Mooie route en over het algemeen niet te gehaast.
Zijn jullie van plan de campings vooraf te reserveren? Op een aantal plaatsen zou ik dat wel aanraden.
Zoals de camping bij Tofino, het loopt daar in de zomer iedere avond helemaal vol en als je dan pech hebt moet je terug naar Port Alberni, op zich 80 km maar een lastig stuk weg en zonde van je tijd om de dag erna weer naar Tofino te rijden.
Vergeet zeker de Ligthouse Trail in Ucluelet niet te lopen. 5 km maar trek er gerust de dubbel tijd voor uit. Schitterende uitzichten.
Wij deden met de kinderen een sunset-kayak tour in de haven van Ucluelet, begin van de avond, en zagen beren scharrelen aan een strandje, hertjes en hele grote zeesterren van heel dichtbij (mochten ze vasthouden). Het aquarium in Ucluelet zou ook erg leuk zijn voor kids (zijn we zelf niet aan toegekomen).
De dag Campbell River - Port Angeles vind ik wel een lang stuk. Jammer dat je weinig tijd hebt om onderweg wat stops te maken in de plaatsjes Chemainus, Duncan (leuk BC Forest Museum voor de kinderen) en weinig tijd hebt voor Victoria, wat toch een leuk plaatsje is. Het Royal BC Museum daar is een aanrader, juist voor kinderen (veel displays).
Ik neem aan dat je Campbell River in je route hebt opgenomen om een Orca/wildlife tour te doen. Zo niet dan is het misschien een optie om die dagen elders in te voegen.
De ferry Victoria - Port Angeles raad ik aan vooraf te reserveren: hij vaart maar paar keer per dag en is niet zo groot. Je moet er ruim op tijd zijn aangezien de US immigration afhandeling aan de Victoria kant wordt gedaan. Zoek van tevoren even een adres van een camping aan de overkant ook al ga je er niet staan: wij hadden een (humeurige) beambte die perse een adres wilde hebben op het I-94 formulier, wij hadden 'travelling around" opgeschreven omdat we nog geen idee hadden waar we naar toe gingen, in eerdere jaren volstond dat, maar toen dus niet, er moest perse een adres staan.
In Port Angeles heb je op de weg naar Hurricane Ridge een prachtige NP camping, was voldoende plaats toen we daar aankwamen (wij waren overigens met tent).
In Olympic vond ik de kust bij Mora Beach/Rialto zeker een stop waard, zeker bij laag water, struinen langs het drijfhout en oversteken naar de rots aan de overkant en klimmend en klauterend naar boven, veel waterholes met anemonen etc leuk voor de kinderen. Wij stonden daar op Mora Beach campground (gelukje, want ondanks het bordje vol was er nog wel her en der een plekje te vinden).
Ik heb heel vroeger op Hoh Rainforest campground gestaan, dat was echt heel erg mooi midden in het regenwoud.
Lake Quinault zijn we even gestopt maar waren niet onder de indruk, misschien hadden we iets verder moeten kijken?
Op de site van NP-en vind je alle info, detailkaarten en campsites. Ik neem altijd aan dat dat het eerste is wat iedereen opzoekt, maar dat blijkt toch vaak niet het geval, dus even de link:
http://www.nps.gov/olym/planyourvisit/index.htm
De Oregon Coast is fantastisch. Op onwijs goed geluk stonden we Ocean front op een SP Campground net boven het plaatse Yachats. Ik heb het al vaker geschreven: het lag in de bedoeling om nog naar Olympic te gaan (kwamen uit het zuiden) maar hebben de hele planning in de prullenbak gegooid en zijn blijven staan totdat we echt terug naar Vancouver moesten.
Bij Crater Lake stonden we bij Diamond Lake Campground, volgens mij ook een state park campground, geen commerciële. We kwamen hier laat aan en hadden weinig keus, gelukkig nog een redelijk vlak plekje kunnen vinden in het donker, er stonden ook veel campers. was een prima camping.
http://www.reserveamerica.com/camping/d ... rkId=70187
Als je op google maps inzoomt zie je langs het water South Shore Pizza staan, een werkelijk niet uitziend tentje, bij gebrek aan iets anders toch naar binnen gegaan en voortreffelijke pizza gegeten (is al wat jaren geleden, maar de tent staat nog op google maps dus zal nog wel bestaan).
Wij vonden Crater Lake waanzinnig mooi, is een van mijn top-parken en zijn er een dag langer gebleven omdat we de boottour nog wilden doen. Impressie om vanaf het water tegen de hoge wanden aan te kijken. De tour duurt 3 uur en dat had van mij wel korter gemogen.
Wij reden in 1 dag van Swift Lake (onder Mnt St Helens) via stukje highway en dan langs de Columbia River, Hood River en vervolgens langs Mnt Hood, Madras en Bend naar Crater Lake en dat was echt teveel voor 1 dag, dus zeker goed om daar wat meer de tijd voor te nemen. Hood River is een erg leuk plaatsje en wie had gedacht dat je in de Columbia River kunt zwemmen? Er bleken meerdere strandjes en eindeloos ondiep water te zijn. (te lang blijven hangen, vandaar erg laat bij Crater Lake).
Wij hebben de weg ten oosten van Mnt St Helen gereden komend uit Mt Rainer, maar met auto en te lang geleden om te herinneren of dat ook met camper te doen was. Wij kampeerden (komend uit Mnt St Helen) bij Swift lake op een commercial camping, geen idee van de naam, was ook weinig soeps, maar blij iets te hebben, was daar rondom dat meer nl. erg druk omdat je op Swift Lake met motorboten mag varen, iets waar Amerikanen gek op zijn en wat niet overal mag.
1 dag voor Mount Rainier is wat aan de korte kant misschien. Courage Rock, zie ik op de kaart, ligt vlakbij Paradise, prima locatie om volgende ochtend Paradise te bezoeken. De wandeling daar is erg mooi!
Als het qua timing uitkomt kan ik je aanraden om via oostkant naar Seattle te rijden en even te stoppen bij de White River Campground (geweldige campground trouwens, maar in je huidige schema ontbreekt de tijd), loop even naar de rivier en kijk "omhoog". Beste view op Mnt Rainier en dichterbij kan je volgens mij niet komen. Mocht je nog tijd hebben kan je uiteraard daar ook nog naar het Visitor buro rijden en daar nog even rondkijken, evt. nog stukje trail lopen.
Seattle hebben we niet gekampeerd en bij Burlington in de buurt ook niet. Bij Mnt Vernon kan je goed shoppen (Seattle Premium Outlet factory en vele andere winkels), mocht dat nog op de verlanglijst staan.