt genieten is een middagje raften of een picknick aan de Merced River ook leuk om te doen.
Kristel: ik vergeet de meest voor de hand liggende zaken!

De Bridalveil Fall wordt niet vanuit de rotsen gevoed dus die blijft inderdaad langer lopen, hoewel volgens mij de Vernal fall ook niet droog komt te staan.
Marianne
Wij reisden in 2014 met een 11, 14 en 16 jarigen. Dit was goed te doen, niet te warm en genoeg koude spetters om ons heen.
De Panoramatrail was wel de topper, qua natuurschoon en wildlife (beer met jongen).
Er was nog genoeg waterval om het ook echt als waterval te zien.
Superfieke@ Ik wil je wel een pb met foto's van de trail sturen.
De Panoramatrail was wel de topper, qua natuurschoon en wildlife (beer met jongen).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Martin & Marianne schreef:Kristel: ik vergeet de meest voor de hand liggende zaken!![]()

Voor Vernall Fall zullen we nog eens terug moeten. We hadden helaas maar een kort bezoek aan Yosemite.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij waren ook anderhalve dag in Yosemite (overnachting in Groveland) en hebben het volgende gedaan:
- Tioga Pass (stop zeker bij Olmsted Point)
- Tunnel View (met een rondje door Yosemite valley)
- Glacier point
- Mariposa Grove (sequoia's)
Dit zijn denk ik de bekendste en belangrijkste dingen, die zeker niet mag missen
Voor inspiratie, zie onze reisverslagen dag 19 en 20
Narelle
- Tioga Pass (stop zeker bij Olmsted Point)
- Tunnel View (met een rondje door Yosemite valley)
- Glacier point
- Mariposa Grove (sequoia's)
Dit zijn denk ik de bekendste en belangrijkste dingen, die zeker niet mag missen

Voor inspiratie, zie onze reisverslagen dag 19 en 20

Narelle
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite NP tips gevraagd.
De Mariposa Grove is dit jaar nog gesloten. Maar dat is ook niet interessant als ze ook Sequoia NP bezoeken.
Als je het park binnenkomt krijg je de Yosemite Guide. Deze is ook online te vinden. Zie hier voor die van de afgelopen jaren en van begin 2016. Je vindt hierin veel tips voor een bezoek aan de verschillende delen van het park.
Marianne
Als je het park binnenkomt krijg je de Yosemite Guide. Deze is ook online te vinden. Zie hier voor die van de afgelopen jaren en van begin 2016. Je vindt hierin veel tips voor een bezoek aan de verschillende delen van het park.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Beste forum leden,
Bedankt voor jullie reacties en tips!
Gr Rick
Bedankt voor jullie reacties en tips!
Gr Rick
-
- Amerikafan
Hallo toetjero, sorry voor het late antwoord, maar dat zou ik idd wel leuk vindentoetjero schreef:Wij reisden in 2014 met een 11, 14 en 16 jarigen. Dit was goed te doen, niet te warm en genoeg koude spetters om ons heen.

Ik heb je meteen gemaild, en naar jouw mailadresgevraagd, maar ik heb er geen reactie opgekregen. Zo foto's oploaden lukt niet.
-
- Amerikafan
Ik had toch geantwoord op je mail, een paar dagen geleden? Ik probeer het anders nog eens.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als je nog meer foto's van de Panorama Trail wilt zien kun je de onze hier vinden.
Wij deden deze wandeling vorig jaar in augustus.
Wij deden deze wandeling vorig jaar in augustus.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Wij hebben die wandeling afgelopen zomer in augustus gemaakt. Inderdaad leuk als wandelingetje, maar helaas nauwelijks water te zien. Bijna helemaal opgedroogd. De Vernal Falls en Nevada Falls (die je ook ziet als je de Panorama Trail doet) stroomden wél nog volop.Kristel De Schryver schreef: Een leuke korte wandeling, vonden wij die naar Bridalveil Falls. Ook omdat we er in oktober waren en dit de enige was waar nog water van af stroomde.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht