Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis xkellyxx: Noord-West Amerika
Reis xkellyxx: Noord-West Amerika
Hallo allemaal,
Wij zijn super enthousiast dat wij dit jaar weer naar Amerika gaan.
Vorig jaar hebben we het Zuid-Westen van Amerika gedaan en dit jaar zouden we graag het Noord-Westen willen zien.
Wij hebben een eerste opzet gemaakt voor onze reis en zijn benieuwd naar jullie ideeen en tips voor ons.
Nog niet teveel in detail aub maar misschien misschien we echt iets heel moois of kunnen iets beter voor iets anders vervangen.
DATUM AANT STAD HOTEL
4-jul 2 Las Vegas Flamingo Hotel (let op, resort fee ter plaatse te voldoen)
6-jul 1 Cedar City Quality Inn Cedar City
7-jul 2 Moab Rodeway Inn & Suites Landmark Inn
9-jul 1 Denver Hampton Inn & Suites Denver Tcik Center
10-jul 1 Estes Park Rocky Mountain Park Inn
11-jul 1 Cheyenne Super 8 Cheyenne
12-jul 1 Hot Springs Super 8 Motel Hot Springs
13-jul 2 Rapid City Super 8 Keystone/Mt Rushmore
15-jul 1 Gilette Arrowhead Motel Gillette
16-jul 1 Cody BW Sunset Motor Inn
17-jul 1 Yellowstone BW Plus Grantree Inn
18-jul 1 Butte BW Plus Great Northern Inn
19-jul 2 Kalispell Super 8 Motel Kalispell Glacier
21-jul 1 Coeur d'Alene Shilo Inn Suites Coeur d'Alene
22-jul 1 Yakima BW Grapevine Inn
23-jul 2 Seattle Rodeway Inn
25-jul
Groetjes!
Wij zijn super enthousiast dat wij dit jaar weer naar Amerika gaan.
Vorig jaar hebben we het Zuid-Westen van Amerika gedaan en dit jaar zouden we graag het Noord-Westen willen zien.
Wij hebben een eerste opzet gemaakt voor onze reis en zijn benieuwd naar jullie ideeen en tips voor ons.
Nog niet teveel in detail aub maar misschien misschien we echt iets heel moois of kunnen iets beter voor iets anders vervangen.
DATUM AANT STAD HOTEL
4-jul 2 Las Vegas Flamingo Hotel (let op, resort fee ter plaatse te voldoen)
6-jul 1 Cedar City Quality Inn Cedar City
7-jul 2 Moab Rodeway Inn & Suites Landmark Inn
9-jul 1 Denver Hampton Inn & Suites Denver Tcik Center
10-jul 1 Estes Park Rocky Mountain Park Inn
11-jul 1 Cheyenne Super 8 Cheyenne
12-jul 1 Hot Springs Super 8 Motel Hot Springs
13-jul 2 Rapid City Super 8 Keystone/Mt Rushmore
15-jul 1 Gilette Arrowhead Motel Gillette
16-jul 1 Cody BW Sunset Motor Inn
17-jul 1 Yellowstone BW Plus Grantree Inn
18-jul 1 Butte BW Plus Great Northern Inn
19-jul 2 Kalispell Super 8 Motel Kalispell Glacier
21-jul 1 Coeur d'Alene Shilo Inn Suites Coeur d'Alene
22-jul 1 Yakima BW Grapevine Inn
23-jul 2 Seattle Rodeway Inn
25-jul
Groetjes!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Noord-West Amerika
Weer een Amerika-verslaafde erbij!
Ik heb het even per dag uitgeschreven zodat het duidelijker is hoe lang je overal zit,
4-jul naar Las Vegas
5-jul Las Vegas
6-jul Las Vegas - Cedar City
7-jul Cedar City - Moab
8-jul Moab
9-jul Moab - Denver
10-jul Denver - Estes Park
11-jul Estes Park - Cheyenne
12-jul Cheyenne - Hot Springs
13-jul Hot Springs - Rapid city
14-jul Rapid city
15-jul Rapid city - Gilette
16-jul Gilette - Cody
17-jul Cody - West Yellowstone
18-jul West Yellowstone - Butte
19-jul Butte - Kalispell
20-jul Kalispell
21-jul Kalispell - Coeur d'Alene
22-jul Coeur d'Alene - Yakima
23-jul Yakima - Seattle
24-jul Seattle
25-jul Seattle
Je hebt het over het noordwesten maar je ziet met deze reis niet echt veel van het noordwesten. De tijd voor Yellowstone is erg krap, en je rijdt erg veel kilometers om in Seattle te eindigen. Voor Denver heb je ook weinig tijd. En wil je Denver ook nog bezoeken? Zo niet, rij dan vanuit het westen Rocky Mountain NP in. Voor Rocky Mountain NP zit je in Estes Park goed maar daar zou ik dan twee nachten doen en Cheyenne overslaan.
Wat zijn de echte musts? Is dit een reisbureau-route? Kijk eens goed wat je wilt en waar je zou willen overnachten.
Ik zou zelf het stuk na Yellowstone overslaan en in Salt Lake City eindigen. Of kijk eens naar een route van Denver naar Las Vegas.
In het eerste geval zou je dan zoeits kunenn doen:
4-jul naar Las Vegas
5-jul Las Vegas - Las Vegas
7-jul Cedar City - Capitol Reef
8-jul Capitol Reef - Moab
9-jul Moab - Moab
10-jul Moab - Moab
11-jul Moab - Grand Lake
12-jul Grand Lake - Estes Park
13-jul Estes Park - Cheyenne
14-jul Cheyenne - Hot Springs
15-jul Hot Springs - Rapid city
16-jul Rapid city - Rapid city
17-jul Rapid city - Gilette
18-jul Gilette - Cody
19-jul Cody - West Yellowstone
20-jul West Yellowstone - West Yellowstone
21-jul West Yellowstone - West Yellowstone
22-jul West Yellowstone - Grand Teton
23-jul Grand Teton - Grand Teton
24-jul Grand Teton - Salt Lake City
25-jul Salt Lake City
Je hebt zo meer tijd voor de parken bij Moab en voor Yellowstone en je kunt ook nog Grand Teton bezoeken,
Marianne
Ik heb het even per dag uitgeschreven zodat het duidelijker is hoe lang je overal zit,
4-jul naar Las Vegas
5-jul Las Vegas
7-jul Cedar City - Moab
8-jul Moab
9-jul Moab - Denver
10-jul Denver - Estes Park
11-jul Estes Park - Cheyenne
12-jul Cheyenne - Hot Springs
13-jul Hot Springs - Rapid city
14-jul Rapid city
15-jul Rapid city - Gilette
16-jul Gilette - Cody
17-jul Cody - West Yellowstone
18-jul West Yellowstone - Butte
19-jul Butte - Kalispell
20-jul Kalispell
21-jul Kalispell - Coeur d'Alene
22-jul Coeur d'Alene - Yakima
23-jul Yakima - Seattle
24-jul Seattle
25-jul Seattle
Je hebt het over het noordwesten maar je ziet met deze reis niet echt veel van het noordwesten. De tijd voor Yellowstone is erg krap, en je rijdt erg veel kilometers om in Seattle te eindigen. Voor Denver heb je ook weinig tijd. En wil je Denver ook nog bezoeken? Zo niet, rij dan vanuit het westen Rocky Mountain NP in. Voor Rocky Mountain NP zit je in Estes Park goed maar daar zou ik dan twee nachten doen en Cheyenne overslaan.
Wat zijn de echte musts? Is dit een reisbureau-route? Kijk eens goed wat je wilt en waar je zou willen overnachten.
Ik zou zelf het stuk na Yellowstone overslaan en in Salt Lake City eindigen. Of kijk eens naar een route van Denver naar Las Vegas.
In het eerste geval zou je dan zoeits kunenn doen:
4-jul naar Las Vegas
5-jul Las Vegas - Las Vegas
7-jul Cedar City - Capitol Reef
8-jul Capitol Reef - Moab
9-jul Moab - Moab
10-jul Moab - Moab
11-jul Moab - Grand Lake
12-jul Grand Lake - Estes Park
13-jul Estes Park - Cheyenne
14-jul Cheyenne - Hot Springs
15-jul Hot Springs - Rapid city
16-jul Rapid city - Rapid city
17-jul Rapid city - Gilette
18-jul Gilette - Cody
19-jul Cody - West Yellowstone
20-jul West Yellowstone - West Yellowstone
21-jul West Yellowstone - West Yellowstone
22-jul West Yellowstone - Grand Teton
23-jul Grand Teton - Grand Teton
24-jul Grand Teton - Salt Lake City
25-jul Salt Lake City
Je hebt zo meer tijd voor de parken bij Moab en voor Yellowstone en je kunt ook nog Grand Teton bezoeken,
Marianne
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de definite van het noordwestenMartin & Marianne schreef:Je hebt het over het noordwesten maar je ziet met deze reis niet echt veel van het noordwesten.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op het forum wordt het gedefinieerd als Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Marianne

Marianne
Dan hoop ik dat ze met het hotel in Yellowstone een vergissing hebben gemaakt want het genoemde BW hotel is in Bozeman.
Andre
Andre
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
O, dat is niet handig. Ik had het niet opgezocht maar ging er automatisch van uit die BW in West Yellowstone zou liggen.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuk ja, nog meer addicts
Behalve dat dat hotel in Bozeman ligt snap ik ook niet wat je 1 dag(deel) in Yellowstone gaat doen? Daar zou ik dan direct minimaal 2 nachten bijzetten. Maar al bij het begin vind ik er wat vreemde keuzes bij zitten?
- Waarom Cedar City? Wat wil je die dag bekijken?
- De rit van CC naar Moab over de snelweg is doenbaar en dan kan je die dag ook nog wel Canyonlands en Dead Horse doen en dan dus de volgende dag Arches. Maar ik zou dan toch altijd kiezen voor de scenic route van de 89 en ut12 en dan ben je zonder stops al snel 7u onderweg. Dan kom je daarna dus echt tijd te kort voor Moab. Die parken zijn echt niet in 1 dag te bekijken.
- Moab - Denver is ook al een rit waar je met een stop zo meer dan 6u over doet. Je hebt ook maar 1 nacht in RMNP, anders zou ik zeggen rij van moab naar Estes Park en blijf daar 2 nachten en rij dan naar Denver. Maar ergens ga je op je route tijd te kort komen..
- Als je Estes Park en Denver inplant zou ik Cheyenne laten zitten en direct naar Hot Springs (of doe een paar dagen Custer/Keystone of Hill City ipv Rapid City) rijden. En dan evt 1 nachtje in Wall voor Badlands NP
- In Principe is met 1 nacht Gilette en 1 nacht Cody niets mis, maar ik zou dan toch in Buffalo of Sheridan overnachten ipv Gilette. De dag erop via Little Bighorn naar Cody en daar het Buffalo bill museum doen.
- Nogmaals, 1 nacht Yellowstone is een lachertje en dat hotel ligt niet in of bij Yellowstone. Plan voor Yellowstone minimaal 3 nachten en als je niet in het park overnacht kies dan voor Gardiner en/of West Yellowstone of evt 1 nacht Cooke City/Silver Gate mocht je de Beartooth highway willen rijden.
- Ik mis Grand Teton NP?
- de rest kan ik zelf niet beoordelen.
Ik zou echt even goed nagaan wat je hoofddoel is voor deze reis en daar de reis omheen plannen. Nu lijkt het een beetje of je allemaal plekken die je leuk lijken wilt aandoen, maar dat je er geen weet van hebt hoeveel tijd het je gaat kosten om én er te komen én er toch, ook al zou je alleen voor de viewpoints gaan, ook nog echt iets van te ervaren.
Je vorige reis had je volgens mij ook via een reisbureau geboekt. Als je dat wilt is daar nog steeds niets mis mee natuurlijk, maar je gaf in je vorige topic aan:

Behalve dat dat hotel in Bozeman ligt snap ik ook niet wat je 1 dag(deel) in Yellowstone gaat doen? Daar zou ik dan direct minimaal 2 nachten bijzetten. Maar al bij het begin vind ik er wat vreemde keuzes bij zitten?
- Waarom Cedar City? Wat wil je die dag bekijken?
- De rit van CC naar Moab over de snelweg is doenbaar en dan kan je die dag ook nog wel Canyonlands en Dead Horse doen en dan dus de volgende dag Arches. Maar ik zou dan toch altijd kiezen voor de scenic route van de 89 en ut12 en dan ben je zonder stops al snel 7u onderweg. Dan kom je daarna dus echt tijd te kort voor Moab. Die parken zijn echt niet in 1 dag te bekijken.
- Moab - Denver is ook al een rit waar je met een stop zo meer dan 6u over doet. Je hebt ook maar 1 nacht in RMNP, anders zou ik zeggen rij van moab naar Estes Park en blijf daar 2 nachten en rij dan naar Denver. Maar ergens ga je op je route tijd te kort komen..
- Als je Estes Park en Denver inplant zou ik Cheyenne laten zitten en direct naar Hot Springs (of doe een paar dagen Custer/Keystone of Hill City ipv Rapid City) rijden. En dan evt 1 nachtje in Wall voor Badlands NP
- In Principe is met 1 nacht Gilette en 1 nacht Cody niets mis, maar ik zou dan toch in Buffalo of Sheridan overnachten ipv Gilette. De dag erop via Little Bighorn naar Cody en daar het Buffalo bill museum doen.
- Nogmaals, 1 nacht Yellowstone is een lachertje en dat hotel ligt niet in of bij Yellowstone. Plan voor Yellowstone minimaal 3 nachten en als je niet in het park overnacht kies dan voor Gardiner en/of West Yellowstone of evt 1 nacht Cooke City/Silver Gate mocht je de Beartooth highway willen rijden.
- Ik mis Grand Teton NP?
- de rest kan ik zelf niet beoordelen.
Ik zou echt even goed nagaan wat je hoofddoel is voor deze reis en daar de reis omheen plannen. Nu lijkt het een beetje of je allemaal plekken die je leuk lijken wilt aandoen, maar dat je er geen weet van hebt hoeveel tijd het je gaat kosten om én er te komen én er toch, ook al zou je alleen voor de viewpoints gaan, ook nog echt iets van te ervaren.
Je vorige reis had je volgens mij ook via een reisbureau geboekt. Als je dat wilt is daar nog steeds niets mis mee natuurlijk, maar je gaf in je vorige topic aan:
Misschien is het nu tijd om het reisbureau een beetje los te laten en zelf je accommodaties te boeken als je dat wilt/durft? Misschien is het reisbureau nog wel handig om bv de vliegtickets evt. in combinatie met de autohuur te boeken?En vind ik ook jammer ben jullie forums helaas pas tegengekomen toen ik al had geboekt....
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Kijk eerst nog eens goed naar de route en bepaal wat je wilt bezoeken en wat je daar wilt doen. Jouw route zou voor mij veel te veel zijn voor drie weken. De route van Marianne is een optie. Een andere mogelijkheid is om toch van Las Vegas naar Seattle te rijden, maar de lus over Denver, Rocky Mountain N.P. en de Black Hills weg te laten. Je houdt dan misschien nog wat tijd over voor de omgeving van Seattle. Daar is ook heel veel te zien en te beleven.
Ik begrijp de route tussen Kalispell en Seattle niet zo goed. Dat is acht uur pure rijtijd; te veel voor één dag maar in twee moet goed kunnen. Of wil je tussen Yakima en Seattle nog Mt Rainier N.P. bezoeken?
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik begrijp de route tussen Kalispell en Seattle niet zo goed. Dat is acht uur pure rijtijd; te veel voor één dag maar in twee moet goed kunnen. Of wil je tussen Yakima en Seattle nog Mt Rainier N.P. bezoeken?
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 41 Reacties
- 18544 Weergaves
-