Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Cynthia: California en Florida
-
Cynthia1984
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Reis Cynthia: California en Florida
Hi allemaal!
Zal mezelf even kort voorstellen. Ik ben Cynthia en een mega grote fan van Amerika!! Ben echt dol op de United Sates. Zo ben ik meerdere keren naar New York geweest, Hawaii, California en Las Vegas. De laatste keer heb ik een road trip gedaan met mijn zus door het westen met de auto via Exit-Reizen (San Francisco, Los Angeles en Las Vegas). Waar ik ontzettend van genoten heb, Exit-Reizen had alles ook prima geregeld. Sommige hotels waren inderdaad wat verder weg, maar dat vond ik helemaal niet erg.
Dit keer wil ik samen met mijn vriend naar Amerika, omdat hij nog nooit naar Amerika geweest is, leek het mij de hoogste tijd om dit een keer te doen. Ik heb een route samengesteld en zou dit keer graag een gedeelte Yosemite Park willen doen en/of the Grand Canyon. Daarvoor zou ik heel graag jullie mening willen. Ik wil beginnen in San Francisco en eindigen in Las Vegas, daarna doorvliegen naar Florida.
2/3 nachten San Francisco
1 nacht Lake Tahoe?
1 of 2? nachten in Yosemite National Park (Exit-Reizen gaf hier de optie voor Fresno en Bakersfield, maar dat ligt buiten het park.. Wat me niet ideaal lijkt, zijn er hotels in Yosemite Park zelf?)
1 nacht ergens dichtbij de Grand Canyon
2 nachten Las Vegas
6 nachten Florida (Miami en Orlando)
Als jullie suggesties hebben voor hotels bij Yosemite, heel graag! Ben nog nooit naar de nationale parken geweest, dus alle tips en info zijn welkom bij mij!
Zal mezelf even kort voorstellen. Ik ben Cynthia en een mega grote fan van Amerika!! Ben echt dol op de United Sates. Zo ben ik meerdere keren naar New York geweest, Hawaii, California en Las Vegas. De laatste keer heb ik een road trip gedaan met mijn zus door het westen met de auto via Exit-Reizen (San Francisco, Los Angeles en Las Vegas). Waar ik ontzettend van genoten heb, Exit-Reizen had alles ook prima geregeld. Sommige hotels waren inderdaad wat verder weg, maar dat vond ik helemaal niet erg.
Dit keer wil ik samen met mijn vriend naar Amerika, omdat hij nog nooit naar Amerika geweest is, leek het mij de hoogste tijd om dit een keer te doen. Ik heb een route samengesteld en zou dit keer graag een gedeelte Yosemite Park willen doen en/of the Grand Canyon. Daarvoor zou ik heel graag jullie mening willen. Ik wil beginnen in San Francisco en eindigen in Las Vegas, daarna doorvliegen naar Florida.
2/3 nachten San Francisco
1 nacht Lake Tahoe?
1 of 2? nachten in Yosemite National Park (Exit-Reizen gaf hier de optie voor Fresno en Bakersfield, maar dat ligt buiten het park.. Wat me niet ideaal lijkt, zijn er hotels in Yosemite Park zelf?)
1 nacht ergens dichtbij de Grand Canyon
2 nachten Las Vegas
6 nachten Florida (Miami en Orlando)
Als jullie suggesties hebben voor hotels bij Yosemite, heel graag! Ben nog nooit naar de nationale parken geweest, dus alle tips en info zijn welkom bij mij!
Re: Reis Cynthia: California en Florida
Hoi! Welkom op het forum.
Is florida een must? Ik zou het anders laten vallen zodat je meer tijd hebt in het westen. Het wordt zo allemaal wel heel erg gehaast. In welke tijd van het jaar ga je? Is er al iets geboekt? In Yosemite zijn verschillende accommodaties. Wil je iets buiten het park overnachten kun je kijken naar El Portal (dichtbij) Mariposa of Oakhurst. De laatste 2 liggen vanaf ongeveer een uur rijden naar Yosemite. Voor Grand Canyon kun je in het park zelf overnachten, of in Tusayan dat is er iets buiten.
Is florida een must? Ik zou het anders laten vallen zodat je meer tijd hebt in het westen. Het wordt zo allemaal wel heel erg gehaast. In welke tijd van het jaar ga je? Is er al iets geboekt? In Yosemite zijn verschillende accommodaties. Wil je iets buiten het park overnachten kun je kijken naar El Portal (dichtbij) Mariposa of Oakhurst. De laatste 2 liggen vanaf ongeveer een uur rijden naar Yosemite. Voor Grand Canyon kun je in het park zelf overnachten, of in Tusayan dat is er iets buiten.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Cynthia, welkom op het forum!
In welke tijd wilen jullie gaan? Dat is handig om te weten omdat in de winter en in het voorjaar in Yosemite nog wegen afgesloten kunnen zijn.
Als je echt wat van de parken wilt zien en nog voldoende tijd wilt hebben om van de ene plaats naar de andere te rijden heb je wel wat meer tijd nodig dan je nu hebt voorzien.
Wat mogelijk zou kunnen zijn is zoiets:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Lone Pine
Dag 7 Lone Pine - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Phoenix
Ik heb Lake Tahoe weggelaten (is waarschijnlijk ook een idee van exit-reizen?) want daar heb je geen tijd voor. Een extra dag tussen Yosemite en Las vegas is ook wel mooi want er is veel te zien op dat stuk (Bodie, Mono Lake, Ancient Bristlecone Pines forest, Alabama Hils, Death Valley). Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2013-verslag en 2015-verslag. Ook voor accommodatie in Yosemite kun je eens die verslagen bekijken en ook de oudere verslagen. Fresno is inderdaad geen goede keus voor Yosemite. Kijk eens op http://www.yosemitepark.com voor accommodatie in het park. Wil je buiten het park overnachten dan is El Portal een goede keus. Kijk ook eens op http://www.nps.gov/yose voor informatie over het park en zie hier voor een tabel met afstanden en reistijden.
Voor een overnachting bij de Grand Canyon zie www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
In welke tijd wilen jullie gaan? Dat is handig om te weten omdat in de winter en in het voorjaar in Yosemite nog wegen afgesloten kunnen zijn.
Als je echt wat van de parken wilt zien en nog voldoende tijd wilt hebben om van de ene plaats naar de andere te rijden heb je wel wat meer tijd nodig dan je nu hebt voorzien.
Wat mogelijk zou kunnen zijn is zoiets:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Lone Pine
Dag 7 Lone Pine - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Phoenix
Ik heb Lake Tahoe weggelaten (is waarschijnlijk ook een idee van exit-reizen?) want daar heb je geen tijd voor. Een extra dag tussen Yosemite en Las vegas is ook wel mooi want er is veel te zien op dat stuk (Bodie, Mono Lake, Ancient Bristlecone Pines forest, Alabama Hils, Death Valley). Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2013-verslag en 2015-verslag. Ook voor accommodatie in Yosemite kun je eens die verslagen bekijken en ook de oudere verslagen. Fresno is inderdaad geen goede keus voor Yosemite. Kijk eens op http://www.yosemitepark.com voor accommodatie in het park. Wil je buiten het park overnachten dan is El Portal een goede keus. Kijk ook eens op http://www.nps.gov/yose voor informatie over het park en zie hier voor een tabel met afstanden en reistijden.
Voor een overnachting bij de Grand Canyon zie www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
-
Cynthia1984
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Hi!
Wat leuk jullie snelle reacties
. Wij vertrekken pas half juni, 7 of 14 juni 2016 heb ik mijn hoofd. Lake Tahoe is inderdaad een idee van Exit-Reizen, dat hoeft wat mij betreft ook niet. Bedankt voor jullie reisadviezen! Florida wil ik wel graag meepakken, omdat ik aan het einde toch nog een weekje wil relaxen.
Wat leuk jullie snelle reacties
In het westen kun je ook heel goed relaxen hoor, haha! En dan hoef je niet tussentijds een binnenlandse vlucht te maken 
2011: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je niets anders gedaan dan alleen die 3 steden? Met ook de opmerking erbij dat hotels die 'verder weg liggen' in de steden toch echt wat anders is dan bv 1.5u op en neer rijden (dus 3uur totaal) voor bv de Grand Canyon.De laatste keer heb ik een road trip gedaan met mijn zus door het westen met de auto via Exit-Reizen (San Francisco, Los Angeles en Las Vegas). Waar ik ontzettend van genoten heb, Exit-Reizen had alles ook prima geregeld. Sommige hotels waren inderdaad wat verder weg, maar dat vond ik helemaal niet erg.
Even puur voor het tijdschema is het handiger om eerst Florida te doen en dan California. Nu heb je grote kans dat je een complete dag kwijt bent met de vlucht naar Miami of Orlando, ook doordat het daar 3u later is.
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je persé in Florida wilt relaxen. Dat is leuk, maar als je de reis van Marianne een beetje omdraait kan je ook bij LA of evt. San Diego echt goed relaxen hoor. En dan heb je net wat meer tijd voor de roadtrip. Want 1 of 2? nachten in Yosemite National Park,
1 nacht ergens dichtbij de Grand Canyon en dan 2 nachten Las Vegas achter elkaar gaat echt niet lukken. Het is waarschijnlijk al wel 1.5e dag rijden van Yosemite naar de Grand Canyon als de Tioga Pass open is en dan sla je onderweg ook nog ontzettend veel over wat op deze route ligt.
Ik zou de reis van Marianne omdraaien en dan eindigen tussen LA en San Diego en terugvliegen van 1 van deze plekken (kijken wat het goedkoopst is qua vliegtickets).
Dag 01 naar Phoenix of Las Vegas
Dag 02 Phoenix/Las Vegas - Grand Canyon
Dag 03 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 04 Las Vegas
Dag 05 Las Vegas - Lone Pine/Bishop
Dag 06 Lone Pine/Bishop - Yosemite
Dag 07 Yosemite
Dag 08 Yosemite - San Francisco
Dag 09 San Francisco
Dag 10 San Francisco - Cambria
Dag 11 Cambria - LA
Dag 12 LA
Dag 13 LA
Dag 14 LA/San Diego bv La Jolla
Dag 15 LA/San Diego
Dag 16 LA/San Diego
Dag 17 LA/San Diego - naar huis
Dag 18 aankomst thuis
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooi voorstel van PSVwally.
San Diego is een erg aangename stad. Je kan er heerlijk relaxen aan het strand bij La Jolla of op Coronado.
Tussendoor zijn er ook veel mogelijkheden om bezoekjes te doen: Old Town, Gaslamp Quarter, USS Midway, Cabrillo, Balboa Park, ...
Groetjes,
Ingrid
San Diego is een erg aangename stad. Je kan er heerlijk relaxen aan het strand bij La Jolla of op Coronado.
Tussendoor zijn er ook veel mogelijkheden om bezoekjes te doen: Old Town, Gaslamp Quarter, USS Midway, Cabrillo, Balboa Park, ...
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 655 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-