Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Asheville of Pretpark Atlanta
Asheville of Pretpark Atlanta
Mede forumleden,
wij hebben het plan om in mei een rondreis te maken van Atlanta naar New Orléans en in ons eerste idee hadden we bedacht om 3 nachten in Atlanta te overnachten. Dag 1 aankomst dus niet zoveel. Dan dag 2 CNN, Coca-Cola, Stone Mountain, Olympic Parc, of in ieder geval een deel daarvan en dan op dag 3 naar Six flags over Georgia (daarna beetje shoppen) en de volgende dag door naar Chattanooga, Gatlinburg, Nashville enzovoort.
Ons alternatief is niet naar Six Flags, maar te rijden naar Asheville (Biltmore Estate, Lake Lure, Chimney Rock en dan de volgende dag door naar Gatlinburg, Chattanooa, Nashville. Dit laatste is qua route misschien logischer. Echter wij hebben de Great Smokey mountains al een keer bezocht en zouden alleen nog een keer Cades Cove en de Roaring Fork Motor trail willen doen.
Nu vinden wij (3 van de 4) pretparken onwijs leuk, maar vraag me wel af of deze de moeite is. Daarnaast is Biltmore estate ook wel een bezoekje waard denk ik zo en daarnaast is voor een bezoek aan de Jack Daniels fabriek een route vanaf Chattanooga naar Nashville ook logischer, maar goed. Dilemma's!
Ik laat me verrassen door jullie, want misschien hebben jullie nog wel hele andere ideeën.
wij hebben het plan om in mei een rondreis te maken van Atlanta naar New Orléans en in ons eerste idee hadden we bedacht om 3 nachten in Atlanta te overnachten. Dag 1 aankomst dus niet zoveel. Dan dag 2 CNN, Coca-Cola, Stone Mountain, Olympic Parc, of in ieder geval een deel daarvan en dan op dag 3 naar Six flags over Georgia (daarna beetje shoppen) en de volgende dag door naar Chattanooga, Gatlinburg, Nashville enzovoort.
Ons alternatief is niet naar Six Flags, maar te rijden naar Asheville (Biltmore Estate, Lake Lure, Chimney Rock en dan de volgende dag door naar Gatlinburg, Chattanooa, Nashville. Dit laatste is qua route misschien logischer. Echter wij hebben de Great Smokey mountains al een keer bezocht en zouden alleen nog een keer Cades Cove en de Roaring Fork Motor trail willen doen.
Nu vinden wij (3 van de 4) pretparken onwijs leuk, maar vraag me wel af of deze de moeite is. Daarnaast is Biltmore estate ook wel een bezoekje waard denk ik zo en daarnaast is voor een bezoek aan de Jack Daniels fabriek een route vanaf Chattanooga naar Nashville ook logischer, maar goed. Dilemma's!
Ik laat me verrassen door jullie, want misschien hebben jullie nog wel hele andere ideeën.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Asheville of Pretpark Atlanta
Six Flags in Atlanta heb ik nooit bezocht, maar de Biltmore en Jack Daniels wel en beiden vond ik zeker de moeite waard. Ik vraag me ook af of CNN plus Coca Cola plus Stone Mountain allemaal in een dag gaat lukken. Wij hebben destijds twee dagen voor die attracties genomen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jack Daniels staat dan ook gegarandeerd op de route. In route optie 1 is dit als we vanaf Atlanta naar Chattanooga rijden. Dan rijden we vervolgens nog van Chattanooga naar Lynchburg en retour. Op route 2 is dit op de route vanaf Chattanooga naar Nashville.Petra/VS schreef:Six Flags in Atlanta heb ik nooit bezocht, maar de Biltmore en Jack Daniels wel en beiden vond ik zeker de moeite waard. Ik vraag me ook af of CNN plus Coca Cola plus Stone Mountain allemaal in een dag gaat lukken. Wij hebben destijds twee dagen voor die attracties genomen.
De dag van aankomst zijn we al om 12:05 in Atlanta, dus denk met douane en auto ophalen zo'n beetje om 14:00 uur op pad. Misschien dat we dan ook wel 1 van die dingen doen en een pretpark hebben we rond een uurtje of 15 ook wel weer gezien dus misschien dan ook nog even tijd.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wat je ook kan doen, is het pretpark Sixflags Over Georgia inruilen voor het pretpark Dollywood
Dat ligt bij Pigeon Force (Gatlinburg). Ben zelf van de achtbanen, dus heb uiteraard Six Flags Over Georgia niet overgeslagen (
), maar Dollywood is qua sfeer zo veel mooier! Persoonlijk één van mijn favorieten in Amerika...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Met vanaf maart een veelbelovende wooden coaster (Lightning Rod)! Erg mooi tegen de heuvel aangebouwd.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Denk dat het prima te doen is om zowel CNN/Coca Cola en Stone Mountain Park op 1 dag te doen. In de ochtend kun je combi CNN/Coca Cola doen en in de middag/avond Stone Mountain Park. Hou er wel rekening mee dat Stone Mountain Park op 30 minuten rijden ligt van downtown Atlanta. In de zomer is er 's avonds een laser show op 1 van de wanden van Stone Mountain en is leuk om te zien.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
[youtube]FFXbryGHMuw[/youtube]Laura&Edwin schreef:Met vanaf maart een veelbelovende wooden coaster (Lightning Rod)! Erg mooi tegen de heuvel aangebouwd.
En daarnaast nog vele andere toppers. En vooral veel sfeer en lekker authentiek eten.
[youtube]l_uPcokaB6o[/youtube]
[youtube]89flDfgcQr8[/youtube]
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Gast
Een alternatief pretpark tussen Atlanta en Asheville is Carowinds in Charlotte, NC
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook een tof park! Zeker als je van hoge achtbanen houd 
[youtube]HyDMczFXoXY[/youtube]
[youtube]Ahr0r0ETqhc[/youtube]
[youtube]HyDMczFXoXY[/youtube]
[youtube]Ahr0r0ETqhc[/youtube]
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Handig overzicht voor als je achtbaan-trips wilt plannen: http://coast2coaster.eu/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4896 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-