Al een tijdje heb ik de wens om naar Alaska te gaan. Volgend jaar is er een mogelijkheid om van eind mei tot half juni (2,5 week) te gaan, maar ik kan nergens goed vinden of dit te vroeg is. Iemand ervaringen? Ik vind op Youtube wel filmpjes van mensen vroeg in juni, maar ervaringen van "echte mensen" zijn altijd beter.
Als je zo vroeg gaat zou ik misschien eerst Seward en eventueel Homer doen (van daaruit kan je een dag naar beren gaan kijken in Katmai of Lake Clark NP) Ik heb even gekeken en de glacier cruises in Seward varen uit vanaf 28.05 (Major Marine Tours en Kenai Fjords Tours).
Voor Denali is einde mei nog wat vroeg, daar zou ik eerder tegen half juni naar toe gaan.
Met 2.5 week zou ik niet naar Fairbanks gaan.
Ik weet niet wat je allemaal wilt doen maar volgend rondje zou wel kunnen denk ik : vb Anchorage - Homer - Seward - ferry vanaf Whittier - Valdez - Wrangell St.Elias NP (McCarthy en Kennicott) - Palmer/Wasilla - Denali - Anchorage
Zelf zijn we 2x naar Alaska geweest. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ingrid, dank voor je reactie! Ik reageer niet vaak/veel, maar heb jouw blogs al wel helemaal gelezen. Meerdere keren zelfs.
De twijfel die we hebben is met name vanwege de toegankelijkheid van de parken/wegen.. We zijn eerder rond eind mei in Yellowstone geweest en toen hadden we daar ook nog te maken met een sneeuwbui(tje) 's ochtends.
Over het weer valt weinig met zekerheid te zeggen.
In 2014 hebben wij in juli sneeuw gehad in Denali.
Ik weet niet precies welke activiteiten jullie plannen te doen.
De highways zullen zeker bereidbaar zijn.
Denali:
de shuttle bussen gaan vanaf 1 juni naar Eielson VC en vanaf 8 juni naar Wonder Lake.
Het stuk tot Toklat (maar dat zou ik niet doen, ligt nog redelijk vooraan in het park) wordt al aangedaan vanaf 20 mei.
Als je Denali opneemt in je planning zou ik het daarom zo laat mogelijk doen.
Seward:
de glacier cruises (lange tour) gaan vanaf 28.05
bij Exit Glacier is het Nature center open vanaf het laatste weekend van mei, maar de begeleide ranger wandelingen naar Harding Icefield gaan pas vanaf juli. Geen idee hoe het daar met sneeuw/ijs gesteld is einde mei/begin juni. Maar Kalaman is er wel in juni geweest (denk ik)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.