Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat te doen in Atlanta?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat te doen in Atlanta?
Op vrijdag vergezellen wij Rick op een zakenreis naar Atlanta. Hij zal daar werken, dus ga ik me met 4 kinderen (3 tieners en een 8 jarige) daar vermaken. Natuurlijk weet ik dat het Coke museum en CNN Center leuk zijn om te bezoeken, maar heeft er verder nog iemand suggesties in of vlak buiten Atlanta?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hoi Petra,
Als ik het goed begrijp ga jij met de kinderen de leuke dingen doen terwijl Rick zich in het zweet moet werken om vrouw en kinderen tevreden te houden?
Onlangs heb ik in een ander draadje al wat dingen opgesomd betreffende Atlanta en het leek mij een goed idee om die gewoon even te copiëren. Sommige keuzes zijn heel voor de hand liggend, maar voor de volledigheid heb ik ze er toch maar bij laten staan.
Atlanta en omgeving:
gr. Redneck
Als ik het goed begrijp ga jij met de kinderen de leuke dingen doen terwijl Rick zich in het zweet moet werken om vrouw en kinderen tevreden te houden?

Onlangs heb ik in een ander draadje al wat dingen opgesomd betreffende Atlanta en het leek mij een goed idee om die gewoon even te copiëren. Sommige keuzes zijn heel voor de hand liggend, maar voor de volledigheid heb ik ze er toch maar bij laten staan.
Atlanta en omgeving:
- World of Coca-Cola
CNN studio tour
Jimmy Carter Library and Museum (met Japanse tuin)
SciTrek - Georgia’s Technology Adventure
Martin Luther King Jr. National Historic Site
Sundial Restaurant - Duur en reserveren is verplicht, maar wel heel apart! Link: http://www.sundialrestaurant.com/
Mall in Peachtree Center
Underground shopping mall
The Varsity ('s werelds grootste drive in fast-food restaurant. Nabij Georgia Tech)
Buckhead - "The Beverly Hills of the East" (sight-seeing)
Six Flags over Georgia
Stone Mountain Park
Turner Field (Atlanta Braves)
- Chattanooga
Smokey Mountains

gr. Redneck
Georgia on My Mind
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hee, bedankt heren
. Ik hoopte al goede ideeen uit het zuiden te krijgen!
En Redneck, "arme" Rick logeert in het Omni en hoeft maar 2 van de 3 dagen te "werken" (een presentatie van een produkt en een seminar), ik, arme ziel
, echter, moet de kinderen bezig houden, of dat nu thuis is, of in de beautiful city of Atlanta
.

En Redneck, "arme" Rick logeert in het Omni en hoeft maar 2 van de 3 dagen te "werken" (een presentatie van een produkt en een seminar), ik, arme ziel

Geen dank, Petra, graag gedaan. It's all part of the Southern hospitality, bless our hearts...Petra/VS schreef:Hee, bedankt heren. Ik hoopte al goede ideeen uit het zuiden te krijgen!
En Redneck, "arme" Rick logeert in het Omni en hoeft maar 2 van de 3 dagen te "werken" (een presentatie van een produkt en een seminar), ik, arme ziel, echter, moet de kinderen bezig houden, of dat nu thuis is, of in de beautiful city of Atlanta
.

Het Omni? Dan zijn jullie vlakbij het Centennial Park "gestationeerd", nog een bezienswaardigheid voor het lijstje.

Ja hoor, je hebt groot gelijken en wat ben je te beklagen. Het is trouwens geen stijl dat ie zomaar een dag vrij krijgt. Zit je ook nog met hem opgescheept.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ik vergat te zeggen dat je meestal voor $5 gewoon binnen kan lopen bij zo'n wedstrijd, loop je een keer rond en ga je weer weg als je het niks vind. Een van mijn kinderen (16 en 14) zei zelfs dat je voor $1 binnen kon, maar dat kan ik niet verifieren.
En centenial park is ook mooi, ik zou ook zeker een tripje maken naar die enorme rots (stone mountain) die kun je zelfs beklimmen als je dat zou willen, erg mooi uitzicht vanuit daar!
Veel plezier nog toegewenst van de "zuiderlingen"
Richard
En centenial park is ook mooi, ik zou ook zeker een tripje maken naar die enorme rots (stone mountain) die kun je zelfs beklimmen als je dat zou willen, erg mooi uitzicht vanuit daar!
Veel plezier nog toegewenst van de "zuiderlingen"
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik blijf de heren eeuwig dankbaar
. En ja, Redneck, al eens geprobeerd 3 (soms 4) kinderen van diverse leeftijd 12 weken bezig te houden?
Niet dat ik klaag, want ik vermaak me prima, maar het zou als werk gezien kunnen worden en aangezien Rick ook zijn hobby als werk heeft...
Nog een vraag over Stone Mountain, ik denk, dat de kinderen dat alleen leuk zouden vinden als er water bij te pas komt. Nu las ik iets over watervallen en dergelijke. Weten jullie of dat iets is en kunnen ze daar eventueel in zwemmen?

Nog een vraag over Stone Mountain, ik denk, dat de kinderen dat alleen leuk zouden vinden als er water bij te pas komt. Nu las ik iets over watervallen en dergelijke. Weten jullie of dat iets is en kunnen ze daar eventueel in zwemmen?
Ik weet het Petra, kinderen opvoeden IS werk! 
Hoewel zwemmen momenteel niet mogelijk is in het meer, hoef je de kinderen het water niet te onthouden want er zijn diverse grote waterslides en je kunt ook een tochtje maken met de "Scarlett O'Hara" een echte "side wheeler". Er zijn zoveel leuke dingen te doen dat je tijd te kort komt!
Misschien heb je al op de site gekeken, maar ik geef de link toch maar, want het kan ook handig zijn voor andere forumleden:
http://www.stonemountainpark.com/newsite/default.asp
Alvast veel plezier met de voorbereidingen.
gr. Redneck

Hoewel zwemmen momenteel niet mogelijk is in het meer, hoef je de kinderen het water niet te onthouden want er zijn diverse grote waterslides en je kunt ook een tochtje maken met de "Scarlett O'Hara" een echte "side wheeler". Er zijn zoveel leuke dingen te doen dat je tijd te kort komt!
Misschien heb je al op de site gekeken, maar ik geef de link toch maar, want het kan ook handig zijn voor andere forumleden:
http://www.stonemountainpark.com/newsite/default.asp
Alvast veel plezier met de voorbereidingen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht