Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels boeken en betalen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Sunkiss
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Hotels boeken en betalen

Bericht door Sunkiss »

Hallo allemaal,

Wij gaan in de zomer onze eerste Amerika reis maken. Veel op het forum gelezen, zo ook de bijdrage over creditcards. Daarin werd een American Express kaart aangeraden. Omdat wij nog geen creditcard hebben en zo snel mogelijk alles willen boeken, hebben wij gisteren een American Express kaart aangevraagd (in alle enthousiasme). Nu ben ik op hotels.com en booking.com hotels aan het zoeken maar vind ik vrijwel alleen maar hotels waar geboekt kan worden met Visa of Mastercard. Oops. Nu een beetje in dubio. Wat kan ik nu het best doen? Ook nog een Mastercard/Visa aanvragen? Of is het bijvoorbeeld wel mogelijk om de boeking te doen met een Mastercard of Visa van iemand anders (familielid) en op vakantie in augustus ter plekke te betalen met de American Express? Of moet ik er vanuit gaan dat ter plekke dan ook alleen met Mastercard of Visa kan worden betaald?

Help :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hotels boeken en betalen

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom boek je niet rechtstreeks bij het hotel zelf? Ik denk dat je vrijwel overal wel met American Express kunt reserveren/betalen.
Je kunt trouwens ook met een kaart van iemand anders reserveren en ter plekke met je eigen kaart (of contant, of hoe dan) ook betalen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van de drie grote creditcardmaatschappijen (VISA, MasterCard en American Express) wordt de American Express het minst geaccepteerd. De kaart is vooral gemaakt voor mensen met een hoog inkomen. De kaart heeft geen limiet. Bij de luxere hotels krijgt u een extra glimlach wanneer u een American Express toont. De service van American Express wordt vaak als de beste ervaren.

Bij een reservering via Booking.com accepteren alle hotels:
-MasterCard
-Visa
Sommige hotels accepteren ook andere creditcards, zoals American Express, om te reserveren. Onder de Hotelvoorwaarden of tijdens het reserveren kunt u zien welke creditcards het hotel accepteert.
Sunkiss
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunkiss »

Dat las ik ook psvwally, maar gisteren dus pas..

Marianne het eerste hotel dat ik toevallig wilde boeken (casa bella Inn LA) daarvan vind ik niet de website zelf, vreemd genoeg. Heb nu een ander hotel gevonden dat wel American Express accepteert. Voor de overige hotels zal ik kijken of die wel rechtstreeks te boeken zijn met american express.

Maar het is dus niet zo dat american express in Amerika zelf niet overal gebruikt kan worden als betaalmiddel? Dan doel ik op restaurants, bij tanken, supermarkt etc? Want dan moeten we misschien alsnog ook maar een VISA of MasterCard aanvragen. Beetje zonde van het geld en stom van ons, dat wel.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

PSVwally schreef: De service van American Express wordt vaak als de beste ervaren.
Sluikreclame. :lol:

Amex wordt volgens mij wel overal in restaurantjes en de meeste hotels geaccepteerd hoor. Het zou kunnen dat je in de kleine, wat meer afgelegen zaken moeite zou kunnen hebben. Maar volgens mij reizen meer leden hier met een Amex en ik heb niet veel gehoord of gelezen of weigeringen. Zou me dus niet al te veel zorgen maken.

Wij hebben zowel Visa als Mastercard en we zijn nog nooit een plaats tegengekomen waar deze niet geaccepteerd werden.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

haha sja, was even copy en paste :D
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Binnen Nederland kun je bijna niet met een Amex terecht.
Kun je niet alsnog een Mastercard aanvragen?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou sowieso een tweede credit card nemen als back up. Je zou niet de eerste zijn wiens credit card tijdelijk geblokkeerd wordt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Sunkiss
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunkiss »

SuzieQ we gebruiken in NL geen creditcard (nog nooit gedaan/echt nodig gehad) dus hebben 'm echt alleen aangevraagd voor Amerika.

We zullen voor de zekerheid dan nog een Visa of Mastercard aanvragen, mocht deze tijdelijk geblokkeerd raken. Dan zeggen we over een jaar de American Express kaart gewoon op en behouden dan die Visa of Mastercard eventueel voor als we toch ooit ook in NL (of op een andere vakantiebestemming) toch wel baat hebben bij een CC. Dank voor de tip.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Sunkiss schreef:Hallo allemaal,

Wat kan ik nu het best doen? Ook nog een Mastercard/Visa aanvragen? Of is het bijvoorbeeld wel mogelijk om de boeking te doen met een Mastercard of Visa van iemand anders (familielid) en op vakantie in augustus ter plekke te betalen met de American Express?
Ik heb zelf een American Express kaart, omdat ik dan ook Flying Blue punten spaar. De service is ontzettend goed en ik ben er uitermate tevreden over. In Amerika wordt hij bijna overal geaccepteerd (zeker in de hotels), maar niet helemaal overal (bepaalde tankstations). Ik had altijd wat cash bij de hand en heb me prima gered.

Het is natuurlijk altijd mogelijk iemand anders de boeking te laten doen, maar ik heb op Booking.com altijd gewoon met een Amex kunnen boeken?
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Old Faithful schreef:Ik zou sowieso een tweede credit card nemen als back up. Je zou niet de eerste zijn wiens credit card tijdelijk geblokkeerd wordt.
Of als je er op de dag van vertrek achter komt dat 1 persoon (in mijn geval mijn vriendin :wink: ) zijn/haar credit card kwijt is... :D
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

SuzieQ schreef:Binnen Nederland kun je bijna niet met een Amex terecht.
Dit is grote onzin. Bij steeds meer winkels (en zeker online) kan je met Amex betalen. Anders kan je altijd pinnen of met Ideal betalen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Hier in de stad niet hoor.
Sommige restaurants als je mazzel hebt.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

amboly schreef:
SuzieQ schreef:Binnen Nederland kun je bijna niet met een Amex terecht.
Dit is grote onzin. Bij steeds meer winkels (en zeker online) kan je met Amex betalen. Anders kan je altijd pinnen of met Ideal betalen.
Inderdaad, zelfs de dagelijkse boodschappen betalen we met AMEX :wink: , en zo sparen we weer vele mijlen en vliegen we dit jaar weer voor heel weinig naar de VS. :D
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door OpreismetCo »

In Amerika kun je vrijwel overal met AMEX terecht. Maar in de rest van de wereld kun je hem zelden gebruiken (geprobeerd in oa Frankrijk, Cuba en Australië). Ik zou dus altijd voor Visa of Mastercard gaan.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Hallo Jumbo of niet Harry? :wink:
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

:thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Boodschappen in Nederland betalen met je creditcard? Dat zijn nog niet veel winkels die dat kunnen/doen hoor.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bij Jumbo dus wel, zelfs met AMEX. Toch zo'n 150 mijlen per week, kost niets extra.
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Even terugkomend op je vraag en een tip hierboven genoemd. Het is inderdaad verstandig om naast je AMEX card mnog een andere card te hebben. Een van de goedkopere is de ANWB Visa Card. Sommige banken hebben voor hun eigen klanten soms ook een CC in hun pakket, die weinig of zelfs niets, extra kost. Wij kwamen er achter dat we bij onze ABN AMRO rekening, met twee gewone betaal passen zelfs duurder uit waren dan met een pakket waarin de twee betaalpassen zaten én een ABN AMRO Master card. We gebruikten altijd de Visa Card bij betalingen waarbij de card 'uit het zicht verdween' (restaurants etc) of de wat dubieuzere tankstations. De andere card gebruikten we voor betalingen waarbij we zicht bleven houden op de card. Weet niet of dat echt zou helpen tegen fraude/skimmen, maar het was meer voor ons eigen gevoel.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer