Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
van NY naar D.C. met bus of trein - suggesties?
- Jan - België
- Amerikafan
van NY naar D.C. met bus of trein - suggesties?
In juli ga ik met m'n vriendin voor 10 dagen naar New York. Na ons bezoek aan NY hebben we nog 4 nachten in D.C. geboekt.
Wat zouden jullie aanraden: een busrit of treinrit? We staan echt niet onder tijdsdruk, dus de rit op zich mag voor ons gerust wat langer duren. Plus, met de bus zou het ook een pak goedkoper zijn; wat mooi meegenomen is.
Voor diegenen die al met de bus gereisd hebben: is er een bepaalde firma die je ons zou aanraden?
Ik heb net deze interessante pagina gevonden van de Washington Post, waar ze de verschillende bedrijven bespreken.
http://www.washingtonpost.com/wp-srv/ar ... busreview/
Alvast bedankt voor de hulp!
Jan
Wat zouden jullie aanraden: een busrit of treinrit? We staan echt niet onder tijdsdruk, dus de rit op zich mag voor ons gerust wat langer duren. Plus, met de bus zou het ook een pak goedkoper zijn; wat mooi meegenomen is.
Voor diegenen die al met de bus gereisd hebben: is er een bepaalde firma die je ons zou aanraden?
Ik heb net deze interessante pagina gevonden van de Washington Post, waar ze de verschillende bedrijven bespreken.
http://www.washingtonpost.com/wp-srv/ar ... busreview/
Alvast bedankt voor de hulp!
Jan
Re: van NY naar D.C. met bus of trein - suggesties?
Heel simpel. Bus is goedkoop maar ook langzaam. Trein is duur maar ook snel. Hoe vroeger je boekt hoe goedkoper.
Ik heb gereisd met de Amtrack en ook busmaatschappijen als Megabus en Greyhound. Mijn voorkeur gaat naar de bus omdat dit veel goedkoper is, als je vroeg boekt kun je reizen voor $1,- enkele reis (ex boekkosten van $0.50). En in mijn ervaring gaat het ook veel sneller dan de trein.
Het kan natuurlijk pech zijn, maar mijn ervaring met bijvoorbeeld het stuk tussen NYC en Boston is dat de bus veel sneller is dan de trein. Veel minder vertragingen.
NY - W DC kan ik niet vergelijken, heb ik alleen met de bus gedaan (megabus) en dat vond ik prettig reizen.
Het kan natuurlijk pech zijn, maar mijn ervaring met bijvoorbeeld het stuk tussen NYC en Boston is dat de bus veel sneller is dan de trein. Veel minder vertragingen.
NY - W DC kan ik niet vergelijken, heb ik alleen met de bus gedaan (megabus) en dat vond ik prettig reizen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dank GinnyUSA!
Ik ga eind april die kant op en sta voor dezelfde keuze: omdat autohuur vanuit NY honderden euro's duurder is, wil ik met bus/train naar Philadelphia om daar de auto te huren en verder te rijden (rondrit).
Ik zat ook aan Megabus te denken; lijkt dus een goede optie te zijn. Is ook veel goedkoper dan de trein (Amtrak). En je kan zelfs een stoel reserveren: $5 voor boven-vooraan
Ik ga eind april die kant op en sta voor dezelfde keuze: omdat autohuur vanuit NY honderden euro's duurder is, wil ik met bus/train naar Philadelphia om daar de auto te huren en verder te rijden (rondrit).
Ik zat ook aan Megabus te denken; lijkt dus een goede optie te zijn. Is ook veel goedkoper dan de trein (Amtrak). En je kan zelfs een stoel reserveren: $5 voor boven-vooraan

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Jan - België
- Amerikafan
Bedankt voor de reacties. Op de site van Bolt Bus kon ik nog niet reserveren...iets te vroeg blijkbaaar.
- Bianca Stripes&Stars
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen. Let op dat je inderdaad flink vooraf reserveert voor de trein...
Ik liet dat aan mijn lieve vriendje over:
http://www.stripesandstars.nl/het-verha ... inkaartje/

Ik liet dat aan mijn lieve vriendje over:
http://www.stripesandstars.nl/het-verha ... inkaartje/

Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik wil ook binnenkort van NY naar DC met de bus. Op de sites van Greyhound en Megabus kan ik online kaartjes kopen. Daarnaast is er de optie om gereserveerde stoelen te boeken. Als ik een kaartje koop voor een specifieke datum en tijd wordt er toch automatisch voor mij een stoel vrijgehouden. Wat is het verschil dan met een gereserveerde stoel?
Met een ongereserveerde stoel heb je volgens mij geen garantie dat je mee kan en zul je bij een volle bus met een andere bus moeten. Heb wel eens gezien dat mensen niet mee konden omdat alle plaatsen bezet waren.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank je wel! Ik heb voor de zekerheid gereserveerde stoelen geboekt.
Weet je ook of ik met de e-mailbevestiging me kan melden bij de bus of dat ik eerst ergens tickets moet ophalen?
Weet je ook of ik met de e-mailbevestiging me kan melden bij de bus of dat ik eerst ergens tickets moet ophalen?
Als het goed is staat op je email bevestiging hoe je nu verder moet handelen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben ook aan het kijken om met de bus of met de trein van NYC naar DC te reizen in augustus.
Mijn vraag is hoe het werkt met je Bagage.
Moet je die apart inchecken en moet je daar extra voor betalen. Ik bedoel dan een gewone reistas of koffer.
Mijn vraag is hoe het werkt met je Bagage.
Moet je die apart inchecken en moet je daar extra voor betalen. Ik bedoel dan een gewone reistas of koffer.
Je moet bij het loket aangeven dat je een koffer wil inchecken. Ze hangen er dan een label aan. Bij het instappen lever je de koffer in bij diegene die de bagage de bus inlaadt. Totdat je de bus instapt blijft de koffer bij jou. Handbagage kan je meenemen naar je zitplaats.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6010 Weergaves
-
Laatste bericht door Minkie1974
-
- 11 Reacties