Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen las vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mabi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Trouwen las vegas

Bericht door mabi »

Hoi!
Ik heb een aantal vragen over trouwen in Las Vegas die ik op verschillende website en forums.niet beantwoord krijg. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik ga in de maand april met mijn familie een trip maken in West Amerika. Halverwege verblijven we 2 dagen in Las vegas. Mijn vriend en ik willen graag voor de fun trouwen in las vegas. Het hoeft niet officieel gemaakt te worden voor in Nederland.

- We zijn (maar) 2 dagen in Vegas, is het mogelijk om de licentie aan te vragen en daar op te halen? Redden we dat in 2 dagen?
- Is het verstandig om alles vooraf te boeken, of kunnen we een leuke plek altijd binnenlopen, zoals in films?
- Kunnen de uiteindelijke trouw papieren opgestuurd worden naar NL?
- Is het "verplicht " om trouwkleding aan te hebben of kunnen we in elk kostuum wat we willen trouwen?
- Nog andere tips om te trouwen in Las Vegas?

Alvast bedankt!

Ps. Andere tips voor in West Amerika (bezoeken voornamelijk de nationale parken), behalve de über toeristische plekken zijn ook welkom!

Groetjes,
Mabi
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Trouwen las vegas

Bericht door Marenko »

Twee dagen is genoeg tijd. Wij hebben vooraf geboekt bij Las Vegas travel guide en ook door hun al het werk daarna laten regelen. Na verloop van tijd krijg je dan alles thuis gestuurd en hoef je alleen nog maar naar je gemeente om het in te laten schrijven. Je kunt aantrekken wat je zelf wilt.
In dit verslag staat een stukje over hoe het gegaan is bij ons.
mabi
Amerika-newbie

Bericht door mabi »

Bedankt.
Ik ga zeker je verslag lezen!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

mabi schreef: Mijn vriend en ik willen graag voor de fun trouwen in las vegas. Het hoeft niet officieel gemaakt te worden voor in Nederland.
Houd er wel rekening mee dat zo'n huwelijk in Las Vegas een rechtsgeldig huwelijk is, of je het nu wel of niet registreert in Nederland. Je kunt dus niet naderhand nog eens "echt" trouwen in Nederland.

Wat betreft de kleding: "anything goes" in Las Vegas! Al zou je in je pyjama's willen trouwen! :)
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Je kan een mock marriage doen, is net zoiets als renewal of vows. Wel een leuke ceremony, maar niets officieels. Als je alleen voor de fun wilt trouwen, moet je heel duidelijk aangeven dat het niet officieel is. Als je wel echt wilt trouwen is het inderdaad rechtsgeldig en ben je dus echt getrouwd.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MarjoleinB »

He,
ik ben in september 2014 in Las Vegas getrouwd, wij waren er 2 dagen en hebben ter plekke alles geregeld (wel al veel uitgezocht van tevoren)
Je kan van tevoren (dus in NL) al een aanvraag doen voor je marriage license, dan hoef je de license alleen nog maar op te halen.
Ga daarvoor naar http://www.clarkcountynv.gov/clerk/Pages/PreApp.aspx
Wij hadden van tevoren een lijstje met3 chapels gemaakt en zijn naar de eerste van de lijst gegaan. Hier besproken wat we wilden, de dag erna hadden ze nog een paar plekken dus tijd uitgekozen, marriage license ingeleverd en daarna voor een jurk gaan shoppen.
Hoe het werkt met papieren is als volgt: na de ceremonie heeft de minister 10 dagen de tijd om de officiele papieren te registreren bij Clark County. Nadat de minister dit heeft gedaan kan jij een officieel kopie van deze registratie krijgen, dit heb je dan weer nodig om het huwelijk te registeren in Nederland. Soms heb je ook een apostille nodig (hiervoor stuur je de officele kopie van je huwelijk op, je krijgt dan de kopie weer terug samen met de apostille: een papiertje waarop de secretary of state verklaard dat de handtekening van degene die je huwelijk heeft ingeschreven in Clark County echt is). Navraag bij mijn gemeente leverde niks op dus voor de zekerheid de apostille maar aangevraagd.
Wat betreft kleding: ik had wel een echte trouwjurk gehuurd, zag op de dag zelf ook genoeg stellen die andere kleren aanhadden dus trouwkleding is niet verplicht.
Andere tips: alles kost extra geld. De minister moet je een fooi betalen (iets van 60 dollar), de fotograven krijgen een fooi (ik dacht 30 dollar), de chauffeur van de limousine (40 dollar). Verder zaten er in ons pakket 10 foto's inclusief, ze maken er alleen iets van 400. Achteraf kan je dan voor gruwelijke prijzen de copyright van je foto's overnemen. Ik geloof dat wij er iets van 800 dollar voor betaald hebben. De foto's zijn echt prachtig dus elke cent waard alleen had ik me van tevoren niet bedacht dat dit er nog eens bij zou komen. De 10 foto's inclusief zijn ook alleen afgedrukte foto's, wil je copyright van 1 foto (dus de foto op een usbstick) dan kost dat 100 dollar, 2 foto's 150 dollar enzv enzv.
Jurk huren was iets van 500 dollar.
Verder wat al eerder is gezegd: getrouwd is getrouwd. Je kan het huwelijk niet laten registreren in Nederland, maar dan ben je nog steeds officieel getrouwd. De database van Clark County is openbaar dus iedereen die je naam googled zal ergens een hit krijgen naar de website van Clark County waar staat wanneer je getrouwd bent.
Laat maar weten als je nog meer vragen hebt!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben al onze foto's gewoon meegekregen op cd, en daar niets extra voor hoeven te betalen. Dus dat verschilt misschien wel per Chapel of pakket.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wat leuk...........trouwen in Las Vegas heel gaaf!!! :thumbup: :D

Wij zijn in 2013 in Vegas getrouwd en hebben van tevoren alles geregeld met de hulp van Las Vegas travelguide. Echt een aanrader en ze zijn heel behulpzaam met alles en je kunt er met alle vragen terecht.
Wij hebben ter plaatse de keuze gemaakt voor wat bij te betalen voor meer foto's. Er was een standaard pakket maar dit kon je uitbreiden.

Veel plezier met alle voorbereidingen en de trouwdag natuurlijk :D
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
nien80
Amerika-newbie

Bericht door nien80 »

Hallo
Ik lees even mee met dit topic.
Ik ga begin mei in Las Vegas Trouwen.
800 dollar voor de foto's op cd, :shock:

@Marenko, welke chapel zijn jullie getrouwd?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn getrouwd bij A special Memory Chapel. Ik geloof de goedkoopste optie die er was :mrgreen: Geregeld via Las Vegas Travel guide.
broekie007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door broekie007 »

Super leuk dat jullie gaan trouwen! Wij willen ook in april gaan trouwen in Las Vegas en ben me aan het oriënteren op dit moment.

@marenko wat voor pakket hadden jullie als ik vragen mag? Want zou wel super zijn als je de foto's mee krijgt en niet nog eens zoveel geld extra moet betalen.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Wij gaan in mei een renewal of the vows doen om ons 10-jarig huwelijk te vieren.
Wij hebben een Groupon gekocht en zo alles geregeld. Ging heel vlot en vrij goedkoop voor wat je krijgt.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dutchess schreef:
mabi schreef: Mijn vriend en ik willen graag voor de fun trouwen in las vegas. Het hoeft niet officieel gemaakt te worden voor in Nederland.
Houd er wel rekening mee dat zo'n huwelijk in Las Vegas een rechtsgeldig huwelijk is, of je het nu wel of niet registreert in Nederland. Je kunt dus niet naderhand nog eens "echt" trouwen in Nederland.
Je kan overigens wel voor de fun trouwen, maar dan moet je dat wel vooraf aangeven. Dan heet het niet echt trouwen, maar moet je het meer als vriendschapsbevestiging zien.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Mee eens, Paul, maar Mabi had het over licentie aanvragen en trouwpapieren opsturen, en dat klonk wat officiëler.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Wij zijn ook getrouwd in Las Vegas en hebben die 400 dollar voor de cd met foto's lekker laten zitten. Op Craigslist een fotograaf gevonden die ons op vier klassieke plekken in de stad heeft gefotografeerd, vond ik geweldig! Maar dan heb je dus geen foto's van de ceremonie zelf.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hadden deze volgens mij. Er staat 12 foto's maar wij hadden er veel meer gekregen 35 of zo. Nu zijn de foto's op zich niet zo heel bijzonder, maar het is wel leuk om er inderdaad toch iets van te hebben.
Sandy40
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandy40 »

georgesken schreef:Wij gaan in mei een renewal of the vows doen om ons 10-jarig huwelijk te vieren.
Wij hebben een Groupon gekocht en zo alles geregeld. Ging heel vlot en vrij goedkoop voor wat je krijgt.
Wij willen dus ook een renewal doen, maar ik kan daar heel weinig over vinden op internet.
Waar doen jullie je renewal, welke chapel, heb je misschien een website? Thanx alvast!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer